اولین ماهواره 5G به مدار رفت

تعداد این ابرصورت‌های فلکی در حال توسعه همچنان در حال افزایش است. جدا از ماهواره‌های پهن باند استارلینک، اتحادیه اروپا و چین مجموعه‌های ماهواره‌های خاص خود را در دست ساخت دارند. حتی شرکت آمازون نیز قصد دارد پرتاب پروژه ماهواره‌ای خود را با نام «Project Kuiper» از سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

«Sateliot_0» اولین ماهواره این شرکت است، اما با گسترش صورت فلکی، هر ماهواره هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور زمین خواهد چرخید.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ماهواره‌ی «GroundBreaker» اولین ماهواره از یک صورت فلکی متشکل از بیش از ۲۵۰ ماهواره است.

انتهای پیام



منبع

این رله مداری نسبت به کوچک ۲۲ پوندی (۱۰ زمینی) با نام «The GroundBreaker» اولین ماهواره از یک فلکی متشکل از ۲ ماهواره است که برای ارتباط با برج‌های سلولی زمینی و شکاف‌های شبکه‌های داده شده در سراسر جهان طراحی شده است.

شرکت Sateliot در بیانیه‌ای نوشت: برای اولین بار در تاریخ، سلول‌های مخابراتی زمینی به طور یکپارچه با اتصال ماهواره‌ای ادغام می‌شود و Sateliot این انقلاب را رهبری می‌کند. این شرکت امیدوار است که آن را با عنوان شکاف 85 درصدی در ارتباط با تلفن همراه در سرتاسر کره زمین یاد می‌کند، برنامه‌هایی را برای چند بازار عمومی و خصوصی از حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی، با پتانسیل. تاثیر بر کارایی صدها مورد از صنایع» در نظر گرفته شده است.

اسپیس‌ایکس ماهواره‌های که گفته می‌شود اولین ماهواره در مدار پایین زمین (LEO) است که بر اساس استاندارد سلولی ۵G کار می‌کند را به فضا فرستاده است.

بخوان  برگزاری رویدادی استارت‌آپی در حوزه دام و طیور

Sateliot تاریخ پرتاب ماهواره خود را به مدار را اعلام نکرده است.

Sateliot امیدوار است با اتصال اینترنتی اشیا یک شبکه منسجم بین رله‌های سلولی زمین و مداری، امکانات دستگاه‌های متصل را گسترش دهد. کاربران می‌توانند بدون نیاز به خرید سخت‌افزار مانند شبکه آنتن یا مودم، به‌طور یکپارچه از ۵G زمینی به شبکه غیرزمینی تغییر وضعیت دهند. همچنین، به لطف رومینگ استاندارد، می‌توان از سیم‌کارت‌های فعلی و اپراتورهای تلفن همراه خود ادامه دهنده استفاده کرد. توافقات انجام شده توسط Sateliot راه را برای جذب اینترنت اشیاء در سراسر جهان آسان می‌کند.

شرکت فضایی «اسپیس‌ایکس» اولین ماهواره‌ی ۵G جهان متعلق به شرکت «Sateliot» را به مدار پرتاب کرد تا اتصال جهانی به اینترنت اشیا آسان‌تر شود.

این مفهوم می‌تواند به آسانی ارتباط یک گوشی با تلویزیون یا به پیچیدگی نظارت بر شهری و ترافیکی را آسان کند.

اینترنت اشیاء(Internet of Things) به ارتباط اینترنتی بین اشیاء و تجهیزاتی می‌گویند، که در محیط اطراف ما قرار دارند.

این لوازم یا اشیاء مرتبط با شبکه اینترنت با استفاده از نرم افزارهای موجود در تلفن های هوشمند، تبلت ها، رایانه ها، گجت یا ابزارک ها، ساعت های هوشمند، تلویزیون ها و هر شیء دیگر کنترل و مدیریت می شوند.

یک موشک فالکون ۹ این ماهواره را در روز ۱۵ آوریل از تأسیسات پرتاب فضای اسپیس‌ایکس در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به فضای پرتاب کرد. شرکت «Sateliot» مستقر در بارسلون است که سازنده ماهواره‌ی «The GroundBreaker» و پخش‌کننده شبکه‌های صورت فلکی «Sateliot_X» است، این فناوری فرصتی برای دسترسی جهانی به اینترنت اشیا(IoT) می‌دهد.

بخوان  دومین پرواز موشک قابل استفاده مجدد چین رقم خورد