فیسبوک و اینستاگرام تصاویر جعلی هوش مصنوعی را برچسب گذاری می کنند تا از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری کنند


متا در تلاشی برای حفظ شفافیت آنلاین، پرچم گذاری تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را در فیس بوک، اینستاگرام و Threads آغاز خواهد کرد.

این غول فناوری محتوای تولید شده توسط موتور هوش مصنوعی Imagine خود را با یک واترمارک قابل مشاهده برچسب گذاری می کند. با حرکت رو به جلو، برای تصاویری که از منابع شخص ثالث مانند OpenAI، Google و Midjourney می‌آیند، کاری مشابه انجام خواهد داد. دقیقاً مشخص نیست که این برچسب ها چه شکلی خواهند بود اگرچه، نگاهی به پست اعلامیه، ممکن است به سادگی از کلمات “AI Info” در کنار محتوای تولید شده تشکیل شده باشد. متا بیان می‌کند که این طراحی نهایی نیست و اشاره می‌کند که ممکن است پس از راه‌اندازی رسمی به‌روزرسانی تغییر کند.

برچسب هوش مصنوعی جدید فیس بوک

(اعتبار تصویر: متا)

علاوه بر برچسب‌های قابل مشاهده، این شرکت می‌گوید که در حال کار بر روی ابزارهایی برای «شناسایی نشانگرهای نامرئی» در تصاویر تولیدکننده‌های شخص ثالث است. تصور کنید هوش مصنوعی این کار را نیز با قرار دادن واترمارک در فراداده محتوای خود انجام می دهد. هدف آن گنجاندن یک برچسب منحصر به فرد است که با ابزارهای ویرایشی قابل دستکاری نیست. متا بیان می‌کند که پلتفرم‌های دیگر نیز برنامه‌هایی برای انجام همین کار دارند و می‌خواهند سیستمی برای شناسایی ابرداده‌های برچسب‌گذاری شده وجود داشته باشد.

برچسب گذاری صوتی و تصویری



منبع