موشک «استارشیپ» روز ۲۰ آوریل پرتاب می‌شود

اسپیس‌ایکس در توضیح ماموریت آزمایشی مورد نظر نوشت: پنجره پرتاب ۶۲ دقیقه‌ای، روز پنجشنبه ساعت ۹:۲۸ صبح به وقت محلی شرقی باز می‌شود.

در برنامه پرواز آینده، سوپر هوی حدود هشت دقیقه پس از بلند شدن، در خلیج مکزیک فرود آمد. در همین حال، فضاپیمای مرحله فوقانی استارشیپ حدود ۹۰ دقیقه پس از پرتاب، در اقیانوس آرام فرود آمد.

این اولین پرواز برای استارشیپ خواهد بود که اسپیس‌ایکس سعی می‌کند آن را برای بردن انسان و محموله‌ها به ماه، مریخ و فراتر از آن توسعه دهد. این پرتاب از پایگاه فضایی «استاربیس»(Starbase) شرکت اسپیس‌ایکس در جنوب تگزاس انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) روز ۲۰ آوریل را برای دومین جستجوی پرتاب موشک غول‌پیکر «استارشیپ» (Starship) هدف قرار داده است.

اسپیس‌ایکس در شرح مأموریت نوشت: با آزمایشی از این دست، موفقیت با میزان ارزیابی ما می‌شود و احتمال موفقیت در آینده را افزایش می‌دهد زیرا توسعه استارشیپ را به سرعت پیش می‌برد.

انتهای پیام



منبع

اسپیس‌ایکس روز ۱۷ آوریل تلاش کرد این مأموریت را پرتاب کند اما به دلیل بروز مشکلی در سیستم فشار مرحله استارشیپ است که یک تقویت‌کننده بزرگ موسیقی به «سوپر هوی» (Super Heavy) است، این آزمایش لغو شد.

پس از لغو پرتاب آزمایشی موشک «استارشیپ»، شرکت «اسپیس‌ایکس» اعلام کرد که این موشک غول‌پیکر روز ۲۰ آوریل منتشر خواهد شد.

با وجود این، اسپیس‌ایکس لزوما انتظار ندارد که همه برنامه‌ها به همین صورت پیش برود. این اولین پرواز فضایی یک وسیله نقلیه قوی و پیچیده است. بنابراین اگر مشکلی پیش بیاید، تعجب‌آور نخواهد بود.

بخوان  احتمال پیش‌بینی زلزله ۲ ساعت قبل از وقوع!