شمارش معکوس برای مرحله نهایی ماموریت سنجاقک ناسا



ناسا اعلام کرد که مأموریت «دراگون‌فلای» با هدف کاوش در قمر «تایتان»، برای مرحله نهایی تایید رسمی می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، ماموریت «دراگون‌فلای»(Dragonfly) ناسا به معنای «سنجاقک» در حال آماده شدن برای مرحله نهایی موسوم به فاز C در طول سال مالی ۲۰۲۴ است. ناسا پس از انتشار بودجه سال مالی ۲۰۲۵، تایید رسمی ماموریت شامل هزینه و برنامه زمانی آن را تا اواسط سال ۲۰۲۴ به تعویق انداخته است.

دراگون‌فلای که ماموریتی برای فرستادن یک هواگرد بالگردان به منظور کاوش در قمر «تایتان»(Titan) زحل است، اوایل سال جاری همه عملکردهای موفقیت را در طراحی طراحی خود پشت سر گذاشت. گروه ماموریت دراگون‌فلای، یک طرح مجدد از ماموریت را برای برآورد میزان انتظار در سال مالی۲۴ انجام داد و تاریخ ۲۰ آماده‌سازی پرتاب را برای ژوئیه ۲۰۲۸ تخمین زد. ناسا در اواسط سال ۲۰۲۴ به طور رسمی تاریخ آمادگی پرتاب ماموریت را در شورای مدیریت برنامه ارزیابی خواهد کرد.

«نیکولا فاکس» (Nicola Fox) معاون اداره ماموریت علمی ناسا گفت: گروه دراگون‌فلای در این جستجوی جسورانه برای جمع‌آوری اطلاعات جدید پیرامون تایتان، با موفقیت برای اجرای چالش‌های فنی و برنامه‌های غلبه کرده است. من به این گروه و آنها را در حفظ همه جنبه‌های ماموریت برای حرکت به تایید می‌کنم.

دراگون‌فلای، روش رشد را برای اکتشاف سیاره‌های در پیش می‌گیرند و برای اولین بار از یک هواگرد بالگردان برای سفر در مکان‌های گوناگون تایتان و نمونه‌برداری از آنها استفاده می‌کنند. هدف دراگون‌فلای، بررسی قابلیت سکونت محیط ماه، ارزیابی پیشرفت شیمی پری‌بیوتیک در یک محیط دارای مواد غنی از کربن و آب مایع و جستجوی نشانه‌های شیمیایی در مورد این است که آیا زندگی بر آب یا هیدروکربن زمانی در تایتان وجود دارد.

بخوان  شیمیدانان مولکول با طراحی طراحی شده اند

انتهای پیام



منبع