محقق می گوید قابلیت همکاری نام بازی در ترافیک آینده است


ماشین خودمختار

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

یک هواپیمای جنگنده F-35 دارای 8 میلیون خط کد است. یک ماشین مدرن، در مقایسه، صدها میلیون خط کد دارد. Tero Päivärinta، استاد مهندسی نرم‌افزار تجربی در دانشگاه Oulu، فنلاند، می‌گوید: این خودرو در مسیر تبدیل شدن به یک پلت‌فرم نرم‌افزاری سخت‌تر از تلفن همراه است.

«خودرو یک دستگاه اینترنت اشیا است [Internet of Things] و بسیار نرم افزار فشرده. Päivärinta می گوید، از دیدگاه یک محقق، چیزهای زیادی برای بررسی و مشکلات برای حل وجود دارد.

از آنجایی که جامعه به سمت ترافیک هوشمندی که پر از وسایل نقلیه نیمه خودمختار و در نهایت خودروهای کاملاً خودمختار است پیش می‌رود، قابلیت همکاری سیستم‌های مختلف بسیار مهم است. برای ایمن تر شدن ترافیک، خودروها و سایر وسایل نقلیه باید بتوانند به محیط خود و سایر وسایل نقلیه واکنش نشان دهند.

“اگر بخواهیم خودروها از زمینه خود آگاه باشند، تقاضاهای زیادی برای ارتباطات و اتصالات تلفن همراه ایجاد می کنیم. اما ما همچنین به نرم افزاری برای اتصال، برای کنترل هایی که به راننده کمک می کند، و در نهایت برای برنامه های کاری و سرگرمی نیاز داریم. همه این رابط ها باید Päivärinta توضیح می دهد که برای اطمینان از قابلیت همکاری استاندارد شود.

همانطور که Päivärinta می بیند، همه این ها خبر خوبی برای شرکت های نرم افزاری است. یک شرکت نرم افزاری به جای نوشتن نرم افزار برای یک برند خاص خودرو، محصولاتی را برای تعداد زیادی از آنها ایجاد می کند. Päivärinta می‌گوید اکوسیستم نرم‌افزاری دوباره تعریف می‌شود و این برای صنعت خودروسازی اروپا بسیار مهم است.

“اروپایی ها باید بتوانند با تولیدکنندگان آمریکایی و چینی رقابت کنند و این مستلزم آینده نگری برای کار روی استانداردسازی و ایجاد خوشه ها به جای حمایت از یک برند یا تولیدکننده واحد است. در واقع، اولو یک شهر خودرویی است به دلیل مجموعه خودروهای محلی که در آن وجود دارد. تقریباً از صد شرکت تشکیل شده است. اکثر خودروهای مدرن امروزی در جهان حاوی نرم افزارهایی هستند که در اولو توسعه یافته است.

از جاده تا آسمان

اگر امروز به تلفن های همراه نگاهی بیندازیم، می توانیم ایده نسبتاً روشنی از اینکه این خودرو در آینده چه خواهد شد، بدست آوریم. تلفن ها دستگاه های بسیار پیچیده ای هستند که با این وجود با هم کار می کنند: شما می توانید از تلفن همراه هر سازنده ای در شبکه هر اپراتور برای تماس با هر تلفن همراه دیگری در سراسر جهان استفاده کنید. زیرساخت و قابلیت همکاری که ما هنگام برقراری تماس تلفنی یا ارسال عکس سلفی بدیهی می دانیم باید برای خودروهای هوشمندی که در جاده های هوشمند در شهرهای هوشمند رانندگی می کنند توسعه یابد. ترافیک هوشمند آینده فقط چرخ های روی آسفالت نیست. همچنین وسایل نقلیه در بالا، در هوا است.

جوسی هااپولا، استاد کمکی در دانشگاه اولو، که در حال کار بر روی حوزه های کاربردی عمودی است، می گوید: “تحرک هوای شهری بازی را به طور قابل توجهی تغییر می دهد. وقتی می توانید از ارتفاع استفاده کنید، به معنای واقعی کلمه یک دیدگاه کاملاً جدید در هر موقعیتی خواهید داشت.” ارتباطات بی سیم

حمل و نقل محموله و افراد، نجات هوایی، نظارت بر ترافیک زمینی، و ایجاد برنامه های کاربردی ایمنی عمومی همگی نمونه هایی از توسعه شدید در تحرک هوایی هستند. ارتباطات هوایی و زمینی نقش مهمی در ایجاد راه‌حل‌های آینده ایفا خواهند کرد و به انتقال داده‌های فوق سریع و فوق‌العاده قابل اعتماد یا آنچه که 6G وعده داده است نیاز دارد.

ایده 6G این است که حجم عظیمی از اطلاعات از منابع مختلف بی‌شماری در دسترس است و به صورت هوشمند و سریع پردازش می‌شود. این برنامه‌ریزی ترافیک را در زمان واقعی امکان‌پذیر می‌کند و به ایجاد راه‌حل‌های «دیدن نامرئی» کمک می‌کند، جایی که راننده یا هااپولا می‌گوید: خودرو از چیزی که در اطراف است و نیاز به توجه دارد، اعلان دریافت می‌کند.

“من می خواهم در صندلی عقب بنشینم”

6G هدف نهایی نیست، بلکه توانمندساز همه چیز است، چیزی که هم Päivärinta و هم Haapola مشتاق بر آن هستند. هاپولا می‌گوید: «من می‌خواهم 6G مانند هوا یا برق باشد، چیزی که باعث می‌شود همه چیز اتفاق بیفتد، اما بدون نیاز به فکر کردن به آن. و به مرور زمان، انتقال داده ها و محاسبات سریعتر و مطمئن تر به ما کمک می کند تا ترافیک هوشمند آینده را ایجاد کنیم. اما آن آینده چگونه خواهد بود؟

هاپولا می خندد: “من می خواهم اول از همه روی صندلی عقب بنشینم.” من می‌خواهم کار کنم، جلساتی داشته باشم، روزنامه‌های آنلاین بخوانم یا هر چیزی که دوست دارم. همچنین نمی‌خواهم این کارها را با تلفن انجام دهم. شاید تلفن در کوله پشتی من باشد، اما ماشین رابط من برای همه چیز خواهد بود. “

Tero Päivärinta تصویر مشابهی را ترسیم می کند.

“مثل اینکه خودروها نمایش های دیجیتالی در ترافیک خواهند داشت؛ شما یک دوقلو دیجیتالی خواهید داشت که ماشین تشخیص می دهد. صندلی ها تنظیم می شوند و سرویس های استریم به طور خودکار با توجه به مشخصات شما انتخاب می شوند. 6G تاثیر زیادی بر نحوه استفاده شما از زمان خواهد داشت. در سفر، چه برای کار و چه برای تفریح.»

ارائه شده توسط دانشگاه اولو


نقل قولمحقق (2023، 7 دسامبر) در 7 دسامبر 2023 از بازیابی شده می گوید: قابلیت همکاری نام بازی در آینده ترافیک است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  دهه های اختراع مجدد فاینال فانتزی