ایلان ماسک برای ChatGPT رقیب می‌تراشد

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، برنامه‌های ایلان ماسک برای شرکت مصنوعی خود که چند روز پیش اخبار آن تحت عنوان X. AI منتشر شد، در حال پیگیری است.

اما گمانه‌زنی‌ها در مورد جاه‌طلبی‌های ماسک در زمینه هوش مصنوعی کشف شده است، زیرا او درخواستی را برای تاسیس شرکتی به نام X.AI Corp ثبت کرده است. همچنین گزارش شده است که هزاران پردازنده گرافیکی را خریداری کرده و پژوهشگرانی را از شرکت DeepMind برای یک پروژه ناشناخته هوش مصنوعی استفاده کرده است.

در که مشخص نیست برنامه‌های ایلان ماسک در هوش مصنوعی چگونه می‌تواند روی توییتر تأثیر بگذارد، یکی از ویژگی‌های آتی این سرویس را معرفی کرده است. وی گفت، توییتر در حال کار بر روی یک ویژگی است که به کاربران اجازه می‌دهند پیام‌های مستقیم خود را به صورت اختیاری رمزگذاری کنند و امیدوار باشند این ماه آینده عرضه شود.

ماسک می‌گوید، انگیزه او ناشی از نگرانی در جهت‌گیری هوش مصنوعی و خطری است که می‌تواند برای ایجاد بشریت ایجاد کند. قابل ذکر است که او یکی از حامیان اولیه و یکی از همبنیان‌گذاران شرکت OpenAI بوده است که در سال 2015 به راه‌اندازی آن کمک کرد، اما پس از اختلاف نظر با سم آلت مدیر فعلی این شرکت در رابطه با اینکه چه سازمان‌هایی را اداره می‌کنند، از این نظر. این شرکت فاصله گرفت. اخیراً نیز از OpenAI به دلیل ایجاد یک تجارت انتفاعی و همکاری با مایکروسافت انتقاد کرده است.

اکنون این کارآفرین ثروتمند و پرحاشیه دنیای فناوری گفته است که می‌خواهد رقیبی ایجاد کند که با شرکت OpenAI و گوگل را به چالش بکشد.

بخوان  تامین کننده تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص DNA و بیماریهای ارثی از سوی فناوران کشور
پیام‌های مستقیم رمزگذاری شده سال‌هاست که شایع‌شده است و ماسک یکی از طرفدارانی است که برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری شده است و قبلاً گفته بود که توییتر باید رمزگذاری را ارائه دهد.

ماسک اذعان کرد که با یک نقطه ضعف قابل توجه نسبت به رقبای خود شروع می‌کند، زیرا دیر شروع شده است. چیزهایی که اتفاق می‌افتند، در حال حاضر مشخص نیست که برنامه‌های او چقدر جدی هستند یا چه زمانی می‌شوند.

انتهای پیام



منبع

وی توضیح داد: اگر در مکالمه‌ای هستید که فکر می‌کنید حساس است، می‌توانید به رمزگذاری بهتر بپردازید و سپس هیچ‌کس را در توییتر نمی‌توانید ببینید در چه چیزی صحبت می‌کنید.

ماسک در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفته است که این فکر می‌کند که این سرمایه‌گذاری را «TruthGPT» بنامد و هدف آن ایجاد یک «هوش مصنوعی حقیقت‌جو است که سعی کنید ماهیت جهان را درک کنید» و امیدوار است که فواید آن را بیشتر از ضررش داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا این دو ابتکار با هم مرتبط هستند یا خیر، چرا که به هر حال ایلان ماسک به کارمندان جابجایی در شرکت‌هایش مشهور است.

ایلان ماسک می‌گوید که می‌خواهد یک ربات مصنوعی مصنوعی گفتگوگر موسوم به TruthGPT را برای رقابت با شرکت OpenAI و گوگل راه‌اندازی کند.