یک روند طبیعی که از آلزایمر می‌کند

طبق یافته‌های این پژوهشگران، میزان انباشت آمیلید در نیمی از شرکت‌کنندگان بالا بود و در نیمی دیگر از این گونه نبود.

متخصصان توصیه می‌کنند که پایبندی به برنامه خواب منظم، حفظ فعالیت ذهنی و جسمی در طول روز، ایجاد محیطی خنک و تاریک برای خواب و به حداقل رساندن کارهایی مانند مصرف قهوه و تماشای تلویزیون تا دیر از اقدام‌هایی هستند که کیفیت خواب‌آهسته و احساسی را افزایش می‌دهند. می‌دهند.

معلمی که به نام «بتا آمیلید» می‌شود، با دست رفتن حافظه بر اثر زوال عقل ارتباط دارد و مطالعات پیشین هم نشان می‌دهد که اختلال خواب با انباشت سریع‌تر این مولکول در مغز مرتبط است.

زوفیا زاوچ، یکی از نویسندگان این مطالعه نیز می‌افزاید: مردم باید بدانند که به آسیب‌های مشخصی که وجود دارد، برخی از عوامل دیگر در سبک زندگی به تعدیل و کاهش آثار منفی کمک می‌کنند. یکی از این عوامل خواب و به‌خصوص خواب این است.

حدس آن‌ها این است که امکان دارد خواب‌آهسته باشد و بدون حرکت تند چشم با برخی آثار مختل کننده رسوب بتا آمیلید برای حافظه ذخیره کند.

اما متخصصان دریافته‌اند که برخی از فعالیت‌ها را که ذهن را فعال نگه می‌دارند، مانند سال‌های تحصیل و مشارکت اجتماعی نیز می‌توانند پذیرنده فرد در برابر انواع شدید این بیماری را تقویت کنند.

مطالعات بر اساس این یافته‌ها می‌گویند خواب می‌تواند باعث آسیب زیان‌بار بتا آمیلید برای کاهش کاهش دهد.

طبق یافته‌های تحقیقات در این تازه‌ترین مطالعه که اخیراً در مجله «بی‌ام‌سی» چاپ شد، مقدار زیادی خواب پزشکی با خطر ابتلا به خطر می‌تواند به عنوان یک عامل محافظتی در برابر افول‌ترین پیام‌های عمل کند و جلوگیری از برخی از مخرب‌های زوال باشد. عقل بیانجامد.

بخوان  راه حل آلمانی برای مقابله با عوارض شیمی درمانی

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در «برکلی» در مطالعات تکمیلی قبلی در زمینه عقل می‌گویند: خوابی که به آن بدون خواب‌آهسته و حرکت تند چشم (REM) هم گفته می‌شود می‌تواند به عنوان یک «عامل حفظ شود». شناخت» برای افزایش توان‌پذیری در برابر عامل اصلی ایجاد این عارضه عصبی عمل کند.

برای این آزمایش، ۶۲ فرد مسن را که سالم بودند و زوال عقل در آن‌ها تشخیص داده نشد، انتخاب کردند. این مهم به هنگام خواب این افراد در محیط آزمایشگاه، آن‌ها را با اسکنر خواب دستگاه نوار مغز تحت نظر قرار داده است. متخصصان همچنین میزان انباشت پرورش دهندگان به آمیلوئید در مغز شرکت‌کنندگان را اندازه‌گیری کردند.

بیماری آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است. این بیماری مسیرهای مغز را از بین می‌برد و در حالت‌های پیشرفته می‌تواند در افراد برای انجام کارهای اساسی اختلال ایجاد کند.

طبق یافته‌های یک مطالعه جدید، «خواب عمیق» می‌تواند به افراد مسن و سالمندی که با خطر شدید به آلزایمر مواجه شوند، کمک کند تا جلوی روند تضعیف و از دست دادن حافظه خود را بگیرد.

همچنین ثابت شده است که روند کاهش خواب می‌تواند نشانگر تصویری وخیم‌تر از زوال عقل در آینده باشد.

انتهای پیام



منبع

شرکت‌کنندگان بعد از خواب، فعالیت‌های مرتبط با حافظه‌ی تطبیق اسامی با چهره‌ها را انجام دادند.

یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: اگر این فرضیه را تأیید کند، هیجان انگیز بود، زیرا خواب چیزی است که می‌توانم آن را تغییر دهم.

از آنجایی که وضعیت تحصیل یا اندازه شبکه اجتماعی افراد را نمی‌توان به‌راحتی تغییر داد، در آنجا به سراغ شکل‌های فعال مغز مانند فعالیت‌های جسمانی رفته‌اند.

بخوان  Adobe باعث می شود Express و Firefly برای Enterprise اتفاق بیفتد

محققان دریافتند آن‌هایی که انباشت بتا آمیلید در مغزشان زیاد بود و خواب بیشتر در مقایسه با آن‌هایی که همان مقدار انباشت را داشت اما خوابشان بدتر بود، از پس آزمون حافظه بهتر برآمدند. اما در گروه بدون انباشت این پرورش، خواب هیچ اثر پشتیبان روی حافظه نداشت.