نانوفناوری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

هنگامی که نقطه های کوانتومی در معرض انواع خاصی از نور قرار می گیرند، انرژی را به مولکول های فلورسنت انتقال می دهند، که به صورت کره های صورتی نشان داده می شوند که نور ساطع می کنند. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.

http://118amoozesh.ir

عالی بود ، من چند سال دیگر باید انتخاب رشته کنم و بین این رشته و مهندسی انتخاب دشواری دارم. اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید. این کار به عنوان بخشی از پروژه شیمی تشدید نور الهام گرفته از طبیعت در مرکز تحقیقات مرزی شیمی پشتیبانی شده و در مجله chem منتشر شد.

فناوری نانو

روش نوآورانه آن‌ها که در مجله Advanced Material منتشر شده است از فناوری نانو، علم فراسطح، نور مادون قرمز و هوش مصنوعی استفاده می‌کند. فناوری نانو یا نانو‌تكنولوژي طراحی، مطالعه، تولید و کاربرد ساختارها، ابزارها و سیستم ها در مقیاس نانومتری است. اولین استفاده از اصطلاح فناوری نانو توسط نوریو تانیگوچی بود که در سال ۱۹۷۴ سخنرانی کرد و توصیف کرد که چگونه دقت ابعادی که ما با آن تولید می کنیم با گذشت زمان بهبود یافته است.

  • آرتاسیل بعنوان یک پوشش نهایی جهت سنگ های آنتیک ومصنوعی ، سطوح بتنی ، آجری وسفال مورد استفاده قرار می گیرد .
  • علاوه بر این چنانچه در بحث معرفی فناوری نانو در نمناک بیان شده است ، نانوتکنولوژی به دنبال حذف خطرات مرتبط با ارگانیسم های اصلاح شده است.
  • ذرات نانو در محصولات دارویی جذب خود را در بدن بهبود می بخشند و اغلب از طریق دستگاه های پزشکی ترکیبی، آن ها را آسان تر می کنند و همچنین می توان از نانوذرات برای انتقال داروهای شیمی درمانی به سلول های خاص نظیر سلول های سرطانی استفاده کرد.
  • برای درک این اصل یک فنجان بزرگ و یک فنجان مینیاتوری (با قطر دهنه کمتر از ۱۲٫۵ میلی‌متر) را در نظر می‌گیریم.
  • نانوتکنولوژي تغيير بنياني مسيري است که در آينده، موجب ساخت مواد و ابزارها خواهد شد.
  • این محصول جایگزین مناسبی بجای روش های متداول عایق کاری سنتی (ایزوگام و قیروگونی) بوده و رایج ترین روش عایق بندی در پروژه های بزرگ می باشد.
بخوان  هوش مصنوعی چیست ؟ 1 بیتی

استفاده از نانوتکنولوژی در سال های اخیر باعث بهبود چشمگیری در بسیاری از زمینه ها شده است. با این حال، متخصصان در مورد کاربرد گسترده آن با گمانه زنی های ناشناخته از خطرات نانو ذرات که هنوز ایجاد نشده اند، هشدار داده اند. امروزه فناوری نانو تکنولوژی از اهمیت بالایی در زمینه های مختلف مثل پزشکی و مهندسی برخوردار است و امید است که بتواند مجله خبری 1 بیتی سرطان را درمان کند. بسياري از صاحب‌نظران و محققان، نانوتکنولوژي را مساوي آينده دانسته‌اند. به عنوان نمونه کميته مشاوران رئيس‌جمهور آمريکا در علوم و فناوري در تاييد برنامه ملي نانو فناوری براي سال ۲۰۰۱، از نانوتکنولوژي به عنوان محور آينده جهان ياد مي‌کند. از اين جهت اين مسئله براي دانشگاهيان، محققان و مسوولان هر کشور امري حياتي است.

ابعادی که در آن اتم‌ها با هم ترکیب شده و مولکول‌ها روی هم اثر متقابل دارند. چسب بتن آرتاسیل 3001 بعنوان یک ماده در صنعت ساختمان برای آب بندی نمودن بتن ، افزایش چسبندگی ، ترمیم و تعمیر آسیب دیدگی های سطحی و عمقی مورد استفاده قرار می گیرد. از حوزه هایی که نانو فناوری رشد خوبی در آن ایجاد نموده، صنایع پزشکی می‌باشد.

مشخصات نانو تکنولوژی