کاربردهای هوش مصنوعی 1 بیتی

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از پایگاه خبری تِک اکسپلور (Tech Xplore)، آنها هنوز خلبان هوش مصنوعی را روی هواپیماهای واقعی آزمایش نکردهاند؛ اما نتایج بهدستآمده در شبیهسازهای پرواز رضایتبخش بوده است. هوش مصنوعی بهطور گستردهای در رباتیک مورد استفاده قرار میگیرد. جان اُ (Jean Oh)، دانشیار پژوهشی در مؤسسه رباتیک دانشگاه کارنگی ملون و یکی از اعضای تیم آزمایشی هوش مصنوعی، می گوید: «معتقدیم در نهایت آزمون تورینگ را پشت سر میگذاریم.» او به آزمونی اشاره میکند که برای سنجش توانایی هوش مصنوعی در زمینه نشاندادن رفتار هوشمندانهای معادل انسان برگزار میشود. همچنین، مفاهیم الگوریتم ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر و سایر رشتهها نیز کاربرد دارد. این زبان در حل «محاسبات آماری» (Statistical Computation)، «تجزیه و تحلیل عددی» (Numerical Analysis)، «استنباط بیزی» (Bayesian Inference)، شبکههای عصبی و به طور کلی یادگیری ماشین کاربرد دارد. این سیستم ها توانایی های انسانی در تشخیص و تفکیک تصاویر را دارند و حتی می توانند الگوهای نامحسوس را تحلیل کنند و ویژگی های غیرقابل مشاهده در هر تصویر را استخراج کنند.

این سیستمها به افزایش تعداد کسانی کمک میکنند که به محصولات وب سایت یا اپلیکیشن دسترسی دارند. API یا برنامهنویسی اپلیکیشن، بستههای کد قابل حملی هستند که امکان افزودن عملکرد هوش مصنوعی به محصولات و بستههای نرمافزاری موجود را فراهم میکنند. به عبارت ساده، شبکه عصبی به مجموعهای از الگوریتمها گفته میشود که جهت یافتن روابط اصلی بین دادهها به کار میرود و در این مسیر عملکرد مغز انسان را تقلید میکند. و سال گذشته شاهد مجموعهای از پروژهها بودهاست که در آنها هوش مصنوعی بر روی دادههای خودکار تولید شده آموزش داده شدهاست. پیشرفتهای بعدی در قدرت محاسباتی موجب افزایش شمار اتمها و زمان شبیهسازی شد اما نتیجه همچنان بسیار کمتر از چیزی بود که برای مشاهده فرآیندهای پیچیده مانند هستهزایی یخ مورد نیاز است. شولمن، ویراستاران ژورنال The new Atlantis، می گویند که این غیر ممکن است که بتوان رفتار دوستانه در هوش مصنوعی را تضمین کرد؛ زیرا مشکلات پیچیدگی اخلاقی به پیشرفت نرمافزار یا افزایش قدرت محاسبات منجر نمیشود.

آنها قابلیت تشخیص تصویر را به سیستمهای امنیتی اضافه میکنند، و با استفاده از قابلیتهای پرسش و پاسخ، دادهها را توصیف میکنند، کپشن و عنوان تولید میکنند و یا الگوهای موجود در بین دادهها را فراخوانی میکنند. در حالی که کنترل خلبان خودکار در بین هواپیماهای مسافربری تجاری و سایر هواپیماهایی که در ارتفاعات بالاتر تحت قوانین پرواز ابزاری (IFR) پرواز میکنند، رایج است، طراحی یک هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک اغلب شلوغ و کنترلشده توسط خلبان در ارتفاع پایینتر که تحت قوانین پرواز دیداری (VFR) عمل میکند، صنعت هوافضا را به چالش کشیده است. فیلم آموزش سیستم های فازی در متلب: طول مدت این دوره ۲۰ ساعت و ۳۹ دقیقه و مدرس آن دکتر مصطفی کلامی هریس است.

تکنولوژی برای تغییر در طبیعت ایجاد شده است و قبل از تکنولوژی علوم پایه وجود دارد و تا علوم پایه نباشد فناوری نخواهیم سایت 1biti داشت. البته این دو مراحل ابتدایی هستند که در Siri انجام میشود و تا کامل شدن فرایند چند مرحلهی دیگر در این ابزار طی میشود. امروزه AI از نوع هوش مصنوعی محدود است و برای انجام کارهای کاملاً مشخص آموزش دیده است. توانایی محاسبات قوی تر رایانهها برای انجام کارهای پیچیدهتر با سرعت بیشتر و هزینه کمتر. اگر کنجکاوید بدانید که چگونه روی این پیکرهها پردازش انجام میشود باید سراغ مفاهیم تخصصیتر بروید. با این چنین سیستم هایی فرایند یادگیری سیستم های هوش مصنوعی به دشت شبیه به انسان ها خواهد شد و به طرز چشمگیری مدت زمان یادگیری را کاهش میدهد. البته که ساخت چنین موجودی به همین سادگیها نیست و هنوز که هنوز است بشر موفق به ساخت آن نشده و فعلاً در حد همان خیالپردازیهای فیلمهای علمی – تخیلی مانده است.

آموزش شبکه های عصبی پیچشی CNN – مقدماتی (طول مدت: ۲ ساعت و ۱۲ دقیقه، مدرس: سایه کارگری): از آنجایی که شبکههای عصبی پیچشی یکی از نیازهای اصلی علاقهمندان به پردازش تصویر و بینایی ماشین به حساب میآید، فراگیری مفاهیم این شبکهها از اهمیت بالایی برخوردار است و در این فرادرس به آنها پرداخته میشود. تکنولوژی ظرفیت بالایی در اختیار رهبر یک سازمان برای بهبود قابلیتهای خود میگذارد اما او باید در نظر داشته باشد که بهره از فناوریهای ارتباطی و در دسترس بودن همه افراد در لحظه موجب از میان رفتن تعادل زندگی شخصی و شغلی خودش و کارکنان سازمان نشود. ما امروز قادریم حجم بالایی از اطلاعات مختلف را ذخیره سازی کنیم و آن ها را پردازش کنیم. بازی بهینه در بازیهایی با اطلاعات ناقص نظیر بازى جنگنما (Kriegspiel)، استدلال مربوط به حالتهای باور فعلی و آتی هر بازیکن را دوباره مورد جستجو قرار میدهد. رشته تحصیلی ایلان ماسک در مقطع کارشناسی، فیزیک و اقتصاد بوده و در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرده است.

بخوان  راهنمای مخفی اینترنت

در نظر داشته باشید گسترده شدن آن ممکن است شکاف بین ثروتمندان و فقیران را نیز بیشتر کند اگر ربات ها در شرکتها به جای نیروی انسانی شاغل شوند، این بدان معنی است که شرکتها دیگر نیازی به پرداخت حقوق به کارمندان خود ندارند بنابراین صاحبان شرکتهای مجهز به هوش مصنوعی تمام سود نهایی را به تنهایی به دست میآورند و روز به روز ثروتمندتر میشوند این در حالی است که انسانهایی که بیکار شده اند رفته رفته فقیرتر میشوند بنابراین باید یک مجموعه جدید اجتماعی ایجاد شود تا همه انسانها در این سناریو نیز بتوانند درآمد کسب کنند. با اینکه شرکتهای زیادی در تلاشند تا خودروهایی بسازند که نیازی به رانندگی انسانها نداشته باشد، این حوزه بیشتر با نام شرکت تسلا و خودروهای آن گره خورده است. در این نظرسنجی بیش از 40 درصد شرکت کنندگان به کمپانی فیس بوک رأی دادند.

AI بدون داده و تجزیهوتحلیلها تنها چند کلمه است که به نظر تأثیرگذار میرسد. روزی میرسد که هوش ماشینی علاوه بر اینکه به ما پیشنهاد میکند چه آهنگی گوش کنیم یا چه رنگ لباسی به پوستمان میآید، بهجای پزشک و قاضی و پلیس هم تصمیمگیری خواهد کرد. سیستم تشخیص خودکار گفتار آن، هم برای درک پیامهای رادیویی دریافتی و هم برقراری ارتباط با خلبانان و کارشناسان مراقبت پرواز با استفاده از تکنیکهای پردازش زبان طبیعی عمل میکند. هرچند از نقطه نظر زمانی، سرعت تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و توسعه قابلیت های کنونی به معنای آن است که ما به نقطه عطفی رسیده ایم و جامعه تحقیقاتی با دست آوردهایشان در زمینه هوش مصنوعی عمومی می توانند مار شگفت زده کنند و همانطور که برخی از کارشناسان پیش بینی کرده اند، دستیابی به هوش مصنوعی عمومی می تواند تا ابتدای سال 2030 میلادی امکان پذیر شود. با این حال شرکت یاد شده در ماه جولای سهام داران خود را شگفت زده کرد چرا که پس از مدت ها، توانسته بود سود خالص کلانی را به دست آورد.

این نوع از AI را میتوانیم در برخی از نرمافزاهایی که روزانه استفاده میکنیم ببینیم. درحال حاضر راهکارهای نظارت تنها به وسیله اپراتورهایی که لازم است به طور مداوم نظارت داشته باشندموثر هستند.به عنوان یک انسان این اپراتورها مستعد خطا هستند همچنین خستگس و عدم توجه یکی از مشکلات اساسی است که به عملیات امنیتی آسیب می رساند زیرا مغز انسان در طول دوره های مختلف ممکن است از یک موضوع منحرف شود و یا عدم توجه کافی را داشته باشد. تنها قسمتی که علمی-تخیلی نیست پیشرفت در جمعآوری دادهها و الگوریتمها، تجزیهوتحلیلها و کامپیوترهایی است که از دادههای پیچیده برای یادگیری و انجام وظایف خاص استفاده میکنند. به خاطر داشته باشید که این سیستمها برخلاف انسان تنها برای انجام وظایف خاص، تعریف شده و آموزش دیدهاند و به همین خاطر به آنها هوش مصنوعی محدود گفته میشود. به همین خاطر با توجه به توانمندی های به دست آمده، ما اکنون فاصله زیادی با هوش مصنوعی عمومی داریم، با توجه به توسعه هوش های مصنوعی و به اوج رسیدن نوآوری های هوش مصنوعی عمومی در عمر ما و یا تا اواخر این قرن، می توانیم شاهد ظهور این فناوری باشیم. به خاطر آنکه ما هم اکنون از مکانیزم های و توانمندی های مغز خودمان دانش جامعی نداریم، به سختی می توانیم نحوه کار آن را مدل سازی کنیم.

بخوان  تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی و نوآوری | 1biti

برای نمونه، حفظ اطلاعات شخصی کاربران در مجموعهدادههای بزرگ بیش از گذشته پر رنگتر شده و چالشهایی برای نگهداری از این دادهها پیش آمده است. اما اگرچه تولیدات علمی و نظری هوش ماشینی در کشورمان گذشته کوتاهی داشته و بهواقع تاریخچه هوش مصنوعی در ایران عمر چندانی ندارد، اما بر اساس تولیدات و مستندات علمی عمیقی که از سوی دانشمندان علاقهمند ایرانی ایجاد شد، بدون تردید میتوان آیندهای درخشان را برای این رشته از علم در ایران متصور بود. از آنها میتوان جهت پردازش دادهها نیز استفاده کرد. مدیر فنی پروژه این سامانه با بیان اینکه برای افراد متقاضی، این سامانه میتواند بهصورت کامل در محل آنها و روی سرورهای سازمان نصب شود، تصریح کرد: در حالتی دیگر افراد میتوانند بهصورت ابری یا Cloud درخواست را ارسال کنند تا پس از تحلیل دادهها پاسخ سامانه که بیانگر تأیید یا رد هویت فرد متقاضی است، ارائه شود.

یک بازی میتواند به وسیله حالت اولیه (چگونگی چینش تخته بازی)، اعمال قانونی در هر حالت، نتیجه هر عمل، یک آزمون نهایی (Terminal Test) و یک تابع مطولبیت (Utility Function) تعریف شود. در بازیهای دونفره Zero-Sum با اطلاعات کامل، الگوریتم مینیماکس میتواند حرکتهای بهینه را به وسیله یک شمارش عمق اول از درخت بازی انتخاب کند. اما در زمینه هوش مصنوعی عمومی موفق نیستند. در سطوح بالاتر، هوش مصنوعی به دو نوع کلی تقسیم میشود: هوش مصنوعی محدود و هوش مصنوعی عمومی. با این مدل میتوان در حوزههای مختلفی مسائل پیچیده را حل کرد. پس از انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب میتوان مسیر یادگیری هوش مصنوعی را نیز مورد بررسی قرار داد.

در واقع، هوش مصنوعی قوی به ماشینهایی اشاره دارد که نوعی از هوش انسانی را میتوان در آنها دید. از جمله تواناییهای انسانگونه میتوان به تشخیص چهره در تصاویر اشاره کرد. پس از آن، از الگوریتمهای پیشرفته در زمینه فرآیند یادگیری جهت شناسایی الگو و ارتباط بین مجموعهدادهها استفاده میکند. شبکههای عصبی که با نامهای شبکه عصبی مصنوعی (ANN) یا شبکه عصبی شبیهسازی شده (SNN) نیز شناخته میشوند، زیرمجموعهای از یادگیری ماشین هستند و در قلب الگوریتمهای یادگیری عمیق قرار دارند. الگوریتمهای پیشرفتهای برای تجزیهوتحلیل دادهها به روشهای نوین توسعهیافته است. در این مقاله سعی کردیم تا بهترین سایت های حوزه تکنولوژی و فناوری های نوین در جهان را به شما عزیزان معرفی کنیم، البته همانطور که میدانید سایت های حوزه تکنولوژی بسیار زیاد هستند اما سایتهایی که در این مقاله معرفی شدند، بهترین سایتها از نظر سایت الکسا و گوگل بودند. بسیاری از روشهای جستجوی محلی به مسائلی در فضاهای پیوسته نیز اعمال میشوند. دوربین های هوش مصنوعی در شهر هوشمند با وضوح بالا می توانند حرکت تمامی وسایل نقلیه ثبت شده را ردیابی کنند و تراکم جمعیت و تمیزی فضاهای عمومی را نیز بصورت شبانه روزی کنترل نمایند. یادگیری ماشین تکنیکی است که به رایانهها امکان یادگیری بدون برنامهریزی را میدهد و فعالانه در زندگی روزمره مورد استفاده قرار میگیرد.

این گروه های مجازی کمک شایانی به دانشجویان و زبان آموزان می کنند تا بتوانند بار علمی خود را بیشتر کرده و در مورد مفاهیم درسی نکات بیشتری را یاد بگیرند. AI روزبهروز در زندگی شخصی و تجاری ما اهمیت بیشتری مییابد. این سیستم صدای خاص فرد را تجزیهوتحلیل کرده و از آن برای تنظیم دقیق تشخیص گفتار آن شخص استفاده میکند و در نتیجه دقت آن افزایش مییابد. ویسی با بیان اینکه در این بخش ۶ تا ۷ الگوریتم هوش مصنوعی را توسعه دادهایم که یکتا و اختصاصی است، افزود: از دیگر قابلیتهای سامانه اجرا شده، تشخیص کیفیت تصویر است که در این حالت چنانچه نور پشت تصویر چهره باشد، کیفیت کاهش مییابد و یا اگر تصویر تار باشد (بر اثر لرزش دست موقع تصویر گرفتن) کیفیت افت میکند که این موارد با روشهای تحلیل تصویر تشخیص داده میشود و بدین ترتیب کارآیی سامانه بالاتر میرود. همانطور که از نامش نیز مشخص است به حوزهی تحلیل دادهها،بهویژه دادههای کلان، مربوط است. نیازی به تورنت و این حرفا نداره.

بخوان  اگر می‌خواهید موفق بودن در موبایل, در زیر فهرست شده است 5 مسائل ارزشمند برای دانستن

یادگیری ماشین و یادگیری عمیق شباهتها و تفاوتهایی با هم دارند. شاید بهزعم بسیاری ابزارهایی که نام بردیم چندان هم «ضعیف» نباشند، اما دلیل «ضعیف» نامیدن این ابزارها این است که راه بسیاری دارند تا از هوشی شبیه به هوش انسانی برخوردار شوند. UVeye راه حلی برای بازرسی خودکار خود را با استفاده از فناوریهای پیشرفته هوش مصنوعی را هم درک شامل سخت افزار اختصاصی همراه با یادگیری عمیق و الگوریتم های کامپیوتری از خط تولید محصولات این شرکت که در سرتاسر جهان مستقر شده است مشتریان را قادر می سازد به طور خودکار اسکن تشخیص و شناسایی ناهنجاریها اصلاحات یا اشیای خارجی در محور هر خودرو را شناسایی کنند. پیشرفت در هواپیماهای خودران فرصت استفاده از پهپادها، تاکسیهای هوایی، بالگردها و سایر هواپیماها (اغلب اوقات بدون خلبان) را برای جابهجایی افراد و کالاها، بازرسی زیرساختها، رسیدگی به مزارع برای محافظت از محصولات و نظارت بر شکار غیرقانونی یا جنگلزدایی فراهم کرد. برای اجرای موفقیتآمیز پروژههای هوش مصنوعی در سازمان و مربوط به حوزههای بسیار حساس همچون امور مالی، باید مسئولیتپذیری برای عوامل خاص مرتبط با مقررات اجباری را در نظر بگیرید.

سیستمهای یادگیری ماشین به یارانهها کمک کرده تا سخنان انسان را با تقریباً ۹۵ درصد قدرت تشخیص دهد. در سالهای اخیر، دقت سیستمهای تشخیص چهره پیشرفت چشمگیری داشته است تا آنجا که میتواند با ۹۹ درصد قطعیت چهرهها را مطابقت دهد. داده کاوی معمولاً در کسبوکار(بیمه، بانکداری و…)، پژوهشهای علمی(نجوم و پزشکی) و مسائل مربوط به امنیت(تشخیص مجرمان و تروریستها) کاربردهای گستردهای دارد. در واقع، در داده کاوی تلاش میشود کار مربوط به استخراج الگو از دادهها را به ماشینها سپرد. امنیت سایبری به عنوان حفاظت از سیستم ها و شبکه های کامپیوتری در برابر افشای اطلاعات ، سرقت ، آسیب یا اختلال در اطلاعات ، تعریف می شود. او میگوید: درحالیکه من شیفته یادگیری ماشینی بودم، در آن زمان احساس میکردم که اصول عمیقتر مورد نیاز برای درک یادگیری باید در آمار، نظریه اطلاعات و نظریه کنترل یافت شوند، بنابراین خودم را به عنوان یک محقق یادگیری ماشینی معرفی نکردم. سپس در کشورمان متخصصین بسیاری به کاوشهای نظری درباره آن پرداختند، به نحوی که بر اساس حجم تولیدات علمی که داشتهایم، به رتبه ۱۳ جهان در زمینه نظریهپردازی Artificial Intelligence دست یافتیم. ۱- پردازش زبانهای طبیعی: یکی از مهمترین زیرشاخههای هوش مصنوعی است که به تعامل بین کامپیوتر و زبانهای طبیعی میپردازد.

استفاده از هوش مصنوعی در تولید وجود دارد و می تواند با تجزیه و تحلیل و سنجش اطلاعات از کیفیت تجهیزات ساخته شده مراقبت بکند و با تقاضای مورد انتظار از کالای تولید شده را اعمال و کیفیت محصول را بررسی کنید. برای اینکه با مباحث و فناوریهای این حوزه در حد عناوین آشنا شوید بد نیست به چند مورد از فناوریهای مهم این شاخه از AI اشاره کنیم: حوزههای پردازش گفتار مانند سیستم تشخیص گفتار، سنتز گفتار، شناسایی گوینده، چت بات، تحلیل معنایی متون، تحلیل احساسات، جستوجوگر معنایی. اما مهمترین تفاوت یادگیری عمیق و یادگیری ماشین این است که در یادگیری عمیق الگوریتمها لایههای بیشتری دارند و پیچیدهترند. به عبارت دقیقتر، این ابزارها نمیتوانند بهصورت خودبسنده و مستقل بیندیشند. رشد این معنا از علم، پس از رنسانس بوده است؛ اما علم به معنای مطلق آگاهی (برداشت اول)، تولدش با تولد بشریت همآغاز است.