سوریه، ورود محصولات فناورانه ایران به بازارهای جهان عرب



نخست وزیر سوریه در خانه نوآوری و فناوری ایران برای توسعه همکاری‌های فناورانه مشترک با ایران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه روز یکشنبه، ۱۹ آذر ماه با همراهی روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از خانه نوآوری و فناوری ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کرد.

دهقانی فیروزآبادی در این بازدید با اشاره به اینکه سوریه یک درگاه بزرگ برای ارتباط با بازار عربی است، گفت: بسیار خرسند می‌شویم از این که مکان‌های زبردست در حوزه فناوری در خانه نوآوری و فناوری ایران (i-Hit) حضور پیدا می‌کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، پیشینه غنی‌سازی‌های اقتصادی و تجاری میان ایران و سوریه از دیرباز را تکیه‌گاهی برای توسعه همکاری‌های فناورانه میان دو کشور دانست و گفت: مردم سوریه از قدیم به عنوان صنعتی شناخته شده‌اند و از همین منظر است. مطمئن برنامه های تولید مشترک ایران و سوریه می توانند بسیار موفق باشند.

وی ادامه داد: طی سالیان اخیر، جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه، بسیار محکم و قوی در مسیر خودکفایی و استقلال که مهم‌ترین شاخه مصداق و شاخص آن است، فناوری است حرکت می‌کند که نتیجه آن پایداری است و فعالیت‌های بیش از ۱۰هزار شرکت دانش‌بنیان است. که هزاران متخصص را به کار کرده و محصولات و خدمات را در حوزه‌های کشاورزی، ساختمان، عمران، تجهیزات پزشکی، دارو و سایر محصولات فناورانه تولید می‌کنند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاددانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، خانه فناوری و نوآوری ایران در سوریه را یکی از بسترهای همکاری‌های فناورانه دو کشور و افزودن: با توجه به اطلاعات تاریخی و نزدیکی دو کشور، به نظر می‌رسد حوزه علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در شرایط موجود. منطقه ای است که باید برای توسعه همکاری های مشترک انجام شود.

بخوان  فضاپیمای "لوسی" فردا از نزدیکی زمین عبور می‌کند

وی با اشاره به سیاست های جدی کلان کشور، اسناد بالادستی و بررسی مقام معظم رهبری به حوزه علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: کتابهای فناورانه ایرانی یک مجموعه تحت عنوان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش مدیریت جمهوری مدیریت می‌توانند از ابتکارات و موارد پشتیبانی مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده کنند.

پیشرفت های فناورانه ایران افتخارآفرین است

حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه با بیان این‌که i-Hit مجموعه کوچکی از پیشرفت علم و فناوری ایران است، افزود: به این سطح از پیشرفت ایران افتخار می‌کنیم و امیدواریم که شعبه‌ای از این پیشرفت‌ها و تغییرات در سوریه نیز باشد.

وی ادامه داد: در هیئت همراه، بازرگانان و رؤسای انجمن‌های مختلف از عبارات بازرگانی، کشاورزی و … حضور دارند و به زودی این فناوری‌ها را به سوریه منتقل می‌کنند.

نخست وزیر سوریه نسبت به توسعه همکاری‌های فناورانه دو کشور پیشنهادی فناوری و از دهق برای حضور در کشور سوریه، از طرح‌های فناورانه این کشور و ایجاد زمینه‌های انتقال و توسعه‌ها و محصولات مشترک فناورانه دعوت کرد.

عرنوس با بیان این‌که جهان عرب از طریق کریدور ارتباطی سوریه میزبان محصولات و خدمات فناورانه ایران خواهد بود، اظهار داشت: مطمئن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ која која која која која خدمات فناورانه ایران را نیز ارائه می‌کند، اظهار کرد: مطمئن هستیم که سوریه می‌تواند برای شکوفایی و عرضه محصولات و خدمات دانش‌بنیان در بازار جهان عرب باشد. در مراکز تحقیقات تحقیقاتی بسیاری وجود دارند که می‌توانیم با هم‌افزایی تجربیات پژوهشی، انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی و تبادل فناوری‌ها، همکاری‌ها را گسترش دهیم.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، در ادامه، ارنوس با حضور در غرفه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق مستقر در خانه نوآوری و فناوری ایران، با این موضوع آشنا شد و درباره زمینه‌های ورود این محصولات به بازار سوریه و جهان عرب، با فعالان فناور این شرکت به گفت وگو نشست.

بخوان  غذاهای فرآوری شده ممکن است شما را افسرده کند

انتهای پیام



منبع