درمان سرطان پوست با پوست مصنوعی

از این داروها قبلاً بر روی انسان آزمایش شده‌اند و برخی از آزمایش‌های موجود در رابطه با انواع سرطان‌ها هستند. همچنین می‌توانند به طور خاص روی سرطان پوست آزمایش شوند. پوست مصنوعی نزدیک‌ترین چیزی است که ما به پوست واقعی انسان داریم.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه «کپنهاگ» با استفاده از پوست مصنوعی انسان موفق به جلوگیری از رشد تهاجمی یک مدل سرطان پوست شده است. نتایج این مطالعه که در مجله «Science Signaling» منتشر شد، به این پرداخته است که وقتی یک سلول به سلول سرطانی تبدیل می‌شود واقعاً درون بدن چه اتفاقی می‌افتد.

مدل‌های موش، پوست‌های مصنوعی به آسانی امکان می‌دهند تا تغییرات ژنتیکی مصنوعی را نسبت به معرفی سریع انجام دهند، که این امر بینشی در مورد سیستم‌هایی که از رشد و نوسازی پوست پشتیبانی می‌کنند، می‌دهند. به این ترتیب همچنین قادر به تکثیر و پیروی از پیشرفت سایر اختلالات پوستی (نه فقط سرطان پوست) هستند.

پژوهشگران در ادامه بیان کردند: با استفاده از پوست مصنوعی انسان، از یک مانع بالقوه مشکل‌ساز یعنی انتقال نتایج آزمایش‌ها از روی مدل‌های موش به بافت انسان عبور می‌کنیم. پیش از این، ما در مطالعات بیشتری از این نوع از مدل های موش استفاده می کنیم. در عوض، اکنون می‌توانیم نتیجه بگیریم که این مواد احتمالاً مضر هستند و می‌توانند در عمل کار کنند، زیرا پوست مصنوعی به این معنی است که ما به آن نزدیک‌تر هستیم.

پوست مصنوعی شده توسط تحقیقات در مطالعه جدید استفاده از سلول‌های مصنوعی و دستکاری شده ژنتیکی پوست انسان ساخته شده است. سلول‌های پوست بر روی بافت زیر جلدی ساخته شده از کلاژن تولید می‌شوند. این باعث می‌شود که سلول‌ها به صورت لایه‌ای عمل کنند و مانند پوست واقعی انسان رشد کنند.

بخوان  محقق می گوید قابلیت همکاری نام بازی در ترافیک آینده است

پروفسور «تیم لید هانس واندال» از دانشکده پزشکی سلولی و مولکولی دانشگاه کپنهاگ اظهار کرد که اگر این مکانیسم‌ها آسیب ببینند، سلول ممکن است به یک سلول سرطانی تبدیل شود و به بافت اطراف حمله کند. در شرایط عادی، سلول‌های پوست شما فقط شروع به حمله به هیپودرم و ایجاد خرابی نمی‌کنند. در عوض، آنها لایه پوست تولید خواهند کرد. اما وقتی سلول‌های سرطانی ظاهر می‌شوند، سلول‌ها دیگر به مرزهای بین لایه‌های پوست توجهی نمی‌کنند و شروع به حمله به ترکیب می‌کنند. این امر «رشد تهاجمی» نامیده می‌شود.

در این مطالعه هانس واندال و همکارانش «مسیر فاکتور تغییر دهنده بتا» را مطالعه کرده و روش‌هایی را برای جلوگیری از رشد تهاجمی و در نتیجه رشد تهاجمی در سرطان پوست به کار گرفته‌اند.

پژوهشگران دانشگاه «کپنهاگ» دانمارک در مطالعه اخیرشان بیان کردند، پوست مصنوعی می‌تواند راه‌حلی برای درمان‌های جدید برای سرطان پوست هموار کند.

هانس گفت: ما در حال حاضر حاضر هستیم که می‌توان این مسیرهای خروجی را مسدود کرد و ممکن است در آزمایشات استفاده شود. ما برخی از آنها را در این مطالعه استفاده کرده‌ایم.

هانس واندال اظهاران کرد: با این حال، پوست مصنوعی به امکان آزمایش اثر دارو بر روی کل ارگانیسم را نمی‌دهد. مدل‌های پوستی مانند آنچه در اینجا استفاده می‌شود، از دهه ۱۹۹۰ توسط شرکت‌های لوازم آرایشی استفاده می‌شود. ما می‌توانیم آن را با بررسی بر روی اندام – پوست – مطالعه کنیم و سپس در حالی که به دنبال این هستیم که می‌توانیم پوست و سلول‌های سالم پوست را برسانیم یا خیر، عملکرد مولکول‌ها را بررسی کنیم.

بخوان  اصابت صاعقه به داماد در روز عروسی اش + فیلم

مطالعه یکی از مسیرهای دهی دهی سلول‌ها که با نام «مسیر فاکتور رشد تغییردهنده بتا» می‌شود را بررسی کرد. این مسیر نقش مهمی در ارتباط سلول با محیط اطراف خود دارد و به عنوان مثال رشد سلولی و تقسیم سلولی را کنترل می‌کند.

انتهای پیام



منبع