موشک سوخت متان چین برای سومین پرتاب آماده می شود


موشک «ژوک ۲» چین که از متان به عنوان سوخت استفاده می‌کند، روز پنجم دسامبر به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، استارت‌آپ چینی «لنداسپیس» (Landspace) قرار است موشک سوخت متان خود را به فضای پرتاب کند. موشک «ژوک ۲»(Zhuque 2) این بار حامل ماهواره خواهد بود و قابلیت پرتاب عملیاتی خود را نشان خواهد داد.

این پرتاب کمتر از یک سال پس از اولین پرتاب ژوک ۲ انجام شد که با شکست به پایان رسید. موشک طی دومین پرتاب خود در ماه ژوئیه با موفقیت به مدار رسید اما آن پرتاب فقط یک شبیه‌ساز جرم را به جای محموله‌های فعال داشت.

بیشتر بخوانید:

پرتاب موفق اولین موشک سوخت متان جهان

ژوک ۲ که طول آن ۴۹٫۵ متر است، از متان و مایع مایع به عنوان سوخت استفاده می‌شود و اولین موشکی است که پیش از موشک‌های «تران» (Terran) شرکت «رلتیویتی اسپیس» (Relativity Space) و «استارشیپ» (Starship) است. ) شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) به مدار می‌رسد.

آماده‌سازی موشک برای پرتاب در «مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان»، با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای دیده شده بود. این شرکت سکوی پرتاب خود را در جیوکوان ساخت تا به موشک متالوکس خود کمک کند.

موشک سوخت متان چین برای سومین پرتاب آماده می شود

موشک سوخت متان چین برای سومین پرتاب آماده می شود

مقامات شرکت اعلام کردند که این پرتاب قرار است روز پنجم دسامبر ساعت ۰۷:۳۰ صبح به وقت پکن(روز چهارم دسامبر ساعت ۸:۳۰ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی) انجام شود.

موفقیت ژوک ۲ و موشک «تیان‌لانگ-۲»(Tianlong-2) شرکت «اسپیس پایونیر»(Space Pioneer) در آوریل، نقطه عطفی در توسعه پرتاب تجاری چین خواهد بود. این دو موشک، اولین موشک‌های سوختی بودند که توسط استارت‌آپ‌های چینی ساخته شدند و به مدار رسیدند. همه پرتاب‌های تجاری دیگر به مدار زمین، تا آن زمان با موشک‌های کوچکتر و ساده‌تر سوخت جامد صورت گرفته است.

بخوان  Strava's Year in Sport اکنون در راه است - مانند Spotify برای فعالیت‌های شما پیچیده شده است

سومین ماموریت ژوک ۲ ممکن است تنها پرتاب متالوکس پیش از پایان سال نباشد. اسپیس‌ای خودکس موشک بزرگ استارشیپ را در دومین پرواز آزمایشی به فضای پرتاب کرد و شرکت «ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی» (United Launch Alliance) در حال حاضر آماده شدن برای اولین پرواز جدید «ولکان قنطورس» (Vulcan Centaur) خود است.

انتهای پیام



منبع