پارس ناز پورتال 1 بیتی

دکتر طاهری در پایان جلسه در خصوص پشتیبانی از زبان فارسی در آرشیو اینترنت گفت: بازیابی و جستجو در این وبسایت به زبانهای گوناگون انجام میشود و زبان فارسی نیز در آن سایت 1biti پشتیبانی میگردد. بنیانگذار و مدیر فناوری شرکت Nara Logics، دکتر ناتان ویلسون، گفته است که هوش مصنوعی فعالیتهای روزمره ما را تا چند سال آینده به کل دچار تحول خواهد کرد. این بدان معناست که رباتها در آینده و در زندگی روزمره بسیار مفید واقع خواهند شد. اما سبک زندگی دیجیتال چیست و چگونه می توان از فضای دیجیتال برای زندگی بهتر استفاده های مفید داشت؟ دکتر حسین رهنما، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Flybits، پیشبینی میکند که هوش مصنوعی، فناوری دیجیتال را از شکل دو بعدی و محصور در صفحه که ما به آن عادت کردهایم خارج میکند.

متخصصان در این زمینه با ابداع فناوریهای مدرن وساخت دستگاههای پیشرفته ،در طی چند سال اخیر کمک مهمی به بشر نموده و زندگی و کارها را اسانتر و جذابتر و دقیقتر نمودهاند. امنیت اجتماعی یکی از مهمترین و اساسیترین مؤلفههای حیاتی در زندگی بشر است که با توجه به رواج بیشتر ناامنی در بسیاری از شهرها اهمیت آن بیش از گذشته برای ما احساس میشود. بخشی از تحقیقات علمی می گویند که اگر بشر پخت و پز را نمیآموخت اکنون مغزهای ما کوچکتر و کمتر توسعه یافته بود. این نوع فناوری میتواند اعمالی مانند پردازش زبان، وظایف شناختی مانند تفکر، پردازش و وظایف ادراکی مانند بینایی را بهگونهای انجام دهد که قابل تشخیص از عملکرد انسان نباشد. ۴. آیا AI میتواند دنیا را در اختیار بگیرد؟ در حالی که فیلمها و رمانهای علمی تخیلی هالیوود هوش مصنوعی را به عنوان رباتهایی شبیه به انسان نشان میدهند که دنیا را تصرف میکنند، اما تکامل فعلی فناوریهای هوش مصنوعی چندان ترسناک نیست، یا کاملاً هوشمندانه نیست.

هر چند که پیش از آنکه درباره آینده هوش مصنوعی هشدار بدهیم، لازم است نخست ببینیم که هوش مصنوعی چیست و چطور می توانیم به آن دست پیدا کنیم و تاکنون چه قابلیت هایی در هوش مصنوعی برای ما فراهم آمده است. اگرچه از نقطه نظر تئوری این احتمال وجود دارد که بتوان توانمندی های مغزی انسان را شبیه سازی کرد، اما در زمان حاضر انجام این کار میسر نشده است، به همین خاطر، از نقطه نظر عقلانی ، ما می توانیم با یک جهش و رهایی از قیود فعلی رها شده و به هوش مصنوعی عمومی دست پیدا کنیم. این نوع هوش مصنوعی، نوعی الگوریتم است که به نظر میرسد با گذشت زمان “یاد می گیرد” و هرچه کارهای بیشتری انجام دهد در انجام آنها ماهرتر میشود. برای آشنایی بیشتر با مفهوم هوش مصنوعی، لازم است با چیستی این مفهوم آشنا شوید و تعریفهای گوناگون ارائه شده از آن را بدانید.

قزاقستان، گرجستان، عربستان و ارمنستان در رتبههای بعدی دیده میشوند و ایران نیز با عدد 96.6 در جایگاه هشتم منطقه قرار گرفته است. ساخت سیستم شناسایی تقلب با پنج لایه پنهان چند سال پیش تقریباً غیرممکن بود اما همهی اینها با قدرت باورنکردنی رایانه و دادههای بزرگ تغییر کرد. به همین دلیل است که در این چارچوب نظری، انتقال تکنولوژی به امری نزدیک به محال تبدیل میشود.زیرا تبدیل فرهنگ ملتها به فرهنگ غربی بوجود آورندهی تکنولوژی تقریباً ناشدنی است. برای بیان یک نمونه از پیشرفتهای این فناوری میتوان بازی شطرنج در رایانهها را که اوایل استفاده از این فناوری بود، با اتومبیلهای خودران مقایسه کرد که امروزه در حال تولید هستند. آنچه اکنون با کمک هوش مصنوعی اتفاق میافتد این است که صفحه نمایش رابط اصلی کاربر نخواهد بود، بلکه رابط کاربری شامل محیط اطراف خواهد شد. از آنجایی که رباتهای امروزی خیلی باهوشتر از گذشته هستند و توانایی یادگیری دارند، میتوانند بدون دخالت انسان به محیط خود پاسخ دهند و وظایف موردنیاز را انجام دهند. همچنین اساطیر یونان باستان برای اولینبار چیزی شبیه به هوش مصنوعی و رباتهای هوشمند را درک کردند. در شبکه عصبی مصنوعی، قابلیت یادگیری شبیه مغز به جای برنامه ریزی از قبل آماده شده وجو دارد (یادگیری از طریق تجربه)، همچنین یادگیری در این سیستم درنتیجه فعالیت در کل شبکه است.

بخوان  طراحی دکوراسیون منزل در مشهد

هوش مصنوعی مانند تمام فناوریها در دنیا در کنار مزایا و نکات مثبت خود میتواند نکات منفی و خطراتی نیز داشته باشد. این سیستم میتواند اطلاعات و دادهها را پردازش کند و منبع الهام اصلی این سیستم، سیستم عصبی انسان است. توجه داشته باشید که معمولاً فناوریهای پیشرفته برای اولین بار در برنامههای نظامی اجرا میشوند؛ برای مثال ربات مبتنی بر Artificial intelligence که چینیها آن را ساختهاند، رباتی مسلح است که دانشگاه دفاع ملی این کشور طراحی کرده است. برخلاف سیستم های خبره که از شاخه های مهم هوش مصنوعی سمبولیک (نمادین) محسوب می شوند، شبکه های عصبی مصنوعی (از شاخه های هوش مصنوعی پیوندگرا) بر منطق استقرایی اتکا دارند و بر اساس رویکرد آموزش یا بهبود سیستم از طریق تکرار عمل می کنند. اگرچه هوش مصنوعی در حال حاضر برای انجام کارهای عادی در دنیای واقعی به مشکل بر میخورد، اما در پردازش و تجزیه و تحلیل انبوه دادهها بسیار سریعتر از مغز انسان عمل میکند.

رتبه این شرکت در سال میلادی گذشته اول بود؛ اما به هر حال رکود اقتصادی این شرکت را هم بی نصیب نگذاشت. سرور مجازی ، خرید از علی بابا با جَمبوجِت ، سایبرپانک 2077 ، سرور ابری ، آموزش تیک تاک ، استعلام اینترنت ایرانسل، کد بسته های مکالمه همراه اول ، دیلیت اکانت اینستاگرام، تیک تاک چیست؟ تکنولوژی در آموزش زبان امروزه نقش موثری ایفا کرده و بسیاری از افراد به واسطه آن شروع به یادگیری زبان می کنند. از این تکنولوژی ترسناک بیومتریک میتوان برای ردگیری افراد در گروههای زیاد استفاده کرده و عملا جامعه را به یک ایست و بازرسی بزرگ تبدیل کرد. ظهور راهحل و ابزارهای مبتنی بر این فناوری به این معناست که شرکتهای بیشتری میتوانند با هزینه کمتر و در زمان کمتر از این فناوری بهرهمند شوند. اگر متخصصین انسانی زمان کمتری برای ساخت این سیستمها صرف میکنند، آنها وقت بیشتری برای نظارت روی این سیستمها دارند و میتوانند از این مشکلات جلوگیری کنند.

در حالی که در کوتاهمدت تأثیر هوش مصنوعی به کنترلی بستگی دارد که روی آن اعمال میشود. اگر بپذیریم که ارزشها از واقعیتها جدا نیستند، آن گاه میتوان گفت که علوم جدید بر ارزشها و فرهنگ تأثیر دارند. این اتفاق به تصویب یک مصوبه جدید در دولت پیشین ختم شد که نتیجه آن میتواند تقویت اختیارات و نفوذ رگولاتوری برای برخورد با اپراتورهای حوزه باشد. هوش مصنوعی عمومی بسیار متفاوت است و میتواند درست مانند یک انسان درک کند و مانند عقل انسان چنان انعطافپذیر است که قادر به یادگیری وظایف بسیار متعددی بر اساس تجارب کسب شده است. آن ها می توانند بهتر از پزشکان انسانی و با دقت بسیار بالایی سرطان ها را تشخیص دهند، حتی در بسیاری از زمینه های دیگر آن ها مشابه انسان و یا بسیار بهتر از آن به استدلال و شناخت دست می زنند.

ما در عصر اینترنت زندگی میکنیم که در آن تمام وسایل به هم متصل هستند و حجم عظیمی از دادههای خام تولید میشود. گاهی اوقات قصد سفر با وسایل حمل و نقل عمومی را داریم؛ اما در مقصد نیز به وسیله نقلیه شخصی نیاز داریم. این پروتکل در مسیری که IP به آن نشان میدهد دادهها را به مقصد رسانده و از سرقت احتمالی آنها جلوگیری میکند. از صحبتهای مسئولین این حوزه پیداست دغدغه توسعه و برقراری شبکه ملی اطلاعات تنها به مسائل اقتصادی مرتبط نیست. با گذشت زمان و رسیدن به دهه ۱۹۹۰ و قرن بیستم از هوش مصنوعی برای کارهای پزشکی و حل مسائل استفاده شد.

البته عجیب نیست که غیرمتخصصان از این حوزه تصور درستی نداشته باشند، جالب است بدانید که نظرسنجیها نشان میدهد حتی رهبران کسبوکارهای بزرگ نیز درک جامعی از وضعیت AI ندارند. در حالی که گفتگو بر سر اینکه توسعه هوش مصنوعی و یا ابر هوش های مصنوعی جه عذاب ها و یا مواهبی برایمان می توانند داشته باشند، ادامه دارد. هوش مصنوعی جه کاربردهایی دارد؟ دلیل این نامگذاری برای آن است که این نوع سیستم به صراحت برای یک کار ایجاد شده است و بهدلیل این رویکرد و ناتوانی در انجام وظایفی غیر از مواردی که برای آنها طراحی شده است، به آن هوش مصنوعی محدود گفته میشود. کسب و کارها رشد کرده اند و فرصت های شغلی بیشتری ایجاد کرده اند. در دورههای آموزش رایگان هوش مصنوعی مکتبخونه در رابطه با این علم، اطلاعات بیشتری را میتوانید کسب کنید و به نحوی متخصص هوش مصنوعی شوید. برای جلوگیری از این حالت سعی کنید ارتباط اینترنتی تمام دستگاههای دیگر را موقتا قطع کنید و تنها با یک دستگاه به اینترنت وصل شوید و اقدام به تست سرعت کنید.

بخوان  موفق ترین مردان کارآفرین جهان در حوزه فناوری و تکنولوژی و تجارت 1 بیتی

اساساً یادگیری ماشین علمی است که در آن ماشینها قادر به تفسیر، اجرا و بررسی دادهها جهت حل مسائل دنیای واقعی هستند. روش پیشنهادی تورینگ بیشتر شبیه به یك بازی بود بدین نحو كه یك انسان و یك ماشین روبروی هم و پشت پرده ای قرار می گرفتند. این روش در پیشبینی، یا بر پایه کامپیوتر (مانند شبیهسازی) و یا بر پایه قضاوت است. ↑ «تأثیر فناوری بر صنعت و بازار کار». در عوض، هوش مصنوعی تکامل یافته است تا مزایای خاص بسیاری را در هر صنعت ایجاد کند. توسعه روز افزون هوش مصنوعی فوق العاده است و توانمندی های آن در هر زمینه ای پرسش و هشداری اساسی را برای متخصصان فناوری و عموم مردم ایجاد می کند. تلاش برای دادن این ویژگی به ماشینها منجر به شکلگیری شاخهای به نام یادگیری ماشین در Ai شده است. رویکردهای فعلی NLP مبتنی بر یادگیری ماشین است. قبل از بررسی تأثیر فناوری هوش مصنوعی بر دنیای کسب و کار، بهتر است ابتدا به معنی آن بپردازیم.

به علاوه انسان ها (و شاید روزی) سیستم های با هوش مصنوعی عمومی، می توانند یادگیری و تجربه ای که از یک فعالیت به دست آورده اند را به فعالیت ها و تجربه های مشابه تعمیم دهند. تا مدتها پیش در آمریکا یکی از جذابترین و پرطرفدارترین کسبوکارهای موجود بانکهای سرمایهگذاری بودند اما حالا با شرایط ایجاد شده حتی نخبههای آمریکایی هم کار کردن در محیطی همچون آمازون و سایر کمپانیهای تکنولوژی محور که به ایده پردازی بهای زیادی میدهند را ترجیح میدهند. همچنین بهکمک آن که انواع کارها را بهصورت خودکار انجام خواهد داد، میتوانیم آینده راحتتری را برای خود خلق کرده و مشاغل جدید ایجاد کنیم. در همین حال، ترموستاتهای هوشمند Google Nest میتوانند به ما کمک کنند خانههایمان را قبل از بازگشت گرم کنیم و لامپهای هوشمند را میتوانیم حتی وقتی بیرون از خانه هستیم، کنترل کنیم. هوش مصنوعی حتی میتواند ظاهر کاغذ دیواری را بر اساس سلیقهی مخاطب تغییر دهد. دیده باشید که فردی کاملا ظاهر انسانی دارد و رفتارهای انسانی از خود نشان میدهد اما در واقع آن چیزی که نشان میدهد نیست، بلکه آن فرد رباتی هوشمند در کالبدی انسانی است. برای مثال، یک عامل AGI که با استفاده از NLP آموزش دیده است، می تواند به راحتی زبان های مشابه که دارای نوشتار و دستور زبان مشابهی هستند (مانند گویش های یک زبان و یا سیستم های نوشتاری هم آوا) را به راحتی فرا بگیرند.

نظریه ذهن نیز جزو چهار دسته اصلی هوش مصنوعی، محسوب میشود؛ نظریه ذهن با توانایی سنجش افکار میسر میشود؛ این نظریه شاخهای از علوم شناختی است که به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه حالات ذهنی را به افراد دیگر نسبت میدهیم و چگونه از حالات نسبت داده شده، برای توضیح و پیشبینی اعمال آن افراد دیگر استفاده میکنیم. این تاحدی از ویژگیهای مدرنیته است که احساس میکنیم اگر چیزی برای مدتِ طولانی به همانشکل تداوم پیدا کند خطرناک است و ممکن است باعث شود از قافله عقب بمانیم. در زیر به 10 تکنولوژی ترسناک آینده اشاره میکنیم. ابزارهای پیشبینی بیماری (اینکه فرد با توجه به شرایط فعلی ممکن است چه بیماری را در آینده تجربه کند). حتی در شرایط فعلی فن آوری ، توانایی سیستم ها برای دسترسی و پردازش داده ها چشمگیر است. به گفته دکتر کای فولی رئیس مؤسسه هوش مصنوعی سینوویشن، AL بیش از هر چیزی در تاریخ بشریت حتی الکتریسیته، جهان را تغییر خواهد داد. این آقای گلدستاین به شدت ضد ایرانی بود و جاناتان پوستل را تحت فشار گذاشت که نباید به ایران آدرس اختصاصی بدهید.» در نهایت ایران به نهادی بالا دستی به نام جامعه اینترنت Internet Society شکایت میکند و با پیگیریهای انجام شده بالاخره در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۷۳ دامنه دات آی آر به ثبت میرسد.

بخوان  خیلی هیجان‌زده. شما ممکن است نباشد انجام شد با هوش مصنوعی

با وجود نوپابودن هوش مصنوعی، در حال حاضر مزایای آن در بسیاری از موارد دیده شده است که میتواند دامنه کارایی بانکها را نیز تغییر دهد. امروزه AI از نوع هوش مصنوعی محدود است و برای انجام کارهای کاملاً مشخص آموزش دیده است. سالهاست که با وجود تحریمهای بینالمللی، مسیر هرگونه تعامل و جذب سرمایه خارجی بر فعالان اکوسیستم استارتآپی بسته شده و سرمایههای اندک جذب شده نیز فرصت خروج و به جریان افتادن دوباره در قالب کسب و کارهای جدید را ندارند. هم شغلای جدید ایجاد میکنه و هم محصولات متنوع و جذابی با این فناوری ساخته میشه. بسیاری از این تکنیکها در حال حاضر در مزارعی که محصولات عظیمی تولید میکنند، استفاده میشود. کشاورزی هوشمند از اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و انواع تجهیزات برای تولید محصولات ارگانیک، با کیفیت و بازدهی بالا استفاده میکند. بعضی از این صاحبان کیفیت و نوع دسترسی به اینترنت را تعیین میکنند. به همین خاطر با توجه به توانمندی های به دست آمده، ما اکنون فاصله زیادی با هوش مصنوعی عمومی داریم، با توجه به توسعه هوش های مصنوعی و به اوج رسیدن نوآوری های هوش مصنوعی عمومی در عمر ما و یا تا اواخر این قرن، می توانیم شاهد ظهور این فناوری باشیم.

حتی میتوان گفت یادگیری عمیق نسبت به فناوریهای دیگر بسیار مستقلتر است. بینایی رایانهای به تشخیص الگو و یادگیری عمیق برای تشخیص آنچه در تصویر یا فیلم وجود دارد متکی است. در واقع، در داده کاوی تلاش میشود کار مربوط به استخراج الگو از دادهها را به ماشینها سپرد. پس از آن، از الگوریتمهای پیشرفته در زمینه فرآیند یادگیری جهت شناسایی الگو و ارتباط بین مجموعهدادهها استفاده میکند. یکی از بهترین موارد استفاده از هوش مصنوعی فرآیند جذب استعداد در منابع انسانی است. این الگوریتم فرآیند انتخاب طبیعی را منعکس میکند که در آن بهترین افراد برای تولید مثل انتخاب میشوند تا فرزندان نسل بعدی به وجود بیایند. بخشی از این تکنولوژی مربوط به آینده است و در حال حاضر تنها بهعنوان یک ایده مطرح میشود. در حال حاضر بزرگترین شرکتهای فناوری جهان، ستون فقرات رشد اقتصادی کشورها هستند که یکی از اصلیترین مواردی هستند که میتوانند شغلهای پردرآمد را برای مردم کشور ایجاد کنند. تعداد زیادی از دستگاه های کامپیوتری و الکترونیکی وجود دارند که این شبکه و برقراری ارتباط را ایجاد می کند. بلوتوث ،یک پیوند رادیویی است که دستگاه ها را در مسافت های کوتاه به هم متصل می کند. با همین توضیح کوتاه هم میشود دانست که دادهکاوی چقدر میتواند مهم باشد، چرا که الگوهای استخراج شده از دادههای کسبوکارها میتواند اطلاعات بسیاری مفیدی برای برنامههای آتی شرکتها فراهم آورد.

Narrow AL در اصل یک برنامه کامپیوتری است که میتوان آن را جایگزین بسیاری از مشاغل انسانی در سراسر جهان کرد؛ زیرا این فناوری بهدلیل کارایی، سرعت و کاربرد بالای آن برای بشر، یکی از راهحلهای پیشنهادی برای شرکتهاست که در کنار کاهش هزینهها، کارایی خود را نیز افزایش دهند. اما از آنجایی که علم با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت است، نمیتوان بهترین هوش مصنوعی در جهان را مشخص کرد. با شتابی که هوش مصنوعی artificial intelligence (AI) دارد پیشرفت میکند و رد پایش در جایجای زندگی و کارمان پیداست، در آیندهای نهچندان دور بخش مهمی از زندگی ما را در بر خواهد گرفت.