مطالعه هوش مصنوعی نرم افزار سریعتر و قابل اعتمادتری ایجاد می کند


نرم افزار

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

محققان دانشگاه استرلینگ ChatGPT را برای تولید نسخه های سریعتر یک برنامه نرم افزاری آموزش داده اند. اجرای سریعتر و مطمئن تر نرم افزار برای توسعه دهندگان نرم افزار چالش برانگیز و وقت گیر است.

مطالعه‌ای که توسط دکتر سندی براونلی انجام شد، از ChatGPT – یک مدل زبان بزرگ (LLM) با هوش مصنوعی (AI) – برای به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار با درخواست از آن برای ایجاد بهبود در کدنویسی رایانه استفاده کرد. نتایج این تحقیق می‌تواند برای بهبود برنامه‌های تلفن همراه به منظور پاسخگویی بیشتر و تخلیه کمتر باتری گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

کاغذ، “افزایش جهش های بهبود ژنتیکی با استفاده از مدل های زبان بزرگدکتر براونلی در 8 دسامبر در سمپوزیوم مهندسی نرم افزار مبتنی بر جستجو 2023، در سانفرانسیسکو، بخشی از کنفرانس مشترک مهندسی نرم افزار اروپایی ACM و سمپوزیوم مبانی مهندسی نرم افزار ارائه شد.

دکتر براونلی، مدرس ارشد در بخش علوم محاسباتی و ریاضیات دانشگاه استرلینگ در دانشکده علوم طبیعی، گفت: “ما دریافتیم که در پروژه منبع باز که به عنوان مطالعه موردی استفاده کردیم، یک LLM توانست سریعتر تولید کند. نسخه های این برنامه در حدود 15 درصد مواقع، که دوباره به نصف رویکرد قبلی خوب است.

جالب‌تر از همه این بود که LLM می‌توانست نمونه‌هایی را از بخش‌های دیگر برنامه که ما صریحاً در مورد آن صحبت نکرده بودیم، بگیرد تا این پیشرفت‌ها را انجام دهیم.

ملموس‌ترین مزیت در جیب شماست – برنامه‌های موبایلی که کارآمدتر کار می‌کنند به این معنی است که باتری شما بیشتر دوام می‌آورد و برنامه‌ها هنگام استفاده پاسخگوی بیشتری خواهند داشت.

بهبودهای کارآمدتر

نرم افزار به طور فزاینده ای پیچیده و نگهداری آن دشوار است. همچنین از آنجایی که رایانه‌ها انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، تأثیر زیست‌محیطی فزاینده‌ای دارد، بنابراین ایجاد بهبودهای خودکار کارآمدتر در نرم‌افزار بسیار مهم است تا کشورها به تعهدات خالص صفر دست یابند.

دکتر براونلی گفت: “در اینجا یک مبادله وجود دارد زیرا LLM ها برای ساخت و استفاده از آنها انرژی زیادی صرف می کنند، اما اگر بتوان از آنها برای بهبود بخشی از نرم افزاری که بارها اجرا می شود استفاده کرد، ممکن است بازده آن ارزشش را داشته باشد.”

دکتر براونلی امیدوار است که این تحقیق بتواند به توسعه دهندگان نرم افزاری که در تلاش برای ایجاد برنامه های کارآمدتر هستند کمک کند.

او گفت: «ماهیت نقش توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تغییر خواهد کرد اگر بهبود خودکار نرم‌افزار رایج شود و به سطح بالاتری از طراحی برود، اگرچه این مسیری است که طی دهه‌ها شاهد آن بوده‌ایم.

کاملاً ممکن است نگران همه این‌ها باشیم – نوشتن کدهای کامپیوتری با هوش مصنوعی به نظر می‌رسد آغاز یک طرح فاجعه علمی تخیلی باشد – اما این منجر به تسخیر هوش مصنوعی نمی‌شود.

ما در حال ساخت ابزارهایی هستیم که با ارائه اطلاعات بیشتر از توسعه‌دهندگان پشتیبانی می‌کند و هنوز هم وجود یک انسان برای استفاده مؤثر از آن اطلاعات بسیار مهم است.»

اطلاعات بیشتر:
Alexander EI Brownlee و همکاران، افزایش جهش‌های بهبود ژنتیکی با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ، مهندسی نرم افزار مبتنی بر جستجو (2023). DOI: 10.1007/978-3-031-48796-5_13

ارائه شده توسط دانشگاه استرلینگ


نقل قول: مطالعه هوش مصنوعی نرم افزار سریعتر و قابل اعتمادتری ایجاد می کند (2023، 12 دسامبر) بازیابی شده در 12 دسامبر 2023 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  DeepMind گوگل می گوید که به زودی یک رقیب بزرگتر ChatGPT راه اندازی خواهد کرد