ناسا برنامه دفاع از سیاره های خود را منتشر کرد

«دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید»(OSTP) در ماه جاری، راهبرد اوایل ماه جاری، اقدام در برابر خطرات اجرام نزدیک به و برنامه دفاع سیاره‌ای را به منظور بهبود اقدام برای مقابله با خطر اجرام نزدیک به زمین، با سازماندهی و هماهنگی تلاش‌های بین سازمانی طی یک دوره ۱۰ ساله منتشر شد. راهبرد ناسا، پاسخی برای راهبرد ملی دفاع سیاره‌ای آمریکا است. راهبرد ناسا، تلاش‌های این آژانس برای فعالیت‌های دفاع از سیاره‌های می‌کند تا مطمئن شوید که برای دستیابی به اهداف این برنامه در سطح ملی جستجو می‌شود.

حوزه‌های اصلی تمرکز ناسا برای دفاع از سیاره‌های دهه آینده که در راهبرد این آژانس فضایی شناسایی شده، به شرح زیر هستند.

  • بهبود بررسی، تشخیص و شناسایی اجرام نزدیک به زمین برای حرکت به سوی کاتالوگ کاملی از همه اجرام نزدیک به زمین که ممکن است خطر برخورد با را داشته باشد.
  • توسعه و نشان دادن فناوری‌های کاهش اجرام نزدیک به زمین، مشابه مأموریت دارت ناسا که اولین مأموریت آزمایشی دفاع سیاره‌ای در جهان بود و یکی از روش‌های انحراف سیارک را با استفاده از فضاپیمای حمله‌گیر جنبشی با موفقیت نشان داد.
  • تقویت همکاری بین‌المللی مرتبط با نقشه‌برداری و کاهش اجرای نزدیک به زمین از قابلیت‌های بین‌المللی استفاده می‌کند
  • تقویت هماهنگی بین سازمانی میان ناسا و سایر سازمان های دولتی آمریکا برای افزایش و ساده سازی آمادگی و برنامه ریزی دولت آمریکا در واکنش نشان دادن به اجرام نزدیک به زمین
  • مرور برنامه‌ریزی آژانس داخلی برای دریافت اطلاعات از منابع محدود
  • ادغام بهتر پیام‌های مربوط به کار دفاع سیاره‌ای با ارتباطات راهبردی
بخوان  چت ربات Copilot مایکروسافت به زودی 6 ارتقای بزرگ دریافت خواهد کرد - از جمله مغز جدید ChatGPT

هر یک از این راهبرد، به صورت جدول‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت و مستمر، به منظور دستیابی به تمام اهداف در ۱۰ سال آینده تعریف می‌شوند.

جلوگیری از برخورد سیارک با زمین به منظور جلوگیری از یک فاجعه طبیعی، مشکل پیچیده را نشان می دهد که نیازمند یک روش راهبردی و چندرشته ای است. انتشار راهبرد دفاع سیاره‌های ناسا، مانند یک چراغ راهنما برای این آژانس فضایی است زیرا در جستجوی آینده‌نگر دفاع سیاره‌ای، از جمله پرتاب مأموریت «NEO Surveyor» کار می‌کند. این مأموریت پس از پرتاب، سرعت ناسا را ​​برای یافتن سیارک‌ها و دنباله‌دارهای کشف‌شده که می‌توانند سیاره ما را تحت تأثیر قرار دهند، به صورت چشمگیری افزایش می‌دهند.

ناسا برای حل این موضوع، «دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای»(Planet Defense Coordination Office) را در سال ۲۰۱۶ کرد تا جستجوهای خود را برای یافتن، ردیابی، و در صورت لزوم، کاهش اجرای اجرام نزدیک به زمین مدیریت کند.

انتشار برنامه دفاع سیاره‌ای ناسا، یک گام مهم رو برای اطمینان یافتن از تداوم حرکتی است که برای محافظت از زمین در برابر اجرام بالقوه خطرناک نزدیک به زمین برای نسل‌های آینده ادامه دارد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، برای هدایت جستجوهای ناسا در دهه آینده، این کمک آژانس به اطلاعات «برنامه راهبرد و اقدام دفاع سیاره‌ای» (Strategy Defense and Action Plan) خود را منتشر کرده است.

ناسا در سه دهه، مطالعه «اجرام نزدیک به زمین» (NEOs)، سیارک‌ها و دنباله‌دارهایی بوده است که به دور خورشید می‌چرخند و در فاصله ۳۰ میلیون مایلی از مدار سیاره ما قرار دارند. نزدیکان به زمین این پتانسیل را دارند که به تحقیقات سیاره‌شناسی می‌پردازند تا تولد و شکل‌های کمکی منظومه شمسی ما را بهتر بفهمند، اما برخی از آنها را در مدارهایی که سفر می‌کنند، می‌سازند.

بخوان  معلوم شد ویدئوی ویروسی "Air Head" Sora کار هوش مصنوعی نبوده است که ما فکر می‌کردیم.

ناسا برنامه دفاع از سیاره های خود را منتشر کرد

ناسا به تازگی «برنامه راهبرد و اقدام دفاع سیاره‌های» خود را منتشر کرده است که هدفی را با اجرام نزدیک به زمین را دنبال می‌کند.

«لیندلی جانسون»(Lindley Johnson)، افسر دفاع سیاره‌های ناسا گفت: برخورد یک سیارک با زمین دارای پتانسیل ویرانی فاجعه‌بار است و همچنین، تنها فاجعه طبیعی به شماره می‌رود که فناوری‌های جدید بشر برای جلوگیری از کامل شدن آن وجود دارد. انتشار راهبرد ناسا، هدف این سازمان را برای ۱۰ سال آینده تقویت می‌کند تا مطمئن شوید که ناسا در سطح ملی و بین‌المللی برای محافظت از سیاره ما به نفع همه کار می‌کند.

راهبرد ناسا شامل تمام اهداف مشخص شده در برنامه سطح ملی است و دو هدف ویژه ناسا را ​​نیز می‌کند. این راهبرد برای دستیابی به اهداف خود، از وضعیت نهایی مطلوب، شناسایی چالش‌های کلیدی و توسعه‌ای برای مقابله با چالش‌های شناسایی‌شده پیروی می‌باشد.

«بیل نلسون»(Bill Nelson)، مدیر ناسا گفت: همان طور که در مأموریت موفق «آزمایش تغییر جهت سیارک دوگانه» یا «دارت»(DART) دیدیم، ناسا متعهد به محافظت از زمین در برابر سیارک‌ها و دنباله‌دارهای بالقوه خطرناک است. دفاع سیاره‌ای به نفع تمام بشریت است و راهبرد و برنامه عملیاتی ناسا، ادامه حفاظت از سیاره در دهه آینده را مشخص می‌کند.