مردم جنوب شرق آسیا ۲۰۰۰ سال قبل ادویه کاری می‌خوردند!

یافته‌های آن‌ها بقایای برنج را با انواع ادویه‌ها از جمله زردچوبه، زنجبیل، زنجبیل چینی، خسرودار، میخک، جوز هندی و دارچین کشف کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، حفاری در جنوب ویتنام ابزارهای سنگی اولیه‌ای آسیای جنوبی را که به طور سنتی برای تهیه ادویه کاری مورد استفاده قرار می‌گرفته است، می‌گرفت.

مردم جنوب شرق آسیا ۲۰۰۰ سال قبل ادویه کاری می‌خوردند!

آسیای جنوب شرقی یک تأمین‌کننده کلیدی ادویه‌جات، به‌ویژه جوز هندی و میخک از اندونزی بود و اعتقاد بر این بود که به عنوان یک مرکز حیاتی برای تجارت دریایی در دوران فونان (Funan) تقریباً ۶۵ تا ۵۸۰ درصد از میلاد عمل می‌کرده و شکاف در آسیای جنوبی و چین را می‌کند.

جنوب آسیا برای هزاران سال به عنوان منطقه‌ای غنی از ادویه معروف بوده است و گنجینه‌های معطر خود را با تمدن‌های سراسر آسیا و اروپا به اشتراک گذاشته و می‌گذارد.

بر اساس مطالعه‌های جدید که در مجله «Science Advances» در روز ۲۱ ژوئیه منتشر شده است، ادویه کاری ممکن است ۲۰۰۰ سال قبل از منطقه جنوب شرق آسیا را تغییر داده باشد.

این یافته‌ها نقش مهمی در این منطقه را در تجارت اولیه جهانی نشان می‌دهد. مناطقی که ادویه‌های آسیای جنوبی و اندونزی نقشی محوری در شیوه‌های آشپزی باستانی دارند.

یک سنگ آسیاب باستانی ثابت می‌کند که مردم جنوب شرق آسیا، ۲۰۰۰ سال پیش از ادویه کاری استفاده می‌کنند.

حفاری در Ó Eo، یک مکان باستان‌شناسی در جنوب ویتنام، هاون‌ها و دسته‌های آن‌ها هستند که شبیه ابزارهای سنگی آسیای جنوبی و به‌طور سنتی برای تهیه کاری می‌شوند، ساخته شده‌اند.

این یافته‌ها پیام‌های مهمی را برای درک ما از ارتباطات منطقه‌ای جنوب شرقی آسیا با تجارت جهانی و مشارکت آن در توسعه غذاهای باستانی دارد.

بخوان  موجودی بدون مغز و خجالتی اما باهوش!

ویوی و (Weiwei Wang) و گروهش در تجزیه و تحلیل و تحلیل دقیق، ۷۱۷ دانه ناشاسته، گرده و گیاسنگ (ذرات سیلیس از بافت‌های گیاهی) را که بر روی سطح ۱۲ مورد از این ابزار باستانی یافت شده بودند، بررسی کردند.

این مطالعه یکی از اولین شواهد از استفاده از این آموزش ها در آشپزی آسیای جنوب شرقی در دوره «فونان» است. همچنین شواهد ملموسی می‌دهد که نشان می‌دهد ساخت کاری با استفاده از همان ادویه‌هایی را ارائه می‌دهد که بخشی از فرهنگ آشپزی این منطقه برای هزاران سال بوده است.

منشأ کاری باستانی

انتهای پیام



منبع

این ادویه‌ها به دلیل طعم‌های متمایز و فوایدی که سلامتی دارند، به طور مستقیم برای تأثیرگذاری وجود دارند و حضور دارند در این ابزار باستانی نگاهی اجمالی به شیوه‌های آشپزی در گذشته ارائه می‌دهند.