نگاه ربات‌ها به گذشتگان برای تولید ابزار جدید

لانیلوس گفت: در حال حاضر الگوریتم‌هایی داریم که ماشین‌ها را قادر می‌سازند ابزارها را مورد استفاده قرار دهند و اکنون زمان توسعه ربات‌هایی هستند که ابزارهایی را می‌سازند. برای دستیابی به آن، METATOOL مدل‌های محاسباتی شناختی ناشی از فراشناخت انسانی را بررسی کرده و آنها را در آزمایش‌های رباتیک تأیید می‌کند.

سیستم‌ها و ربات‌های هوش مصنوعی کنونی نمی‌توانند اعمال خود را به خوبی انسان‌ها نظارت و ارزیابی کنند، توسعه ابزارهای جدید برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی کار آسانی انجام دهند.

هدف METATOOL درک نحوه طرح شناختی به گونه‌ای است که به اختراع و ایجاد ابزار اجازه می‌دهد تا به عنوان پایه‌ای برای توسعه فناوری‌های آینده عمل کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی اوپژوهشگران دانشگاه رادبود در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کردند، کنسرسیومی متشکل از موسسه هفتم و شرکت تحقیقاتی بررسی خواهند کرد که چگونه ربات‌ها می‌توانند شناسایی‌های را برای ابزارهایی که انسان‌های باستانی را در حدود سه میلیون سال پیش ایجاد می‌کنند، بسازند.

این پژوهش توسط «ریکاردو سانز» از دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید و «پابلو لانیلوس» از موسسه دوندرز دانشگاه رادبود هدایت می‌شود.

درک گذشته برای ساختن آینده

در حدود 3.3 میلیون سال پیش، اجداد ما اولین ابزار را ساختند و سنگهای ساده با لبه‌های تیز ایجاد کردند. اگر پژوهشگران این فرآیندها را درک کنند، می‌توان مشابهی را در رشته مهندسی متصور کرد.

پژوهشگران دانشگاه رادبود هلند در پژوهش‌های اخیر به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه ربات‌ها می‌توانند مانند انسان‌های باستانی، ابزارهای بدن را انتخاب کنند.

پروژه موسوم به METATOOL چهار میلیون یورو از شورای نوآوری اروپا (EIC) و چالش” Pathfinder “Awareness Inside” دریافت کرد تا بررسی کند که چگونه ربات ها می توانند مانند انسان های باستانی، ابزارهای رشد را اختراع کنند. برای توسعه فناوری جدید با الهام از فراشناخت و آگاهی انسان به هویت می‌پیوندند.

بخوان  باکس می‌خواهد مطمئن شود که شما واقعاً می‌توانید از هر نقطه ایمن کار کنید

انتهای پیام



منبع