نگاه «جیمز وب» به حلقه‌های یک سیارک کوچک یخی

نگاه «جیمز وب» به حلقه‌های یک سیارک کوچک یخی

داده‌های بیشتر مربوط به حلقه‌های چاریکلو است، اما رصدهای آینده می‌توانند به ما کمک کنند تا بفهمیم این حلقه‌ها از چه چیزی ساخته شده‌اند.

در این مورد جرم در حال حرکت سیارک چاریکلو (Chariklo) است که یک جرم کوچک در میان سیارات زحل و اورانوس بوده و از ستاره‌های در مرکز می‌گذرد.

به گزارش ایسنا، جیمز وب در صفحه اینستاگرام خود فیلمی کوتاه منتشر کرده و در مورد آن توضیح داده است.

این تلسکوپ فضایی پیشرفته مدتی را صرف راه‌اندازی تجهیزات خود کرد و اولین تصاویر را در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ منتشر کرد.

تلسکوپی فضای جیمز وب حلقه‌های یک سیارک یخی کوچک را رصد کرده و فیلمی از آن در صفحه خود منتشر کرده است.

این فیلم اولین نگاه جیمز وب به یک اختفای ستاره‌ای است. این اتفاق می‌دهد که یک جرم پیش‌زمینه در مقابل یک ستاره (از دید ما روی زمین) می‌کند و به طور موقت آن را از پنهان می‌کند.

تلسکوپی فضای جیمز وب در روز چهارم دی ماه سال ۱۴۰۰ به فضای پرتاب شد. این تلسکوپ پس از گذشت یک ماه به مقصد خود در نقطه لاگرانژ ۲ رسید. لاگرانژ ۲ ایده آل برای یک تلسکوپ مادون قرمز است. در نقطه لاگرانژ ۲، خورشید و زمین همیشه در یک طرف فضای قرار دارند و بنابراین «جیمز وب» می‌تواند تجهیزات نوری و ابزار خود را همیشه پشت به خورشید و در سایه نگه دارد.

چاریکلو دو حلقه نازک دارد که اولین و تنها حلقه‌هایی هستند که در سال ۲۰۱۳ در اطراف یک جرم کوچک در منظومه شمسی کشف شدند.

بخوان  واتس اپ در حال آزمایش روشی بدون تلفن برای ورود به حساب کاربری شما در مواقع اضطراری است

انتهای پیام



منبع

زمانی که وب این اختفا راصد کرد، ستاره‌ها را درخشش کرد و دیدند که در زیر می‌بینید که این کاهش دقیقاً مطابق با پیش‌بینی‌ها از سایه‌های ایجاد شده توسط حلقه‌های چاریکلو بود. وب همچنین اولین نشانه ها از وجود آب کریستالی در منظومه چاریکلو را نشان داد.