مایکروسافت در سال 2022: سال در حال بررسی


مایکروسافت چه نوع سال 2022 را تجربه کرد؟ این شرکت در طول سال جاری چندین حرکت بزرگ انجام داد، از جمله خرید عظیم نزدیک به 70 میلیارد دلار – که در جنجال فرو رفته بود – و همچنین اولین به روز رسانی ویژگی های مهم را به ویندوز 11 آورد. بیایید نگاهی عمیق به نحوه عملکرد مایکروسافت در سراسر جهان بیندازیم بخش نرم افزار، سخت افزار و بازی در سال گذشته.

به روز رسانی بزرگ ویندوز 11 (و به روز رسانی های باگ)

ویندوز 11 هنوز نسبتاً جدید است و در اواخر سال 2021 وارد شد و بزرگترین اتفاقی که امسال برای سیستم عامل رخ داد، اولین به روز رسانی بزرگ آن بود. (به یاد داشته باشید که در حال حاضر تنها یک به روز رسانی ویژگی در سال وجود خواهد داشت، به جای دو بار در سال مانند گذشته). به‌روزرسانی 2022 ویندوز 11 (به‌طور غیررسمی با نام 22H2 شناخته می‌شود) در ماه سپتامبر ارائه شد، و در کنار برخی تغییرات عمده و مفید در رابط کاربری، جلای زیادی اعمال کرد. ما همچنین با سیستم جدیدی از «لحظه‌ها» مواجه شدیم، اصطلاحات فانتزی مایکروسافت برای به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر که در صورت نیاز خارج از ارتقای ویژگی‌های بزرگ سالانه، با چابکی بیشتری اعمال می‌شوند.

برخی از پیشرفت‌های قابل‌توجهی که از طریق لوله‌کشی انجام شد شامل معرفی تب‌هایی برای File Explorer بود که به چندین پوشه اجازه می‌داد در یک پنجره File Explorer باز شوند، به همان روشی که چندین تب در یک مرورگر وجود دارد. این نشان دهنده ارائه یک ویژگی مدت هاست که مایکروسافت وعده داده بود. نوار وظیفه نیز توجه زیادی را به خود جلب کرد، با وارد شدن یک پنل سرریز نوار وظیفه، و پس از سروصداهای فراوان بسیاری از کاربران ویندوز 11، سرانجام قابلیت کشیدن و رها کردن به نوار وظیفه بازگشت.

تب های File Explorer در ویندوز 11

(اعتبار تصویر: TechRadar)

در واقع، به نظر می رسد موضوعی برای سال این بود که مایکروسافت بیشتر به بازخوردها و نیازهای کاربران گوش می داد، همانطور که یکی دیگر از جنبه های نوار وظیفه شکایت زیادی داشت – حذف گزینه حذف گروه بندی برنامه ها در نوار، بخشی از عملکرد که در این نوار وجود دارد. ویندوز 10 – به نظر می رسد در حال اصلاح است. یا حداقل آن امکانات در آزمایش با ویندوز 11 وجود داشته است، و برای کسانی که نمی‌خواهند چندین نمونه از یک برنامه در نوار وظیفه ترکیب شوند، باید به زودی در دسترس باشد.



منبع