عکس پر از زمین از نگاه دوربین ماهواره جدید هواشناسی اروپا

به گفته گروه متئوست، این اطلاعات به پیش‌بینی آب و هوا و مقابله با مشکلات شدید آب و هوایی مانند طوفان کمک می‌کنند. «فیل ایوانز» (Phil Evans)، مدیرکل «آژانس ماهواره بررسی آب و هوای اروپا» (EUMETSAT) گفت: این عکس قابل توجه به ما مطمئناً می‌دهد تا انتظار داشته باشید که ماهواره متئوست، عصر امروز را در پیش‌بینی رویدادهای جوی ناملایم آغاز کنید. کند.

گروه متئوست باور دارند که این ماهواره می‌توانند به پیش‌بینی آب و هوا و نظارت بر تغییرات آب و هوایی در سطح بین‌المللی نیز کمک کنند. «ناتالیا دونووو»(Natalia Donoho) از «سازمان جهانی هواشناسی»(WMO) گفت: چرخه تکرار و مشاهده بالای تصویرساز ترکیبی از منعطف، در پیشبینی آب و هوای ناملایم، بررسی بلندمدت آب و هوا، کاربردهای و هواشناسی، کمک به بسیاری. سازمان جهانی هواشناسی کرد و مهمی را در هشدارهای اولیه برای همه مردم، به ویژه ساکنان قاره آفریقا خواهد داشت.

ماهواره جدید هواشناسی «MTG-I1» که سال گذشته پرتاب شد، اولین عکس را از زمین گرفته و فرستاده است.

انتهای پیام



منبع

این عکس که با کمک یکی از تجهیزات ماهواره موسوم به «تصویرساز ترکیبی منعطف»(FCI) در مارس ۲۰۲۳ گرفته شده است، نواحی ابری و آسمان صاف را بر فراز اقیانوساطلس نشان می‌دهد. همچنین، توده های خشکی اروپا و آفریقا در این عکس قابل مشاهده هستند.

گروه متئوست می گوید: ممکن است عجیب باشد به نظر می رسد که در بیشتر نقاط اروپا به خاطر یک روز ابری هیجان‌زده، اما جزئیات بیشتری از ابرها در این عکس مشاهده می‌شود، برای پیش بینی آب و هوای بسیار مهم است. این جزئیات بیشتر معنی دارند که پیش‌بینی‌کنندگان آب و هوا می‌توانند رویدادهای آب و هوایی شدید را با دقت و سرعت بیشتر شناسایی و پیشبینی کنند.

بخوان  ماوس جادویی «اپل» هک شد!

عکس پر از زمین از نگاه دوربین ماهواره جدید هواشناسی اروپا

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، یک ماهواره هواشناسی که به تازگی پرتاب شده است، اولین عکس خود از زمین را فرستاده است که سیاره ما را با جزئیات فوق‌العاده نشان می‌دهد. ماهواره موسوم به «تصویرگر-1 نسل سوم متئوست اروپا»(MTG-I1) که در دسامبر سال گذشته با هدف نظارت بر شرایط جوی سراسر اروپا و آفریقا به فضا پرتاب شد، این عکس را در 22 هزار مایلی بالای سطح زمین قرار داد. گرفته شده است.

تجهیزاتی که روی ماهواره متئوست شده‌اند، از مشاهده بالاتری نسبت به تجهیزات پیشین نصب هستند زیرا متئوست، اولین نسل از ماهواره‌های هواشناسی اروپا است. این نشان دهنده بالاترین کمک می‌کند تا ویژگی‌های آب‌وهوایی مانند ابرها با دقت بیشتر ردیابی می‌شوند و علاوه بر این، از نحوه حرکت سیستم‌های آب و هوا در این قسمت از کره زمین ارائه می‌شوند.