متا چت بات هوش مصنوعی خود را ازطریق نسخه وب دردسترس عموم کاربران قرار داد 1 بیتی

مطابق با خبر پخش شده در شبکه خبری سیانان (CNN)، در پژوهش اخیر انجام شده در مرکز پزشکی ملی کودکان اذعان شده که جراحیهای انجام پذیرفته توسط رباتهای خودکار موفقیت آمیز بودهاند. رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانهای میگوید مطابق برآوردها برای تکمیل و راهاندازی شبکه ملی اینترنت ظرف چهار سال آینده به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری نیاز است. این گسترش، به یک نظام سعادت همگانی میانجامد و هدفش این است که نه فقط هر نیاز بی واسطه، بلکه هر نیاز قابل تصوری که در یک شرایط بحرانی ممکن است مطرح باشد، تا آنجا که بتوان آن را با تعبیرات عمومی بیان کرده و به یک تقاضای شخصی مبدل شود، به کمک وسایلی در مقیاس بزرگ جوامع صنعتی، برآورده گردد.وقتی این فرآیندها برقرار شد، آنگاه نوبت این است که فرد فقط چنین نیازهایی را چنان احساس کند که گویی شانس آن را دارد که به طور جامع آنها را برآورده سازد و یا که توسط قانون، تأمین آنها تضمین شده است و بنابراین در خدمت نفع عمومی قرار دارند. با حضور پتسا صنعت در پروژه IoT صنعتی شما تمام موارد فوق بوسیله کادر مجرب مهندسی ما کارشناسی شده و راهکارهایی که موفقیت پروژه را با حداقل ریسک پذیری تضمین کند ارائه و انجام می شود.

همچنین به گفته شرکت جامعه اینترنت (Internet Society) امروزه با استانداردسازی در زمینههای جدیدی که به این امر نیازمند هستند، دستگاهها و برنامههای بیشتری میتوانند به یکدیگر متصل شوند. برای درک بهتر مفهوم اینترنت، یک شرکت کامپیوتری را در نظر بگیرید که همهی کامپیوترهای آن سازمان از طریق کابل به یک دستگاه مرکزی متصل هستند، این دستگاه با استفاده از اقداماتی ارتباطات بین کامپیوترها را برقرار و به آنها نظم میبخشد. روشن است که سازمانهایی که از اینترنت اشیاء جهت مدیریت دارایی خود استفاده می کنند چندین گام از سازمانهای رقیب جلوتر هستند، زیرا که ابزارهای آن سازمان تحت کنترل ومراقبت دائمی می باشد و اگر بخواهند تجهیزات فرسوده و یا قدیمی را با تجهیزات جدید جایگزین نمایند با توجه به داشتن اطلاعات کامل از این تجهیزات به کمک اینترنت اشیاء، این امر خیلی آسان و راحت تر از زمانی خواهد شد که بخواهند بصورت فیزیکی نسبت به اموال موجود اطلاعات به روز را جمع آوری کرده وبه تجزیه وتحلیل جایگزینی آن با سایر تجهیزات اقدام نمایند. 13 درصد از پاسخ دهندگان در این نظر سنجی گفته اند که از اینترنت اشیاء در برخی از فرایندهای عملیاتی سازمان خود استفاده می کنند و 17 درصد تیم های خود را جهت استقرار بیشتر اینترنت اشیاء در سازمان خود آماده کرده اند.

هنگامی که عکسی توسط این دستگاه اسکن می شود سیستم از عکس های قبلی به عنوان مرجع استفاده خواهد کرد تا بتواند محتوای عکس جدید را درک کند و با توجه به تجربیات یادگیری خود عکس های جدید را به دقت برچسب گذاری کند. زیرا برآورده کردن یک نیاز طبیعی است اما هر طریقی که بتواند این نیاز را برآورده سازد درست، صحیح، طبیعی و پذیرفتنی نیست. مفهوم کامل متاورس این است که درست مانند جهان واقعی، که فرد کار میکند و با حقوقش میتواند بلیت کنسرت بخرد، در دنیای متاورس هم تطبیقپذیری رخ دهد و یک آواتار بتواند از یک فضا به فضای دیگری برود و تجربههای مختلفی کسب کند. این سیستم یک پلتفرم مرکزی را در اختیار کسب و کارها میگذارد تا با کمک آن دستگاههای متصل به اینترنت اشیا را مدیریت کنند. در سال 2016 باتنتهای مبتنی بر اینترنت اشیا که با استفاده از شبکهای از دستگاههای بروزرسانی نشده ایجاد شده بودند تعداد زیادی از وبسایتها و خدمات اینترنتی را از دسترس خارج کردند. تسترهای هوشمند، دماسنج و قلادههای سگ تنها چند نمونه از اشیا هستند که هر روزه تعداد زیادی از آنها به طرز احمقانهای به عنوان اینترنت اشیا به وب متصل میشوند.

نکتهی قابل توجه (و شاید کنایهآمیز) این است که بیشتر زیرساختهای اینترنت، به ویژه زمانی که صحبت از برجهای مخابراتی و کابلکشی میشود، قبل از خصوصیسازی زیرساخت با پول مالیاتدهندگان کشورهای مختلف توسعه پیدا میکرد. در این تکنولوژی هر دستگاه به صورت هوشمندانه اطلاعات محیطی، اطلاعات سنسوری و یا درخواستهای خود را در قالب بستههای کم حجم بر بستر شبکههای مخابراتی رد و بدل میکنند. هر یک از عناصر تشکیل دهنده فناوری اینترنت اشیاء (یا به عبارتی دیگر: اینترنتی از اشیاء)، دارای مختصات و ابعاد وسیعی است که در صورت نادیده گرفتن آن اجرای این فناوری کاربردی را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند. بهعبارتدیگر، این ربات میتواند منابع خود را به کاربر اعلام کند.متا با انتشار عمومی چتبات جدید خود میخواهد اطلاعاتی از مشکلات مختلف پیش روی مدلهای زبان بزرگ جمعآوری کند. Bain & Company پیش بینی می کند درآمد سالانه سخت افزار و نرم افزار IoT تا سال 2021 بیش از 450 میلیارد دلار باشد. او با این حال میگوید سال 2016 ممکن است ورق را برگردانده باشد زیرا امروزه شرکتهایی مانند اینتل، ARM، آمی و Bae Systems and Accenture همگی از استاندارد هایپرکت (Hypercat) پشتیبانی میکنند.

بخوان  نحوه انتخاب زنان با اینترنت

چرا دستگاههای متصل به اینترنت باید دادههای خود را به اشتراک بگذارند؟ در این گزارش که سند اقتصاد باز سامسونگ نام دارد گفته شده سرعت پیشرفت فناوری به حد خطرناکی زیاد است و باید در حوزه امنیت نیز به همین مقدار پیشرفت حاصل شود. با این وجود او می گوید که در این حالت دید انسان به ماشین در مدیریت دارایی با استقرار اینترنت اشیاء بهتر می شود وقطعا مزایای ملموس و توانایی نگهداری از راه دور و مدیریت پیشگیرانه وپیش بینی شده می تواند بهره وری را افزایش دهد. فرضا اگر یک یخچال را به اینترنت وصل کنیم و این یخچال مقدار غذای مصرفی را محاسبه کند، میتوان غذاهای اضافی را به افرادی که توانایی خرید غذا ندارند داد. » ساکت میکنند. خیلی از خانوادهها هم که اصلاً کنار هم نمینشینند، زیرا غذاهای فوری به این معنی است که میتوانند هر جا که باشند و هر زمانی که خواستند غذایشان را بخورند.

پیش از این گوگل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های حوزه تکنولوژی در جهان به دلیل شیوع کرونا تا پایان امسال را دورکاری اعلام کرده بود ولی حالا با بیانیه جدید مدیرعامل این شرکت دورکاری های تمدید شد. در ماشینهای ترجمه انگلیسی مثل گوگل ترنسلیت، سرویس زیرنویس خودکار یوتیوب و سرویس تصحیح گرامر Gmail هم از این فناوری استفاده شده است. وب سایت رسمی نمایشگاه CES 2021 اعلام کرده است که از پلتفرم ابری مایکروسافت برای برگزاری آنلاین این نمایشگاه استفاده خواهد شد. این کمپانی میگوید امنیت بیش از 7.3 میلیارد دستگاهی که به وب متصل هستند باید تا پیش از سال 2020 توسط تولیدکنندگان آنها افزایش یابد. بنابراین، آیا باید آن را عامل کاهش نیاز به نیروی انسانی دانست؟ اگر تصور شما برمبنای تجربه شما از اینترنت Dialup است باید بدانید که اینترنت ADSL خط تلفن را اشغال نمیکند. جالب است بدانید در کشاورزی مدرن سنسورهایی در اطراف زمین قرار گرفته که در آنها از تکنولوژیهای تشخیص تصویر استفاده شده است. برای مثال به یک اتومبیل خودران فکر کنید که سیستم هوش مصنوعی آن در تشخیص مکان وسیلهی نقلیهای که از روبهرو میآید اشتباه کند و باعث یک تصادف کشنده شود.

بی شک هر تکنولوژی همراه با مزایای بیشماری که در اختیار جامعه بشری قرار میدهد با چالشهای فراوانی در پیادهسازی روبروست از جمله این چالشها در حوزه اینترنت اشیا میتوان به امنیت، رعایت موازین حریم خصوصی افراد، پیچیدگی عملیاتی، قابلیت مقیاسپذیری و نیازمندیهای لازم جهت پذیرش از سوی کاربران اشاره کرد. احتمالا بارها برایتان پیش آمده است که وقتی در گوگل کلمهای را تایپ میکنید، گوگل ادامه جمله یا سوال شما را حدس میزند یا زمانی که از اپلیکیشنهای مسیریاب استفاده می­کنید، با در نظر گرفتن ترافیک و … آینههای هوشمند و تگهای درون فروشگاهها از جمله این موارد هستند. این اثر گذاری بیشتر در کارهای ساده روزمره تاثیر خودش را نشان میدهد، مانند پیدا کردن جای پارک در یک منطقه شلوغ، اتصال سیستم پخش موسیقی و فیلم خانه و یا استفاده از وبکم یخچال برای آنکه بدانیم در مسیر بازگشت به خانه نیازی به خرید شیر داریم یا نه.

کمپانی سازنده ادعا میکند که این نرمافزار میتواند این کار را با دقت 95% انجام دهد. بنابراین در این مقاله چند مورد از قابلیتهای تکنولوژی را معرفی میکنیم که میتوانید برای کنترل و بهینهسازی برنامه زمانیتان به کار بگیرید. ایران هم چند سالی است که به عنوان بیستمین کشور به تکنولوژی اینترنت اشیا ملحق شده. امید است با ارتقا کمی و کیفی که در سالهای اخیر در زیرساخت های کشور شاهد هستیم به زودی شاهد تولید انبوه حسگرها با قابلیت استفاده از اینترنت اشیا، امکان استفاده از این تکنولوژی به صورت گسترده در صنعت، علوم و زیرساختهای زندگی شهری فراهم آید. در هر حال حاضر هر کاربری بوسیله گجتهای هوشمند پوشیدنی خود ( نظیر عینکهای هوشمند، زینت آلات، انگشتر، دستبند و ساعتهای هوشمند و همچنین کفشهای هوشمند امکان برقراری ارتباط دستگاه با دستگاه را برای هر فرد بر بستر شبکههای اینترنت فراهم میآورند.

بخوان  راهنمای نهایی تکنولوژی

Icms مربوط به آن یک پلت فرم است که می تواند ویدیو ، کنترل دسترسی ،چک کردن شناسه خودرو ،حسگرها و تشخیص حادثه را از طریق یک مرکز فرماندهی جمع آوری و مدیریت کند.پلت فرم ها نظارت تصویری را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی محاسباتIVA ،حمل و نقل و ترافیک ، پارکینگ هوشمند و اینترنت اشیا پوشش سایت 1biti می دهد. در صورتی كه تشخیص داده شود فعالیت های یك كاربر بر خلاف قوانین یا مصالح وبسایت بوده و هدف های تخریبی خاصی را دنبال میكند، حساب کاربر مسدود خواهد شد. و خاطر نشان کرد که این مهارتهای ناخود آگاه، هرگز تحت سلطهٔ قوانین کلی در نخواهد آمد. عبارت اینترنت اشیا در مفهوم کلی به تمامی اشیایی اطلاق میشود که به هر نحو به اینترنت متصل هستند.

در اواخر سال ۱۷۰۰ و با تولید اولین ماشین بخار، مردم نگران موقعیت های شغلی خود بودند و تصور می کردند که دیگر راهی برای کسب درآمد نخواهند داشت. اکتساب و بکارگیری تکنولوژی سازمان ها برای همگامی با روند تغییرات تکنولوژی باید بتوانند تکنولوژی مورد نیازشان را کسب و از تکنولوژی فعلی خود به خوبی استفاده کنند. این موسسه بعداز بررسی 600 تصمیم گیر در سازمان های صنعتی به این نتیجه می رسد که 87 درصد معتقدند اینترنت اشیاء یکی از تاثیر گذارترین تغییرات تکنولوژی خواهد شد و این روند تکنولوژیکی وعملیاتی و فعال، جای ثابتی در صنعت ایجاد خواهد کرد. همچنین با بررسی مطالعات اخیر انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی فورستر درسازمان ها، به نظرات جالبی درمورد استفاده از اینترنت اشیاء در اجرای فرایندهای سازمان می رسیم.

این فرایند در عرض چند صدم ثانیه انجام میشود. با ترکیب این دستگاهها با سیستمهای جمع آوری و تحلیل دادهها میتوان پس از جمع آوری اطلاعات، آنها را تحلیل کرد و سپس یک عمل به خصوص را ایجاد کرد تا برای انجام کاری به فرد کمک شود. گروهی از افراد عقیده دارند هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد لزومی ندارد به اینترنت متصل شود، اما از طرف دیگر هر دستگاهی هدف مشخصی برای جمع آوری اطلاعات دارد که ممکن است در نهایت به نفع خریدار و در مقیاس بزرگتر سایر افراد جامعه تمام شود. در نهایت همین موضوع که هنوز به طور دقیق موارد استفاده و پتانسیل آن را نمیدانیم، اینترنت اشیا را به فناوری جذاب و هیجان انگیز تبدیل کرده که میتواند به شکل گستردهای بر زندگی ما اثر بگذارد. از تکنولوژی که مشکلات انسانها را رفع نکند استقبال زیادی نمیشود و در نهایت آن تکنولوژی شکست میخورد. در سال ۱۹۹۱، کوین اشتون(Kevin Ashton) برای اولین بار اصطلاح اینترنت اشیاء (Internet of Things) را به کار برد که به سرعت مورد استقبال سایرین قرار گرفت. ارائه اولین تبلت با همکاری شرکت گوگل. شاید بتوان رضا راجی را اولین نفری دانست که در ایران حرف از تکنولوژی IoT به میان آورد.

از جمله این مشکلات تداخل فرکانس در تجهیزات هوشمند ساز یا پوشش دهی ناقص شبکه های جمع آوری داده می باشد، که با توجه به این موارد، زمینه های بحث فراوانی برای محققان فراهم شده است. تکنولوژی اینترنت اشیاء امکان تجزیه و تحلیل دقیقتر، یکپارچهسازی درون سیستم و پیادهسازی اتوماسیون عمیقتر را با بهرهگیری از تکنولوژیهای موجود و درحال ظهور در زمینه سنجش، شبکه و رباتیک برای کاربران فراهم میسازد. با تعریف تکنولوژیهای جدید و بالاخص شبکههای اینترنت اشیا امکان ایجاد شبکههایی در مقیاس کوچکتر، ارزانتر با حفظ قابلیت و کارایی آنها فراهم شده است. این هوشمندی به معنای قابلیت جمعآوری داده، استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی و برقراری ارتباط با شبکه است. در فناوری اینترنت اشیاء، تمامی اشیاء در بستر شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و این فناوری با استفاده از تجهیزات هوشمند ساز مانند شبکه های حسگر بیسیم (WSN) ، RFID، و میان افزارها و بسترهای نرم افزاری تحت وب و به موازات آن استفاده از رایانش ابری جهت دسترسی همیشگی به اطلاعات و پردازش آن، باعث خواهد شد که به یک قدرت عظیم در یکپارچگی اطلاعات و نظارت دقیق وکنترل و بروزرسانی جامع این اطلاعات جهت مدیریت دارایی ها بوجود آید. اینترنت اشیا منجر شد تا دستگاههای کوچکی با اهداف مشخص جهت ارایه ۳ قابلیت دقت، مقیاسپذیری و تطبیقپذیری ساخته و تولید شوند.

بخوان  ۲۵ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول میکنند 1 بیتی

این ویروس ممکن است که پردازش را دچار اختلال کند و یا آنکه داده های غلطی را به سرور های پردازش کننده تزریق کند. همچنین در این فناوری، مزایایی عملکردی از قبیل، پذیرش بهتر این فناوری توسط کاربران با توجه به کاهش استفاده از دوربینهای نظارتی در محیط کار، کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش انعطاف پذیری وجود دارد. طبق گزارش موسسه گارتنر تعداد 22 میلیارد دستگاه درسراسردنیا تا سال 2020 به اینترنت اشیاء وصل خواهند شد و توسط این فناوری بصورت آنلاین توسط کاربران کنترل خواهند شد. اگر تمامی محصولاتی که کاربران از آنها استفاده میکند به اینترنت متصل شوند، طبیعتا احتمال اینکه کاربران تحت نظارت قرار بگیرند نیز بالا میرود. علاوه بر اتلاف زمان و هزینه هایی که برای جمع اوری این اطلاعات وجود دارد، احتمال غلط بودن آن به علت اینکه این آمار توسط انسان جمع آوری شده است نیز بسیار بالا می باشد تا اینکه این اطلاعات بصورت برنامه ریزی شده و سریع وبا درصد خطای خیلی کم همیشه در دسترس باشد. آب به دلیل خاصیت مویینگی میان دو قطعه شیشه بالا میآید.

بازارهای محصولات مستقل و برنامه کاربردی به صورت عمودی تعریف شده به طور کلی به بخشی از یک شبکه بزرگ “افقی” تبدیل می شوند. حتی آنهایی که یکی از محصولات بیشمار مربوط به خانه هوشمند از جمله لامپها، سوییچها و سنسورهای حرکتی را خریداری کردهاند اذعان دارند که اینترنت اشیا در ابتدای راه خود قرار دارد. محصولات و دستگاهها همیشه به راحتی به یکدگیر متصل نمیشوند و مهمتر از این موضوع نگرانیهایی است که در ارتباط با امنیت چنین شبکههایی مطرح است. این سیستمها با هم در ارتباط هستند. ویجی پاند یکی از شرکای شرکت سرمایهگذاری Andreessen Horowitz در این مورد معتقد است: هوش مصنوعی پتانسیل این را دارد که بهداشت و درمان را در دسترس عموم قرار دهد. اولین اشکال، دقت راه حل امنیت سایبری هوش مصنوعی است.

اگر هرکدام از آنها از یک زبان متفاوت استفاده کنند دیگر نخواهند توانست با هم ارتباط برقرار کنند. نگرشها به آینده در این حوزه متفاوت است. برایان سولیس از شرکت Altimeter Group، یکی از افرادی که در تهیه این گزارش نقش داشته، در ارتباط با یافتههای این تحقیق میگوید:«ما با آیندهای روبه رو هستیم که در آن شرکتها با استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی یک نوع داروینیسم دیجیتالی را تجربه خواهند کرد. در واقع، متاورس برای ما در شرایط فعلی همان قدر غیر قابل درک است که ارتباط برقرار کردن افراد از سراسر جهان با یکدیگر ازطریق اینترنت برای انسانهایی که ۱۰۰ سال قبل زندگی میکردند. ما به خوبی میدانیم که در کوتاه مدت، اینترنت اشیا در هر زمینهای که دخالت نکردن در آن هزینه گزافی داشته باشد تاثیر خواهد گذاشت. جیم هیلتون مدیر ارشد ومدیر تولید بین الملی میگوید که استقرار موفقیت آمیز اینترنت اشیاء با توجه به عنوان وتنوع دارایی ها می تواند تاثیر قابل توجهی در مدیریت دارایی ها داشته باشد. جیمز کلپر مدیر اداره اطلاعات ملی دولت آمریکا پیشتر در سال 2016 گفته بود:«در آینده سرویسهای اطلاعاتی ممکن است از اینترنت اشیا برای اهدافی مانند شناسایی، نظارت، ردیابی موقعیت مکانی، جذب نیروی جدید یا دسترسی پیدا کردن به شبکههای اینترنتی مختلف و نام کاربری و رمز عبور افراد استفاده کنند.» پس از این صحبتها بود که ویکیلیکس با انتشار اسنادی مدعی شد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) با استفاده از حفرههای امنیتی در یک تلویزیون سامسونگ متصل به اینترنت از کاربران آن شنود میکرده است.