نانو تکنولوژی چیست؟ شرکت فیدار پودر سرام ویرا | 1biti

این میکروسکوپ‌ها همچنین دارای یک پروب بسیار کوچکی هستند که توانایی تغییر در ساختار مولکولی یا چینش اتمی را دارد. به طور مثال محققی به نام «دان ایگر» که در شرکت IBM کار می‌کرد، با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی STM توانست واژه I-B-M را با تغییر جایگاه اتم‌ها بنویسد. در مقیاس متر و زندگی روزمره با چیزهایی سروکار داریم که به راحتی لمس و یا دیده می‌شوند. در دنیای ماکروسکوپی می‌توانیم پاسخ چرایی و چگونگی بسیاری از پدیده‌ها را بدون اینکه نیازی به بررسی مولکولی و یا اتمی آن‌ها باشد، بدهیم. اما برای پاسخ به بسیاری از سوال‌ها در خصوص چگونگی کارکرد یک سیستم میکروسکوپی یا رفتار یک ماده و … نیاز است تا با نگاهی دقیق‌تر سیستم را بررسی کنیم.

  • در حقیقت، دیدن آن با میکروسکوپ هایی که معمولاً در کلاس های علوم دبیرستان استفاده می شود غیرممکن است.
  • این تصاویر که در مقیاس میکرومتر گرفته می‌شوند، در واقع تا ۱ میلیون برابر توسط میکروسکوپ‌ها بزرگنمایی شده‌اند.
  • يعني مقياسي که شيمي، فيزيک، زيست‌شناسي و شبيه‌سازي کامپيوتري، همگي به آن سمت درحال گرايش هستند.
  • فناوری نانو می تواند عملکرد کاتالیزورهای مورد استفاده در تبدیل بخارات فرار از اتومبیل یا کارخانه های صنعتی را به گازهای بی ضرر بهبود بخشد.

مودم های رومیزی ZTE با کیفیت بسیار بالا و پر سرعت یکی دیگر از محصولات پر فروش و دارای گارانتی ۲ ساله معتبر IDH می باشد. «نانومتر» یک واحد اندازه گیری است که مجله خبری 1 بیتی برابر با یک میلیاردم متر است. یعنی فناوری نانو زمينه‌اي از دانش كاربردي است كه شامل فرآيند تفكيك، تقويت و تغيير شكل مواد به صورت تك‌اتم يا تك‌مولكول است.

بخوان  شش و نیم بسیار ساده چیزها می توانید انجام دهید برای صرفه جویی اینترنت

http://118amoozesh.ir

در این پژوهش ها هدف خنثی کردن تاثیرات مخرب آلاینده های محیط زیست است. فناوری های جدید نانو امکان بازیافت مجدد از مواد را فراهم کرده اند که این امر در ذخیره انرژی و منابع آبی نقش مهمی دارد. فناوری های سبز برای کنترل آلاینده ها و فاضلاب هم یک جهش بزرگ است. این پژوهش که در شماره ماه مارس مجله Nature منتشر شد، نشان می‌دهد که چگونه عملکرد پروسکایت‌ های مثل هالید به ماهیت سطح نانوکریستالی بسیار حساس است و مسیری را ارائه می‌کند که از طریق آن می‌توان تشکیل و مهاجرت عیوب سطح را کنترل کرد. این موضوع برای دستیابی به پایداری شکاف باند باهدف انتشار نور بسیار مهم است و همچنین می‌تواند تأثیر گسترده‌تری بر سایر کاربردهای الکترونیک نوری – مانند فتوولتائیک‌ها – که برای پایداری باند گپ مورد نیاز است، داشته باشد.

وایرفریم چیست و چه کاربردی در طراحی صفحات وب دارد؟

هدف اصلی اکثرتحقیقات نانو تکنولوژی شکل دهی ترکیبات جدید یا ایجاد تغیراتی در مواد موجود است. بررسی ها نشان می دهدکه نظام سیستماتیک ماده در مقیاس نانو متری، کلیدی بر سیستم های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی باخواص جدید و بهتر می باشد. در مقیاس نانو ویژگی های معمولی مواد تغییرمی کند و رفتار سطوح رفته رفته بر رفتار توده ایی ماده غالب می شود و قلمرو کاملا نوینی گشوده می شود. تحلیل گران بر این باورند که فناوری نانو، فناوری زیستی و فناوری اطلاعات سه قلمرو علمی هستند که انقلاب سوم صنعتی را شکل می دهند. در تکنولوژی نانو با روی هم قرار دادن چهار یا پنج لایه بسیار نازک با قطر کمتر از سه نانو متر اقدام به ساخت حسگرها، بازوهایپ رباتیک و غیره می شود.

بخوان  انتخاب تکنولوژی

تعيين بودجه ­هاي کلان در کشورهاي صنعتي براي تحقيقات در زمينه نانوتکنولوژي

نانو تکنولوژی یک فرآیند کنترل کشاورزی پیشرو را، به ویژه با ابعاد کوچک آن، رصد می‌کند. هدف نانو مواد در کشاورزی کاهش میزان انتشار مواد شیمیایی، به حداقل رساندن تلفات مواد مغذی در کود دهی و افزایش عملکرد از طریق مدیریت آفات و مواد مغذی است. از کاربردهای نانوتکنولوژی در صنعت شیشه می‌توان به محصولاتی مانند شیشه‌های خود تمیز شونده، شیشه‌های کنترل‌کننده انرژی و شیشه‌های محافظ در برابر آتش اشاره کرد. ساخت پارچه کامپوزیت با ذرات یا الیاف به اندازه نانو امکان بهبود خصوصیات پارچه را بدون افزایش قابل توجه وزن، ضخامت یا سفتی آن فراهم می کند.

کاربردهای نانو در پزشکی