گوگل به تازگی یک سیستم عامل کاملا جدید دیگر را معرفی کرده است

اکثر کاربران کامپیوتر به سیستم عامل‌های Windows و macOS عادت خواهند کرد، در حالی که کاربران حرفه‌ای مجبور شده‌اند توزیع لینوکس مورد علاقه خود را برای عملیات‌های خاص‌تر تهیه کنند.

گوگل KataOS و Sparrow را معرفی کرد

در یک شرکت توصیف شده است پست وبلاگ (در برگه جدید باز می شود) به عنوان “یک پلتفرم کاملاً ایمن که برای دستگاه های جاسازی شده ای که برنامه های کاربردی ML را اجرا می کنند بهینه شده است”، KataOS در کنار پیاده سازی مرجع خود، Sparrow اجرا خواهد شد.



منبع

گوگل می‌گوید که داده‌های قابل شناسایی شخصی ما – مانند تصاویر و ضبط‌های صوتی – ممکن است در معرض خطر قرار گیرند، اگر از نظر ریاضی ایمن نگه‌داشتن داده‌ها ثابت نشود.

گوگل این را اولین قدم در آینده ای می داند که در آن سیستم های ML محیط هوشمند همیشه قابل اعتماد هستند.

ثبت نام (در برگه جدید باز می شود) نگاهی دقیق‌تر به ریز هسته seL4 که معمولاً در C پیاده‌سازی می‌شود، می‌اندازد. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه CAmkES، که از Haskell و Python استفاده می‌کند، به‌عنوان «لایه انتزاعی برای پیوستن لایه‌های C و Rust به یکدیگر» وارد عمل می‌شود.

گوگل امیدوار است با راه اندازی KataOS، یک سیستم عامل جدید برای ابزارهای یادگیری ماشین، سهام خود را در صنعت نرم افزار گسترش دهد.

در اعلامیه خود، این شرکت اهمیت ایجاد «سیستم‌های ایمن قابل تأیید برای سخت‌افزار تعبیه‌شده» را با متداول‌تر شدن دستگاه‌های هوشمند بیان کرد.

بخوان  تأثیر منفی دستیارهای صوتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای کودکان 

در حالی که “کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است”، گوگل هنوز برخی از جزئیات را در مورد KataOS آینده تایید کرده است. در گذشته، این شرکت زبان‌های برنامه‌نویسی Carbon و C++ را ترجیح می‌داد، اما پروژه جدید آن تقریباً به طور کامل در Rust نوشته شده است. صفحه GitHub (در برگه جدید باز می شود).