طراحی عجیب و جالب ملخ های جدید برای پهپادها

کاهش نویز

بررسی با کمی جستجوند مدلی تولید کنند که نویز را در محدوده یک تا پنج کیلوهرتز کاهش دهد.

طراحی عجیب و جالب ملخ های جدید برای پهپادها

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، این ملخ‌ها از دو تیغه تشکیل می‌شوند و دور حلقه حلقه می‌زنند تا نوک یک تیغه به تیغه دیگر می‌شود.

این موضوع با انجام آزمایش روی ملخ های حلقوی اولیه روی پهپادهای تجاری ثابت شده است. در این آزمایش نشان داده شد که سطوح پیشرانش قابل مقایسه با ملخ‌های معمولی در سطوح قدرت مشابه است. سطح صدا به پهپادهای مجهز به ملخ مارپیچی اجازه می‌دهد تا بدون تأثیر بر شنوایی انسان از عملیات خود را به نصف کاهش دهد.

موسسه فناوری ماساچوست(MIT) ملخ‌های ساخته شده‌اند که بسیار کم‌صداتر و کارآمدتر هستند.

دو تیغه به دورهم حلقه می‌زند

آزمایشگاه لینکلن موسسه فناوری ماساچوست این دستگاه‌های جدید را برای پهپادها و هواپیماها تولید می‌کنند که بازدهی چشمگیری به همراه دارند و بسیار بی‌صداتر هستند.

از ویژگی‌های کلیدی ملخ‌های جدید شامل کاهش قابل توجه توجه‌ها در محدوده فرکانسی است که گوش انسان به آن حساس‌تر می‌شود و به‌طوری‌که باعث افزایش وزن و افزایش توان مصرفی می‌شود.

توماس سباستین (توماس سباستین)، یکی از کارمندان ارشد گروه مهندسیه و آزمایشگاه حرارتی لینکلن، می‌گوید: صدای ملخ‌ها بسیار بلند است و ما می‌توانیم به بالها نگاه کنیم تا ببینیم چگونه دکتر می‌کنند. زمانی که مردم در اوایل دهه ۱۹۰۰ و در طول جنگ جهانی دوم انواع ایده‌های دیوانه‌وار را برای هواپیماها ارائه می‌کردند، چندین طرح وجود داشت که مشابه این بال‌های حلقوی بودند. بنابراین فکر کردم که اگر یک بال حلقوی را بردارید و چیزی شبیه آن را به یک ملخ تبدیل کنید، چه شمایلی پیدا می‌کند.

بخوان  کم‌تحرکی عملکرد مغز را مختل می‌کند

انتهای پیام



منبع

در بیانیه این آزمایشگاه راه اندازی شده است که این ملخ به یک هواپیمای کوچک بدون خلبان یا پهپاد اجازه می دهد تا بی سر و صدا از هواپیماهای بدون سرنشین فعلی باشد که از ملخ های سنتی استفاده می شود که از صنعت اولیه هوانوردی بدون تغییر باقی مانده است.

این ملخ جدید با ارائه امکان ساخت په‌پادی که مزاحمت صوتی کمتری دارد، پذیرش هواپیماهایی را برای استفاده از کاربردهای گسترده‌ای از تسریع می‌کند. برای مثال از این پهپادها می‌توان برای حمل هوایی محموله، فیلمبرداری، بازرسی‌های صنعتی یا زیرساختی، و نظارت بر کشاورزی استفاده کرد.

این ملخ حلقوی بی صدا از دو تیغه تشکیل شده است که به دور حلقه حلقه می‌زند تا نوک یک تیغه به تیغه دیگر منتهی شود. این ساختار بسته، کشش تونل‌های هوای چرخشی ایجاد شده در نوک پره‌ها را کاهش داده و کنترل می‌کند و مقاومت کلی ملخ را تقویت می‌کند. به این ترتیب، ملخ‌ها بدون تأثیر بر صدای آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

سباستین ادامه داد: ما به این مفهوم اولیه رسیدیم که با استفاده از یک شکل حلقوی ملخی بی‌صداتر بسازیم.

طراحی عجیب و جالب ملخ های جدید برای پهپادها