تلگرام مجبور شد پست‌های پولی را سرکوب کند زیرا اپل در حال کاهش نبود

تا همین اواخر، پلت فرم پیام رسانی به کانال ها اجازه می داد محتوای پولی را تنظیم کنند (در برگه جدید باز می شود) از طریق ربات های پرداخت. تلگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی نبود. این شرکت به سادگی و بدون هیاهو به سازندگان اجازه داده بود از یک سیستم پرداخت مستقل به دور از چنگال اپل استفاده کنند. سازندگان محتوا می‌توانند قیمت‌ها را تعیین کنند و به طرفداران خود اجازه دهند مستقیماً از آنها حمایت کنند. پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام در پست اخیر خود گفت (در برگه جدید باز می شود) که سازندگان «نزدیک به 100 درصد از آنچه مشترکانشان پرداخت می‌کردند…» دریافت می‌کردند.

کنترل کامل

تلگرام اعلام کرده است که به کار بر روی ابزارهای جدید برای سازندگان «برای کسب درآمد از محتوای خود – خارج از اکوسیستم محدودکننده اپل» ادامه خواهد داد. به عنوان مثال، با اجازه دادن به کاربران برای اشتراک از طریق @PremiumBot با قیمتی با تخفیف (در برگه جدید باز می شود). ما با توسعه دهنده تماس گرفتیم و پرسیدیم که در اندروید چه اتفاقی خواهد افتاد. از ظاهر آن، پست‌های پولی همچنان در دستگاه‌های اندرویدی ظاهر می‌شوند. در صورت شنیدن این خبر به روز می شود.

تکرار تاریخ

پلتفرم پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مجبور شد کاربران iOS خود را که از طریق روش‌های شخص ثالث پست‌های پولی ایجاد می‌کنند، سرکوب کند، زیرا آنها سیاست‌های پرداخت اپل را نقض می‌کنند.





منبع

اگر همه اینها واقعاً آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که قبلاً چیزی مشابه اتفاق افتاده است.

دوروف بیان می‌کند که چون «اپل کنترل کاملی بر اکوسیستم خود دارد»، توسعه‌دهنده چاره‌ای جز غیرفعال کردن پست‌های پولی در iOS ندارد. احتمالاً اگر اینطور نباشد، تلگرام از اپ استور حذف خواهد شد.

در سال 2021، توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی اپیک گیمز پس از اینکه اپل فورتنایت را از اپ استور خود خارج کرد، از اپل شکایت کرد. بر اساس گزارش ها، Epic با اجازه دادن به بازیکنان برای خرید ارز درون بازی از طریق روش های شخص ثالث و دور زدن مالیات 30 درصدی، توافق خود را با اپل شکست. قاضی پرونده در نهایت به نفع اپل رای داد، اما درخواست تجدید نظر دادگاه تا به امروز ادامه دارد.

تلگرام و کاربران آن با پیروی از دستورالعمل های سختگیرانه پرداخت اپل کار خود را انجام داده اند.

دوروف در ادامه اپل را به تخریب رویاهای توسعه دهندگان متهم می کند و[crushing] کارآفرینانی که مالیات آنها بالاتر از مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) دولت است». او از تنظیم‌کننده‌های سراسر جهان می‌خواهد تا علیه «انحصار تریلیون دلاری» اقدام کنند [abusing] تسلط آن بر بازار.»