مُرده ناسا فردا به ماهواره زمین می‌کند

این ماهواره از سه ابزار علمی برای مطالعه نحوه جذب و تابش انرژی خورشیدی از سوی سیاره ما استفاده کرد. «ERBS» تنها برای دو سال بود، اما تا سال 2005 به فعالیت خود داد و پس از آن به ادامه یک طراحی فضایی تبدیل شد. از آن سطح زمین آن را به سمت پایین کشیده شده است.

«ERBS» یک متفاوت است زیرا نزدیک به چهار دهه است که این ماهواره در مدار زمین قرار دارد و آن را به این موضوع باز می‌گرداند که مکان‌های فضایی بسیاری در مدار سیاره ما وجود دارند و این مجموعه به صورت روز افزون در حال افزایش است. است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ارتش ایالات متحده پیش‌بینی می‌کند که «ERBS» حوالی ساعت 18:40 بعد از ظهر به وقت محلی شرقی(03:10 بامداد دوشنبه به وقت ایران) وارد زمین شد. در حال حاضر ۱۷ ساعت احتمال خطا برای زمان ورود این ماهواره وجود دارد.

برای مثال، در سال 2022، دو مرحله از موشک های چینی لانگ مارس 5B که تقریباً 23 تن وزن دارند، از کنترل روی زمین سقوط می کنند. این سقوط‌ها به ترتیب در ماه‌های ژوئیه و اتفاق افتاد که حدود یک هفته پس از رسیدن ماژول‌های جدید به ایستگاه‌های فضایی تیانگونگ چین توسط این موشک‌ها بود.

زمانی که یک ماهواره در حال حاضر به جو وارد می‌شود، در مداری با کاهش ارتفاع می‌کند و با نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر آن، زمین را می‌توان در زمان ورود آن به صورت دقیق‌تر تخمین زد.

سقوط «ERBS» به دنبال برخی از فضای دراماتیک‌تر رخ خواهد داد.

بخوان  ناسا ویرانی‌های زلزله ترکیه-سوریه را به تصویر کشید

انتهای پیام



منبع

زمان ورود این ماهواره به جو سیاره ما در حال حاضر کاملاً مطمئن نیست و احتمال می‌رود ۱۷ ساعت زودتر یا دیرتر از زمان اعلام‌شده‌ای اتفاق بیفتد.

مقامات آژانس فضایی ناسا عصر روز جمعه نوشتند: ناسا انتظار دارد که تعداد زیادی از این ماهواره را به جو بسوزد، اما انتظار می‌رود بخشی از اجزای آن نیز پس از ورود مجدد باقی بمانند. خطر آسیب رسیدن به افراد روی زمین بسیار کم یعنی تقریباً یک در ۹۴۰۰ است.

انتظار می‌رود ماهواره ۵۴۰۰ پوندی(۲۴۴۹ زمینی) «ERBS» ناسا عصر روز یکشنبه(هشتم ژانویه/ ۱۸ دی) وارد زمین شد.

«ERBS»، بخشی از مأموریت سه ماهواره‌ای ناسا بود که در سال ۱۹۸۴ سوار بر شاتل فضای چلنجر به مدار پایین زمین پرتاب شد.

بخش‌های اولیه موشک‌های مداری دیگر وجود دارند که درست پس از بلند شدن برای نابودی کنترل می‌شوند به بخشی از زمین هدایت می‌شوند یا برای فرودی ایمان و استفاده مجدد در آینده بر روی سکویی مخصوص فرود می‌آیند.