برترین پژوهش‌های دانشگاه «امآیتی» در سال ۲۰۲۳



دانشگاه «ام‌آیتی» در سال ۲۰۲۳ نیز مانند سال‌های گذشته پژوهش‌های بسیاری را ارائه کردند. در این گزارش به تعدادی از پژوهش‌های برتر دانشگاه «امآیتی» در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از ام‌آیتی نیوز، سال ۲۰۲۳ یک سال پربار دیگر برای تحقیقات جامعه «ام‌آی‌تی» (MIT) بود. با پایان یافتن سال، ام‌آی‌تی نیوز به برخی از مشهورترین پژوهش‌های این دانشگاه در ۱۲ ماه گذشته پرداخته شده است. در این گزارش، پژوهش‌های برتر دانشگاه ام‌آیتی در سال ۲۰۲۳ را مرور می‌کنیم.

۱. آب شیرین کن ارزان تر. مهندسان دانشگاه ام‌آیتی یک سیستم نمک‌زدایی آبداع تولید کردند که می‌توان آب شیرین را با روشی ارزان‌تر از آب لوله کشی کند. این دستگاهی که از انرژی خورشیدی نیرو می‌گیرد، از مشکلات انسداد نمک که گریبانگیر سایر طراحی‌ها می‌شود، جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دستگاه آبشیرینکن خورشیدی با هزینه کمتر از آب لوله کشی

۲. چرا بتن رومی تا این اندازه بادوام بود؟ پژوهشگران دانشگاه ام‌آیتی، راهبردهای تولید بتن باستانی را کشف کردند که دوام معروف بتن رومی را پدید آوردند. این پژوهش ممکن است کلید طراحی نوعی بتن را ارائه دهد که هزاران سال دوم می‌آورد.

۳. چت‌بات ChatGPT بهره‌وری برای افزایش می‌دهد. دو دانشجوی مقطع دکتری در دپارتمان اقتصاد دانشگاه ام‌آی‌تی دریافت می‌کنند که ChatGPT بهره‌وری دارد که وظایفی مانند نوشتن نامه‌های پوششی یا ایمیل‌های دقیق و تحلیل هزینه‌ها و سود را برای انجام، افزایش می‌دهد. وظایف در این پژوهش کاملاً کپی کردن نبودند اما دسترسی به ChatGPT زمان لازم برای تکمیل آنها را تا ۴۰ درصد کاهش داد و کیفیت خروجی را بهبود بخشید.

بخوان  یوتیوب می تواند ویدیوهای 4K را منحصر به مشترکین Premium بسازد

۴. کنترل بدون تزریق انسولین. مهندسان دانشگاه ام‌آی‌تی با ارائه یک احتمال درمانی احتمالی برای نوع یک، نوعی دستگاه کاشتنی را طراحی می‌کنند که صدها هزار سلول را تولید می‌کند که انسولین را حمل می‌کند. همچنین، این روش دارای کارخانه داخلی خود است که با شکافت بخار آب موجود در بدن، تولید می‌کند تا سلول‌ها را سالم نگه دارد.

بیشتر بخوانید:

درمان با ایمپلنت مولد درمان

۵. ایجاد ارتباطات بین مغز و روده. مهندسان دانشگاه ام‌آی‌تی، فیبرهایی را طراحی کردند که انواع حسگرها و منابع نوری را برای حرکت اپتوژنتیک در آن تعبیه کردند تا مدارهای عصبی مرتبط‌کننده روده و مغز را کنترل کنند. این گروه پژوهشی با دستکاری سلول‌های روده‌ها نشان دادند که فناوری آنها می‌توانند سیری یا رفتاری را به خوبی انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

پیشرفت بزرگ علوم در رابطه مغز و روده

۶. گرایش «چه کسی از کدام». یک استاد و دانشجوی زبان‌شناسی دانشگاه ام‌آی‌تی، ظهور نوع جدیدی از جمله‌سازی را انجام دادند و عبارت‌هایی را دریافت کردند که از آن‌ها قوانین بسیار خاصی پیروی می‌کنند که ماهیت آنها را در مورد چگونگی می‌انجامد مورد بررسی قرار می‌دهند. این مقاله، توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کرد و از آنها مقاله را مطالعه کرد.

۷. ابرخازن ساخته شده از مواد باستانی. از ابرخازن می‌توان ذخیره انرژی ارزان و نوع‌پذیر را برای منابع انرژی انرژی ذخیره می‌کند. این دستگاه از مواد باستانی مانند سیمان، کربن سیاه و ساخته شده است که همه جا حاضر هستند.

بیشتر بخوانید:

ساخت یک ابرخازن جدید از قدیمی ترین مواد در تاریخ

۸. اسکنر اولتراسوند پوشیدنی. پژوهشگران دانشگاه ام‌آئی‌تی، یک برچسب می‌توانند آن را در لباس زیر زنانه طراحی کنند تا امکان تشخیص زودهنگام سرطان پستان را فراهم کند. مواردی که در معرض خطر قرار دارند به سرطان پستان در فاصله بین ماموگرافی‌های معمول هستند، می‌توانند از این برچسب‌ها استفاده کنند.

بخوان  چرا اپل فکر می کند که M1 Pro MacBook Pro من ناگهان ارزشی ندارد؟

بیشتر بخوانید:

برچسب هایی که سرطان پستان را در مراحل اولیه تشخیص می دهد

۹. سیستم برای ویرایش ژنوم انسان. یک سیستم شبیه به «کریسپر» (CRISPR) که به تازگی کشف شده است، می‌تواند روزی برای ویرایش DNA با دقت نسبت به سیستم «CRISPR/Cas» به کار گرفته شود. این سیستم شامل اولین آنزیم برش‌دهنده DNA با هدایت آران‌های است که در یوکاریوت‌ها پیدا می‌شود.

انتهای پیام



منبع