فناوری‌هایی که در سال ۲۰۲۳ صنعت حمل و نقل و حمل و نقل را انجام دادند


از تاکسی‌های هوایی برقی و بزرگراه‌های هوشمند گرفته‌شده تا پیشرفت‌هایی در زمینه سوخت پایدار همه و همه تحولاتی هستند که در سال ۲۰۲۳ در بخش حمل و نقل آن‌ها بوده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، سال ۲۰۲۳ با نوآوری‌ها و پیشرفت‌های پیشگامانه متعددی که چگونه حرکت و رفت و آمد ما را تغییر داد، لحظه‌های مهم در حوزه حمل‌ونقل رقم زد. از پیشرفت‌های پرلوپ‌ها تاکسی‌های هوایی برقی و بزرگراه‌های هوشمند و سوخت پایدار همه چشم‌اندازهای حمل‌ونقل در آینده را تغییر دادند. در این گزارش، ما به هفتمین پیشرفت حمل‌ونقل در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم که می‌تواند در نحوه سفر ما ایجاد کند.

قطار جدید هایپرلوپ چین اولین اجرای آزمایشی را با موفقیت به پایان رساند

فناوری‌هایی که در سال ۲۰۲۳ صنعت حمل و نقل و حمل و نقل را انجام دادند

قطار فوق سریع هایپرلوپ چین که آزمایشات اولیه در داتونگ، استان شانشی قرار دارد، سه بار با سرعت ۳۱ مایل در ساعت (۵۰ کیلومتر در ساعت) روی آزمایشی ابررسانا ماگلو حرکت کرده است. این قطار که توسط پیمانکار شرکت علوم و صنعت هوافضای چین (CASIC) ساخته شده است، در یک لوله با شرایط نزدیک به خلاء حمل و نقل با سرعتی بیش از 621 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) قرار دارد. به طور بالقوه تبدیل به سریع‌ترین قطار زمینی جهان شود.

طول لوله آزمایشی فعلی ۱.۲۴ مایل (دو کیلومتر) است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده تا ۳۷ مایل (۶۰ کیلومتر) بیشتر باشد.

چین، با داشتن بزرگترین شبکه ریلی پرسرعت جهان، سرمایه‌گذاری زیادی بر روی فناوری هایپرلوپ می‌کند و به دنبال تقویت زیرساخت‌های و انتقال خود است. آزمایش‌های موفقیت‌آمیز نشان‌دهنده پیشرفت در نزدیکی چشم‌انداز سال ۲۰۱۲ ایلان ماسک در قطارهای هایپرلوپ است که به عنوان بالقوه چین را به عنوان یک رهبر در این زمینه قرار داده است.

تسلا از یک موتور مغناطیسی برای توقف استفاده از عناصر کمیاب زمین استفاده خواهد کرد

فناوری‌هایی که در سال ۲۰۲۳ صنعت حمل و نقل و حمل و نقل را انجام دادند

ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت، از توسعه یک موتور الکتریکی مغناطیسی دائمی برای خودروها خبر داد که نیاز به استفاده از عناصر کمیاب را از بین می‌برد و نگرانی‌ها در مورد چالش‌های زنجیره تامین و تسلط چین در تولید عناصر کمیاب را می‌کند.

بخوان  ویدیو/ با عکس و متن انیمیشن بسازید

عناصر کمیاب، به ویژه نئودیمیوم، معمولاً برای ایجاد آهنربای قوی در موتورهای وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شوند.

ماسک فاش کرد که تسلا در پنج سال بعدی از طریق بهبود بهره‌وری پیشرانه، استفاده از عناصر کمیاب را در واحدهای محرک مدل ۳ خود تا ۲۵ درصد کاهش داده است.

موتورهای آینده دارای آهنربای دائمی هستند اما از عناصر کمیاب استفاده نمی‌کنند. این نشان دهنده تلاش برای بهبود عملکرد و پایداری منابع است. کمی جزئیات در مورد این مواد فاش نشده اما گمان می‌رود که نئودیمیوم، تربیوم و دیسپروزیوم ممکن است دخیل باشد و در حال بررسی مواد جایگزین نئودیمیوم برای استفاده در موتورهای خود در آینده باشد.

جت‌های ویژه بالاتر از هواپیماهای تجاری پرواز می‌کنند

فناوری‌هایی که در سال ۲۰۲۳ صنعت حمل و نقل و حمل و نقل را انجام دادند

بر خلاف اکثر هواپیماهای تجاری که در ارتفاع بین 30 هزار تا 40 هزار پا پرواز می‌کنند، جت‌های خصوصی قادر به پرواز در ارتفاعات بالاتر هستند که به 51 هزار پا می‌رسند. عوامل متعددی در ایجاد این قابلیت نقش دارند. استانداردهای ایمنی برای جت‌های ویژه متفاوت است که در کاهش فشار روی محیط، امکان فرود سریع‌تر را می‌کند. جت‌های خصوصی همچنین به دلیل پرواز در هوای رقیق‌تر و خنک‌تر از عملکرد و مصرف سوخت بالاتر در ارتفاعات بالاتر می‌برند و این بازده موتور جت را بهینه می‌کند. طراحی با نسبت قدرت به وزن، می‌تواند سریع‌تر و سریع‌تر در هوای رقیق را فراهم کند. حرکت در ارتفاعات بالاتر از تجربه نرم‌افزاری از پرواز را می‌کند و از تلفن‌های مرتبط با آب و هوای هواپیماهای تجاری در سطح پایین‌تر با آن می‌شود، می‌شود. علاوه بر این، جت‌های ویژه انتخاب‌پذیری بیشتر در انتخاب مسیرها و ارتفاعات پروازی دارند، تراکم ترافیک هوایی کمتری را تجربه می‌کنند و زمان سفر و زیست محیطی را کاهش می‌دهند.

بخوان  نقش جدید ماده سفید مغز را شناسایی کردند

هواگرد عمودپرواز بدون پره استارت‌آپ آمریکایی می‌تواند به سرعت 0.8 ماخ برسد.

فناوری‌هایی که در سال ۲۰۲۳ صنعت حمل و نقل و حمل و نقل را انجام دادند

شرکت هوایی Jetoptera مستقر در سیاتل در طول آزمایش مفهومی یک هواپیمای بدون پره(VTOL) به سرعت 0.8 ماخ(987 کیلومتر در ساعت) دست یافته است که از یک بوئینگ دریم لاینر پیشی گرفته است. این موفقیت به دنبال تکمیل چهارمین قرارداد تحقیقات نوآوری کسب و کار کوچک(SBIR) به دست آمد که توسط نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا صادر شد. سیستم پیشرانه سیال اختصاصی آن به هواپیما می‌دهد تا به صورت عمودی بلند شود و فرود بیاید و در عین سرعت‌های بالا در پرواز رو به جلوی دست‌ها و حال‌هایی مانند نویز را در مقایسه با سیستم‌های عمودی پرواز سنتی قبلی ارائه می‌دهد. عدم وجود پره‌های چرخان به کمک دستگاه‌های دینامیک سیال که از مقدار کمی هوا استفاده می‌کنند، جبران می‌شود.

فناوری فناوری که تلاطم پرواز را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد

فناوری‌هایی که در سال ۲۰۲۳ صنعت حمل و نقل و حمل و نقل را انجام دادند

یک شرکت مستقر در وین ادعا می‌کند که سیستم لغو تلاطمی با کاهش بیش از 8 درصدی تلاطم بر توسعه داده شده است.

این سیستم از میله‌های دو متری با حسگرهای متصل به بال‌های هواپیما استفاده می‌کند که نوسانات فشار هوا را برای تشخیص می‌دهد و بال‌ها را برای سفر هواپیما، شبیه به پرواز پرندگان، تنظیم می‌کند. داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق یک برنامه سرکوب تلاطم پردازش می‌شوند و به صورت سطحی کنترلی هواپیما اجازه می‌دهد تا تلاطم را در چند میلیون‌ثانیه تولید کنند.

این فناوری بر روی هواپیماهای سرنشین دار آزمایش شده و نتایج مثبتی را در کاهش تلاطم نشان داده است. در حالی که این سیستم در حال حاضر برای هواپیماهای سبک طراحی شده، این شرکت کاربرد طولانی مدت آن را در جت‌های تجاری برای افزایش ایمنی و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری مرتبط با فرسودگی ناشی از تلاطم پیش‌بینی می‌کند. با این حال، دریافت آن در هوانوردی ممکن است زمان قابل توجهی نیاز داشته باشد.

بخوان  استفاده از فناوری پلاسمای سرد برای رفع چالش هوا

اولین آزمایش موفق موتور محرکه جت لبه‌دار جهان در کانادا

فناوری‌هایی که در سال ۲۰۲۳ صنعت حمل و نقل و حمل و نقل را انجام دادند

شرکت Duxion Motors مستقر در آزمایش‌های زمینی موتور ای‌جت(eJet) خود را با موفقیت انجام داد که برای متحول کردن هوانوردی با ارائه پیشرانه الکتریکی با چگالی بالا و سبک وزن طراحی شده است. هدف از روش تعیین به فرد آهنربای دائم در موتور ای‌جت ارائه بهترین نسبت قدرت به وزن و غلبه بر چالش‌های پیش روی موتورهای الکتریکی سنتی در بخش هوانوردی است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که موتور ایجت الکتریکی‌سازی کامل ناوگان جت موجود را می‌سازد و جایگزینی تمیزتر و اقتصادی‌تر می‌کند.

دوکاتی(Ducati) از قدرتمندترین موتور تک سیلندر جهان رونمایی کرد

فناوری‌هایی که در سال ۲۰۲۳ صنعت حمل و نقل و حمل و نقل را انجام دادند

تولید کننده مشهور موتورسیکلت دوکاتی از موتور سوپرکوادرو مونو(Superquadro Mono) که یک موتور تک سیلندر رونمایی کرده و در جهت بازتعریف موتورسیکلت‌های تک سیلندر با ترکیبی از قدرت، کارایی و فناوری گامی جسورانه برداشته شده است. این موتور ۶۵۹ سی‌سی، دارای ۷۶.۴ اسب بخار قدرت است که با اگزوز مسابقه‌ای به ۸۳.۳ اسب بخار می‌رسد.

سوپرکوادرو مونو به عملکرد بالای خود، بازه زمانی تعمیر و نگهداری مناسب دارد و فقط هر ۳۰ هزار کیلومتر به بررسی و تنظیم سوپاپ نیاز دارد. این موتور از ترکیبی از اجزای ترکیبی و منیزیمی را برای عملکرد بهینه و سبک ساخته شده است. بازگشت دوکاتی به موتورهای تک سیلندر از سه دهه، نشان می دهد که این شرکت به نوآوری و انطباق با استفاده از موتورهای در حال تغییر بازار است.

این هفت تحول در حمل و نقل در طول سال ۲۰۲۳ صنعت به نوآوری و پایداری را نشان می‌کند. دلایلی که در مورد این نقاط عطف فکر می‌کنیم، پیش‌بینی می‌شوند که آینده‌ای هیجان انگیز سفرهای به هم پیوسته و پایدار باشد.

انتهای پیام



منبع