مدیر عامل OpenAI 100 میلیون دلار برای اسکن چشمان همه برای پروژه جدید ارز دیجیتال دریافت می کند

سم آلتمن در واقع ورلد کوین را در سال 2019 با مأموریت “ساخت بزرگترین شبکه هویتی و مالی جهان” تأسیس کرد. اکنون، به نظر می رسد که او نزدیک به تامین 100 میلیون دلار سرمایه برای شروع مرحله بعدی پروژه است: اسکن چشم همه افراد برای دسترسی رایگان به ارز دیجیتال جدید جهانی.





منبع

به نظر می رسد کلید کل پروژه همان چیزی است که آنها به آن اشاره می کنند گوی (در برگه جدید باز می شود). این نرم افزاری است که “از بیومتریک عنبیه برای تعیین شخصیت منحصر به فرد یک فرد استفاده می کند.” هنگامی که کاربران تأیید شدند، می توانند شناسه جهانی دیجیتال خود را ایجاد کنند و شروع به دریافت توکن های رمزنگاری کنند.

برخی از مفسران قبلاً در مورد مسائل اخلاقی و حریم خصوصی که ممکن است از آن ناشی شود ابراز نگرانی کرده اند. بنابراین، آیا این یک کابوس دیگر برای حفظ حریم خصوصی خواهد بود که بسیار شبیه ربات مجهز به هوش مصنوعی اوست؟

سیستم تأیید هویت اسکن عنبیه

این شرکت تضمین می کند که شناسه جهانی، که بود هفته گذشته منتشر شد (در برگه جدید باز می شود) در بتا همراه با برنامه جهانی، “می توان با نام مستعار در طیف گسترده ای از برنامه های روزمره بدون افشای هویت کاربر استفاده کرد.”

بخوان  چشم ها روی سیارک ها! - ايسنا

یک ماموریت کاملا بلندپروازانه، اما بنیانگذاران آن چگونه برای انجام آن برنامه ریزی می کنند؟

این فناوری، به اصطلاح پروتکل اثبات شخصیت (در برگه جدید باز می شود)همچنین اعتقاد بر این است که با برخی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که با توسعه سریع ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد می‌شود، مقابله می‌کند. برای مثال، بین یک شخص واقعی و یک ربات تشخیص خواهد داد. حتی توسعه دهندگان بر این باورند که می تواند به تأمین درآمد پایه جهانی برای افرادی که تحت تأثیر کاهش مشاغل ناشی از هوش مصنوعی قرار گرفته اند کمک کند.

به نظر می رسد این استارتاپ در کنار نام های قبلی مانند سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX و رید هافمن، کارآفرین اینترنتی، سرمایه گذاران جدیدی را نیز جذب می کند.

بیشتر ببین

به نظر می‌رسد که یک پایگاه داده جهانی (هش) از اسکن‌های عنبیه افراد (برای «عادلانه») تولید می‌کند و با گفتن «ما اسکن‌ها را حذف کردیم!» پیامدها را از بین می‌برد. هش هایی که با اسکن های *آینده* مطابقت دارند. کره چشم را فهرست بندی نکنید. https://t.co/uAk0NYGeZu23 اکتبر 2021

این شرکت تضمین می کند که اسکن چشم را ذخیره نخواهد کرد. همچنین می گوید که استفاده از دستگاه بی خطر است و به عنبیه افراد آسیب نمی رساند.

هر چند به نظر نمی رسد همه از این ایده هیجان زده شوند. افشاگر معروف آمریکایی، ادوارد اسنودن در سال 2021 نگرانی هایی را در مورد این عمل مطرح کرد. در آن زمان، او اشاره کرد که چگونه Worldcoin عملاً یک پایگاه داده جهانی از اسکن های عنبیه افراد ایجاد می کند و آنها را به شکل هش نگه می دارد که با اسکن های آینده مطابقت داشته باشد. “