فاز دوم پروژه «چشم مرکب چین» آغاز شد



فاز دوم پروژه شبکه رادار رصدی اعماق فضای چین با نام «چشم مرکب چین» (China Compound Eye’ project) روز سه شنبه در شهر یونیانگ، چونگ کینگ، آغاز شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، هدف فاز این پروژه با مساحت بیش از 20 سال، ساخت 22 رادار با محل عبور تشعشع آنتن 3 متری تا سال 2025 است. پس از تکمیل، این پروژه قوی‌ترین عملکرد جامع در جهان را برای کاوش اعماق فضا، شبکه رادار اکتشافی، امکان شناسایی سیارک‌ها در ده‌ها میلیون کیلومتری را می‌کند و پشتیبانی می‌کند برای دفاع از چین در برابر جلوگیری از برخورد سیارک نزدیک به زمین و تحقیقات علمی سیاره‌های. خواهد کرد.

سیارک‌ها یکی از بزرگترین تهدیدها برای زمین است و رادار اکتشاف در اعماق فضا یک ابزار دفاعی مهم در برابر آن‌ها است. پروژه «چشم مرکب چین» به رهبری مؤسسه فناوری پکن، قصد دارد برترین شبکه رادار رصدی جهان را در چونگ کینگ بسازد.

ساخت این پروژه دارای سه فاز است. فاز اول، متشکل از چهار رادار با محل عبور تشعشع آنتن ۱۶ متری است که چین آن را در ماه دسامبر در منطقه جدید لیانگجیانگ ساخت، چون کینگ به پایان رسید و اولین تصویر راداری زمینی سه‌بعدی چین از دهانه‌های ماه را ثبت کرد. انتظار می‌رود فاز سوم واحدهای رادار پروژه «چشم مرکب چین» را به بیش از ۱۰۰ واحد می‌رساند.

پروفسور «ژنگ تائو» از مؤسسه فناوری پکن گفت: این پروژه را می‌توان به عنوان یک پیشرفت در فناوری رادار در نظر گرفت. چشم مرکب چین از چشم‌های کوچک بسیار تشکیل شده است که با ارزیابی‌ها از طریق سیستم‌ها برای دستیابی به رصد از راه دور با هم کار می‌کنند. به طور مشابه، «چشم مرکب چین» شامل واحدهای راداری متعددی است که برای دستیابی به مشاهدات هم افزایی، شکستن محدودیت‌های قدرتی و امکان کاوش در اعماق فضا در فواصل دورتر، با هم کار می‌کنند.

بخوان  بزرگ‌ترین مسئله مدیرعامل سابق توئیتر

هر واحد رادار «چشم مرکب چین» دارای محل عبور تشعشع آنتن، فرنده و گیرنده مستقل است و از طریق پیوندهای توزیع و یک زیرسیستم الگوریتم کنترل هوشمند به یکپارچه می‌شود و رصد از راه دور با رادارهای محل عبور تشعشع آنتن کوچک را می‌بخشد. .

انتهای پیام



منبع