مهندسان «ام‌آی‌تی» یک کفش خاص برای دوندگان طراحی کردند


کفش‌های جدید طراحی‌شده توسط مهندسان ام‌آیتی(MIT) تجربه دویدن را به‌فرد می‌برد و عملکرد مطلوبی را تضمین می‌کند که تحولی در فناوری کفش‌های کتانی است.

به گزارش ایسنا، دوندگان پیدا کردن یک جفت کفش مناسب برای افزایش عملکرد خود را می‌دانند. اکنون به لطف مدلی که توسط مهندسان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) توسعه داده شده است، جستجو برای کفش ایده‌آل می‌تواند بسیار آسان‌تر شود.

به نقل از آی‌ای، این مدل پیش‌بینی می‌کند که چگونه ویژگی‌های کفش خاص بر عملکرد یک دونده تأثیرگذار می‌گذارد، و یک تغییر بالقوه را برای دوندگان باتجربه دو ماراتن و مبتدیان می‌دهد.

جنیفر چو(جنیفر چو) و پروفسور آنت پکو هوسوی(Anette “Peko” Hosoi) مهندسان موسسه فناوری ماساچوست در یک مطالعه، مدلی ساده و در عین حال قدرتمند معرفی کردند. ویژگی‌های خاصبه‌فرد یک دونده مانند قد، وزن و سایر، همراه با ویژگی‌های نیاز کفش‌های مانند سفتی و فنری بودن در نظر گرفته شده است.

با وارد کردن این داده‌ها، مدل راه رفتن دونده را در کفش‌های مختلف شبیه‌سازی کرده‌اند و این کار به شناسایی جفتی کمک می‌کند که انرژی مصرف‌شده را به حداقل می‌رساند و عملکرد را بهینه می‌کند.

در حالی که این مدل در مقایسه انواع کفش‌های بسیار متفاوت دیگر برتری‌ها اما در مقایسه با طرح‌های مشابه در اکثر کفش‌های مخصوص دویدن تجارت شباهت‌هایی دارد. با این حال، مدل موسسه فناوری خود ماساچوست را به عنوان یک ابزار ارزشمند برای طراحان کفش ورزشی در نظر می‌گیرد که مرزهای نوآوری را جابه‌جا می‌کند.

سارا فی (Sarah Fay)، فوق دکترا در آزمایشگاه ورزشی موسسه فناوری ماساچوست و موسسه داده، سیستم‌ها و جامعه، بر تاثیر بالقوه این مدل برای دنیای در حال توسعه طراحی کفش می‌کند و می‌گوید: طراحان کفش شروع به چاپ سه بعدی کفش‌ها کرده‌اند، به این معنی که اکنون می‌توان آنها را با وسیع‌تری از قابلیت‌ها نسبت به یک صفحه معمولی فوم ساخت. مدل ما می‌توان به آنها کمک کرد کفش‌های واقعاً طراحی کنند که حداکثر آن را داشته باشند.

بخوان  یک روند طبیعی که از آلزایمر می‌کند

هدف از اصلاح این مدل است، به این امید که روزی، مصرف‌کنندگان از یک نسخه کاربرپسند برای انتخاب کفش‌های متناسب با سبک‌های دویدن فرد خود استفاده کنند. فی آینده‌های را متصور است که کاربر آنلاین با ارسال ویدیویی از خود در حال حاضر می‌تواند یک کفش سفارشی را با چاپ سه‌بعدی دریافت کند که نشان‌دهنده جهشی پیشگامانه در توسعه کفش‌های شخصی ورزشی است.

مدل مهندسان موسسه فناوری ماساچوست از همکاری با صنعت کفش‌های کتانی، به ویژه آنهایی است که سه بعدی را در تجارت تجاری بررسی می‌کنند، می‌کنند. مواردی که کفه‌های چاپ سه‌بعدی محبوبیت پیدا کردند، طرح‌های پیچیده و قابل تنظیم ارائه کردند، طراحان به دنبال راهی برای بهینه‌سازی ویژگی‌های کفش بودند.

مهندسان «ام‌آی‌تی» یک کفش خاص برای دوندگان طراحی کردند

مدل فی و هوسوی فراتر از ویژگی های اساسی و ویژگی های کفش است و عامل به فرد را در خود جای می‌دهد که آن‌ها آن را «عملکرد هزینه‌های بیولوژیکی» می‌نامند. این هدف ناخودآگاهی که برای اکثر مردم آشناست، شامل هر دو هزینه صرف شده است: ضربه پا به تردمیل و انرژی مصرف شده توسط پاها.

مدل باریزی برای بهینه‌سازی این عوامل، پزشکان در پیش‌بینی راه رفتن یک دونده در کفش‌های مختلف مطمئن پیدا کردند.

در مرحله آخر، تیم انواع مدل‌های کفش را شبیه‌سازی کرد و از این مدل برای پیش‌بینی بازده راه رفتن یک دونده برای هر نوع استفاده کرد.

طرحی که پروفسور هوسوی بیان می‌کند، این ایده‌ها به طراحان برای ایجاد ایده‌های جدید برای طراحی کفش‌های مختلف با مسابقات خاص کمک می‌کند.

این تحقیق که از آن توسط آدیداس پشتیبانی می‌شود و در مجله مهندسی بیومکانیکی گزارش شده است، طراحی موسسه فناوری ماساچوست به پیشرفت عملکرد ورزشی و آینده شخصی و خلاقانه کفش‌های ورزشی را نشان می‌دهد.

بخوان  چت بات یا adbot؟ مایکروسافت می‌تواند تبلیغاتی را به هوش مصنوعی بینگ مجهز به ChatGPT بیاورد

روشی که مهندسان ام‌آی‌تی راه را هموار می‌کنند، رویای هر دونده‌ای که داشتن یک جفت کفش عالی مخصوص به خود را می‌تواند تنها به اندازه یک چاپ سه بعدی از او فاصله داشته باشد.

انتهای پیام



منبع