جدیدترین تصویر «جیمز وب» منتشر شد

جدیدترین تصویر «جیمز وب» منتشر شد

ناسا به مناسبت سالروز انتشار اولین تصاویر رنگی و علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویر از این تلسکوپ فروسرخ قدرتمند منتشر کرد.

جت‌های سرخ‌رنگ دوگانه که از ستاره‌های جوان نشات می‌گیرند نیمه تاریک بالای عکس را پوشاندند. در مرکز و بخش پایینی ساختاری به رنگ زرد کم رنگ و غار مانند وجود دارد که یک ستاره جوان در مرکز آن قرار دارد.

ما به طور مداوم از کار وب برای رصد جهان در نمای بالا شگفت‌زده می‌شویم. این تلسکوپ با مطالعه‌ی همه چیز از کهکشان‌های دور اولیه گرفته شده تا منظومه شمسی ماست که آن را خانه می‌کند این امکان را فراهم می‌کند تا داستان خود را بهتر بفهمد. اکنون یک سال شگفت انگیز را پشت سر گذاشته و سالهای زیادی پیش رو داریم.

به گزارش ایسنا، ناسا در توضیح این تصویر که به تازگی منتشر شده است نوشته شده است: این صحنه‌های مسحورکننده یک هفته اکتشافات جیمز وب را جشن می‌گیرند.

در اینجا نمایش نزدیک از ابر میان ستاره‌ای رو اوفیوچی(Rho Ophiuchi) که نزدیک‌ترین منطقه‌ای ستاره‌ساز به زمین است را مشاهده می‌کنیم. وب نگاهی کاملا جدید به حدود 50 ستاره جوان که بیشتر از آنها به ستاره ما نزدیک است انداخته و درکی اجمالی از مراحل اولیه زندگی خورشید می کند. غبار تیره و متراکم دوباره پیش ستاره‌ها را می‌کند در حالی که یک نوزاد ستاره‌ای نوظهور دو جت عظیم از هیدروژن مولکولی را به سمت بیرون پرتاب می‌کند.

مجموعه ابر «رو اوفیوچی» مجموعه‌های ابرهای میان ستاره‌ای با سحابی‌های مختلف است. این ابر میان ستاره‌ای در فاصله‌ی تخمینی حدود ۴۶۰ سال نوری از زمین قرار دارد و یکی از نزدیک‌ترین مناطق ستاره‌ساز به منظومه شمسی به شماره می‌رود.

بخوان  عصر یخبندان مریخ ۴۰۰ هزار سال پیش به پایان رسیده است

انتهای پیام



منبع