عکس ماهواره هندی از قره‌ها و اقیانوس‌های زمین

سازمان‌ پژوهش‌های فضایی هند در یک توئیت نوشت: OCM، زمین را در ۱۳ طول مجزا بررسی می‌کند تا اطلاعاتی را در مورد پوشش گیاهی زمین و اقیانوس‌های جهان ارائه دهد.

این سازمان، عکس ترکیبی جدید را به صورت آنلاین در همان روز به اشتراک گذاشتن. این عکس، پوشش گیاهی متنوع را در آفریقا، آسیا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و استرالیا با فضای یک کیلومتری نشان می دهد. رنگ‌های این عکس، رنگ کاذب در نظر گرفته می‌شوند زیرا منظره زمین در طول موج‌هایی ثبت شده است که به طور طبیعی با چشم انسان قابل مشاهده است.

ماهواره «EOS-06» هند با کمک تجهیزات علمی خود، عکسی از زمین در طول موج‌هایی گرفته شده است که به طور طبیعی با چشم انسان قابل مشاهده است.

یک موشک موسوم به «PSLV»، ماهواره EOS-06 را در ۲۶ نوامبر سال ۲۰۲۲ از «مرکز فضایی ساتیش داوان»(SDSC) به فضا برد. این ماهواره، محموله اصلی عاملیت بود که هشتمین ماهواره کوچکتر نیز به آن پیوستند. EOS-06 در فاصله 743 کیلومتری از زمین مستقر شد.

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران پس از پردازش 300 فرستاده شده از ماهواره به زمین، یک تصویر رنگی به دست آوردند که ترکیبی از 2939 عکس ثبت شده در اول تا پانزدهم فوریه 2023 است. این تصاویر با کمک یکی از تجهیزات علمی ماهواره گرفته‌شده‌اند که «مانیتوری رنگی اقیانوس»(OCM-3) نام دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، عکس جدید ثبت‌شده با ماهواره هند که برای مطالعه اقیانوس پرتاب شده است، قاره‌ها و دریاهای زمین را با جزئیات خیره‌کننده‌ای از فضا به تصویر می‌کشد.

بخوان  آیا کرم‌های حشره جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها خواهند شد؟

«سازمان پژوهش‌های فضایی هند» (ISRO)، ماهواره موسوم به «EOS-06» را در نوامبر سال گذشته به فضای پرتاب کرد. ماهواره EOS-06، سومین فضاپیمای مجموعه «اوشن‌ست»(Oceansat) هندی می‌رود و به سه نوع تجهیزات علمی مجهز است که برای نظارت بر سطح دریا و سایر ویژگی‌های اقیانوس طی پنج سال طراحی شده‌اند.