عکس‌های جدید تقویت‌کننده بزرگ موشک «استارشیپ» روی سکوی پرتاب

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) به جدیدترین نمونه تقویت‌کننده بزرگ «سوپر هوی»(Super Heavy) موشک «استارشیپ» (Starship) خود را برای آزمایش پیش از پرتاب به سکوی پرتاب منتقل کرده است.

حدس و گمان در مورد زمان احتمالی پرتاب، از چند هفته تا چند ماه است. یک ماه پیش، «ایلان ماسک» (Elon Musk) طی یک شرکت اجرایی اسپیس‌ایکس در یک توییت اعلام کرد که استارشیپ ممکن است ۶ تا هشت هفته آینده دوباره پرتاب شود. شاید این جدول زمانی خوشبینانه باشد که پیشتر ارائه کرده باشد.

عکس‌های جدید تقویت‌کننده بزرگ موشک «استارشیپ» روی سکوی پرتاب

اگر این آزمایش‌ها بدون هیچ مشکلی کامل شوند، اسپیس‌ایکس یک آزمایش را روی موتور انجام می‌دهد و سپس آن را با مرحله بالاتر استارشیپ یکپارچه‌سازی می‌کند. به شرطی که کنترلی برطرف شود، این کار می‌تواند مسیر را هموار کند.

انتهای پیام



منبع

اسپیس‌ای از آن زمان تعمیر و ارتقای سکوی پرتاب، از جمله افزودن یک صفحه فولادی برای کمک به محافظت از سکوی هنگام بلند شدن موشک بوده است. اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت مطمئن است گام‌های بعدی را به سوی جستجو برای یک پرتاب مداری دیگر پیش می‌برد.

اسپیس‌ها، عکس‌هایی را از بوستر ۹ روی سکوی پرتاب در توییتر منتشر کرد و گفت که این آزمایش‌های تقویت‌کننده آزمایش‌های منتهی به پرواز آزمایشی استارشیپ بعدی را انجام خواهد داد.

طی آن پرواز آزمایشی، مرحله بالاتر استارپ طبق برنامهریزی از تقویت کننده سوپر هوی جدا نشد و اسپیسایکس چند دقیقه پس از بلند شدن، فرمان خودتخریبی را به آن ارسال کرد. این موشک فوق‌العاده قوی به پایگاه پرتاب مداری استاربیس نیز آسیب وارد می‌کند.

بخوان  ویندوز 11 در ARM یک مرورگر پرچمدار دریافت می کند - اشاره ای دیگر به برنامه های بزرگ مایکروسافت برای رایانه های شخصی مجهز به هوش مصنوعی

این موشک که با نام «بوستر ۹» (Booster ۹) شناخته می‌شود، اولین موشکی است که از زمان اولین پرتاب کامل استارشیپ در ۲۰ آوریل، به پایگاه پرتاب مداری «استاربیس»(Starbase) بازگشت.

عکس‌های جدید تقویت‌کننده بزرگ موشک «استارشیپ» روی سکوی پرتاب

عکس‌های جدید تقویت‌کننده بزرگ موشک «استارشیپ» روی سکوی پرتاب

عکس‌هایی که شرکت «اسپیس‌ایکس» در توییتر منتشر کرده است، تقویت‌کننده بزرگ موشک «استارشیپ» را روی سکوی پرتاب نشان می‌دهد.

نظارتی نیز وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرند. ائتلافی از گروه‌های زیست‌محیطی به «اداره هوانوردی فدرال آمریکا» (FAA) ادعا کرده است که این سازمان به آسیب آسیب‌هایی می‌پردازد که پرتابارشیپ می‌تواند به اکوسیستم جنوب تگزاس وارد کند، شناسایی کند.