سلول‌های بنیادی دختر چهار ساله انگلیسی جان برادرش را نجات داد

پیوند سلولهای بنیادی 03

پیوند سلولهای بنیادی 02

پیوند سلولهای بنیادی 01

طبق این گزارش، برادر این دختر چهارساله که «کری آستین» (Carey Austin) نام دارد، تنها امیدش برای زنده ماندن، پیوند سلول‌های بنیادی بود. با وجودی که شانس موفقیت آمیز بودن این کار نامحتمل می نمود، اما سلول‌های او کاملا مطابقت داشت.

مادر این دو بچه در خصوص دختر چهارساله اش می گوید: او تنها چهار سال دارد و [با این حال] در خصوص اینکه چطور می توانست به برادرش کمک کند، مدام فکر می کرد. ما از اینکه سبب شدیم دخترمان نیز تحت عمل قرار گیرد، احساس گناه کردیم؛ اما او تنها شانس برای زنده ماندن پسرمان بود.

منبع: دیلی میرور



منبع

نائومی همچنین در ادامه در خصوص دخترش گفت: او خیلی شجاع بود. او می دانست خون او، برادرش را نجات خواهد داد.

پس از این، جراحان انگلیسی این پسر بچه را در نخستین سالگرد تولدش جراحی کردند و به لطف سلول‌های بنیادی خواهرش، او پس از گذشت شش ماه دیگر سلول سرطانی ندارد. در این عمل دو ساعته که در یکی از بیمارستان‌های کودکان در لندن انجام شد، سلول‌های بنیادی «اوبری» از سوی جراحان گرفته شد و آنها از طریق قطره ای وارد بدن برادر وی شد.

دکترها و پرستاران گفته اند تا پیش از این، کسی را ندیده بودند که در روز تولد خود، پیوند سلول‌های بنیادی انجام داده باشد.
مادر این دو کودک که «نائومی» نام دارد، در این باره می گوید: دخترم کاملا به برادرش عشق می ورزد و زمانی که ما برای او در خصوص این پیوند توضیح دادیم، او خواست تا هرکاری که می تواند برای جان برادرش انجام دهد.

بخوان  ویدیو/ اولین سیستم ارتباطی جهان چه بود؟

بر اساس گزارش «دیلی میرور» «اوبری آستین» (Aubrey Austin) که ۴ سال دارد، سلول‌های بنیادی خود را اهدا کرد و جان برادر نوزادش را در روزی که او یکساله می شد، نجات داد. این اقدام پس از آن است که پزشکان در زمانی که برادر وی تنها هشت ماه داشت، تشخیص داده بودند که وی به نوعی سرطان نادر خون مبتلاست.

پایگاه خبری نشریه «دیلی میرور» در گزارشی اختصاصی اعلام کرد دختری چهارساله، با اهدای سلول‌های بنیادی خود توانست جان برادرش را در نخستین سالگرد تولدش نجات دهد.