کم‌تحرکی عملکرد مغز را مختل می‌کند

بر اساس مطالعاتی که در روز دوشنبه در «اپیدمیولوژی و سلامت جامعه» منتشر شد، مجله نادیده گرفتن ورزش و صرف وقت برای فعالیت‌هایی مانند نشستن یا دراز کشیدن با کاهش حافظه و قدرت تفکر مرتبط است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انبیسی، تغییرات اندک در میزان فعالیت بدنی روزانه یک فرد می‌تواند بر عملکرد شناختی آن تأثیر بگذارد.

هر چند که افراد ورزش شدید را با شش دقیقه فعالیت سبک یا هفت دقیقه خواب جایگزین بدن کردند، کاهش مشابهی در عملکرد شناختی مشاهده شد.

مطالعه‌های جدید نشان می‌دهد که کم‌تحرکی می‌تواند در عملکرد مغز تأثیر بگذارد.

برعکس آن نیز صادق بود. انجام ورزش به جای نشستن عملکرد شناختی را افزایش داد. این مطالعه نشان داد که جایگزین کردن نشستن یا دراز کشیدن با ۹ دقیقه ورزش شدید با افزایش بیش از یک درصدی نمرات در عملکرد شناختی همراه است.

انتهای پیام



منبع

او گفت که چه چیزی در حال جستجو است تا مشخص کند کدام ورزش برای بهبود سلامت کلی افراد و ورزش از بیماری‌های مزمن بهترین گزینه است.

در طول این مدت، شرکت‌کنندگان تحت مجموعه آزمایش‌هایی قرار گرفتند که مطالعه آنها را در پردازش و با آوردن اطلاعات ارزیابی می‌کنند.

بیسواز که در این تحقیق تحقیقاتی، اضافه می‌کند: فعالیت‌های بدنی با گسترده‌ای از فواید مرتبط است، بنابراین باید تا امکان فعالیت بدنی را بهبود بخشید.

او افزود: وقتی فعال هستید، قدرت قلب را بهبود می‌بخشد و خود قلب را برای پمپاژ خون در سراسر کشور و یکی از مهم‌ترین اندام‌ها یعنی مغز بهبود می‌یابد.

بخوان  برنامه های افزودنی آینده Google Bard می تواند آن را به دوست جدید سفر من تبدیل کند

بیسواز گفت که علت ارتباط میان ورزش بیشتر و عملکرد بهتر مغز هنوز مشخص نیست، اما احتمالاً علت آن نتیجه عملکرد سیستم بدنی بدن است.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی به توصیه‌هایی می‌کند که حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در هر هفته علاوه بر دو روز تمرین تقویت عضلانی داشته باشند.

میچل بالا نگاهان کرد: فعالیت متوسط ​​تا شدید در این مطالعه، هر چه ضربان قلب را ببرد یا باعث احساس گرما در فرد شود، در نظر گرفته شد.

اویروپ بیسواز(Aviroop Biswas)، استادیار اپیدمیولوژی و استادیار موسسه کار و سلامت در تورنتو، می‌گوید: یافته‌ها باید افراد را به تحرک بیشتر کند.

او گفت: به نظر می‌رسد که فعالیت‌ها برای بسیاری از جنبه‌های سلامتی بهتر از نشستن است.

مارک رویگ (Marc Roig)، پروفسور فیزیوتراپی و کاردرمانی در دانشگاه مک گیل در مونترال گفت: وقتی افراد به اندازه کافی ورزش نمی‌کنند، این موضوع به طور طبیعی باعث ایجاد مشکلاتی در سلامت مواردی می‌شود که بر روی مغز تأثیر می‌گذارند مانند زوال عقل. شود.

رویگ افزوده است که شدت ورزش نیز مهم است و اشاره می کند که افرادی که در این مطالعه به جای فعالیت های شدیدتر به فعالیت های بدنی سبک می پردند نیز باعث کاهش عملکرد شناختی می شوند.

میچل، نویسنده این مطالعه، به این نتیجه رسید که فعالیت‌های سبک همچنان به نشستن و بی تحرکی ارجحیت دارد.

شرکت کنندگان، به طور متوسط، هر روز ۵۱ دقیقه ورزش متوسط ​​یا شدید انجام دادند. حدود شش ساعت فعالیت سبک، مانند پیاده‌روی آهسته و حدود ۹ ساعت بی‌تحرکی، مانند نشستن یا دراز کشیدن می‌شوند. همچنین به طور متوسط ​​حدود هشت آنها ساعت خوابیده است.

بخوان  Wondershare Filmora 13 به روز رسانی را با تجربه ویرایش ویدیو بهتر برای کاربران در تمام سطوح منتشر می کند

جان میچل (John Mitchell)، سرپرست تیم تحقیقاتی این مطالعه و پژوهشگر موسسه ورزش و سلامت در بریتانیا، می‌گوید: تفاوت‌ها، کوچکترین نشانه‌هایی هستند که چگونه تغییرات جزئی در سطح فعالیت بدنی می‌تواند برای سلامت فرد از جمله سلامت مغز تأثیر بگذارد.

شرکت اطلاعاتی در مورد سلامت، پیشینه و شیوه زندگی خود را ارائه کردند. همچنین از درخواست به مدت یک هفته برای حداقل ۱۰ ساعت متوالی در روز، حتی هنگام خواب و حمام کردن، از فعالیت های ردیاب استفاده می کنند.

پس از تجزیه و تحلیل و تحلیل داده‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت‌کنندگان، محققان دریافتند که ورزشکاران را برای داشتن هشت دقیقه بی‌تحرکی رها، بین یک تا دو درصد کاهش می‌دهند.

میچل و همکارانش از یک مطالعه همگروهی (Cohort Study) در بریتانیا متعلق به سال ۱۹۷۰ استفاده کردند. این مطالعه‌ها که بیشتر متولد شده‌اند، ادامه سلامت گروهی از سال ۱۹۷۰ در بریتانیا را ردیابی می‌کند. نتایج این مطالعه در حدود 4500 نفر از سال 2016 تا 2018 مورد بررسی قرار گرفت.