نانو Nano به زبان ساده فرادرس مجله‌ | 1biti

به این شکل قادر بودند با نفوذ درساختار مولکولی مواد، دنیای جدید را به روی چشم بشر باز نمایند. وب سایت رهاکو به عنوان یک هلدینگ مهندسی توانسته است بعنوان مرجع مجازی سازی ایران رفرنس و منبع معتبری در زمینه مجازی سازی و همچنین ارائه خدمات و محصولات حوزه مجازی سازی شما را یاری کند. فناوری نانو بسیار گسترده است تازه امروزه بسیار اندک از ان استفاده می شود.

تعيين بودجه ­هاي کلان در کشورهاي صنعتي براي تحقيقات در زمينه نانوتکنولوژي

محصولات نانوی ایران در سال ۹۶ به ۴۷ کشور دنیا (عمدتاً در آسیا و اروپا) صادر شده‌است. حوزه دیگر و بسیار مهم کاربرد فناوری نانو در تولید دارو‌های هوشمند است. به گفته این کارشناس حوزه نانوفناوری داروی هوشمند قابلیت تشخیص بافت آسیب دیده را خیلی سریع دارد. در اصطلاح عامیانه گفته می‌شود گلو چرک یا ریه عفونت کرده است؛ فناوری نانو دارویی تولید کرده است که هدفمند عمل می‌کند و به محض ورود به بدن وارد ریه‌ای می‌شود که آسیب دیده است.

اهمیت ، اثرات و فواید نانو تکنولوژی

بسیاری از پیش بینی های وی در آن سخنرانی به حقیقت پیوسته است و همه جنبه هایی از آنچه ما اکنون فناوری نانو می نامیم است، اگرچه وی خود از این اصطلاح استفاده نکرده است. در حقیقت، دیدن آن با میکروسکوپ هایی که معمولاً در کلاس های علوم دبیرستان استفاده می شود غیرممکن است. میکروسکوپ های مورد نیاز برای دیدن چیزهای در مقیاس نانو در اوایل دهه ۱۹۸۰ اختراع شد. هدف گیری فعال حتی می تواند برای انتقال دارو به سلول سرطانی به وسیله القای سلول برای جذب، مورد استفاده قرار گیرد. هدف گیری فعال را می توان با هدف قرار دادن غیر فعال برای کاهش بیشتر برهمکنش دارو با بافت سالم به منظور دستیابی به کاهش بیشتر در تومور با استفاده از دوزهای پایین تر دارو، ترکیب کرد. بررسی تشخیصی برای فعالیت زیستی در بافت ها و مایعات می تواند به طور بالقوه توسط نانوتکنولوژی ایجاد و تحول یابد.

  • فناوری نانو اجازه می‌دهد تا مدارها با دقت بسیار بالایی در سطح اتمی ساخته شده و فعالیت‌های مورد نظر را با دقت بالا به انجام برسانند.
  • فناوری نانو فرایند دستکاری مواد در مقیاس اتمی و تولید مواد و ابزار، به وسیله کنترل آن‌ها در سطح اتم‌ها و مولکولهاست.
  • فناوری نانو امکان تولید دستگاه‌های ضبط میکروسکوپی را افزایش می‌دهد که عملا غیرقابل شناسایی هستند.
  • با استفاده از فناوری نانو مواد تاثیرات فیزیکی جدیدی را به صورت عمده از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک را از خود بروز می دهد.
  • از طرفی در این سالهاذرات کروی کربنی نیز در حال کشف و شناسایی بودند.
بخوان  کتابراه: کتاب الکترونیک و صوتی برنامه‌ها در Google Play
نانوذرات از جمله نقاط کوانتومی، که نور رنگ های مختلف را بسته به اندازه خود ساطع می کنند، می توانند تشخیص همزمان مارکرهای چندگانه را ممکن سازند. بنابراین نانوتکنولوژی می تواند تجسم کردن نشانگرهای مولکولی باشد که مراحل و انواع سرطان ها را شناسایی می کنند و به پزشکان اجازه می دهند سلول ها و مولکول های غیرقابل کشف را مجله خبری 1 بیتی از طریق تصویربرداری معمول ببینند. • فراتر از سهل‌شدن استفادة بهينه از دارو، نانوتکنولوژي مي‌تواند فرمولاسيون و مسيرهايي براي رهايش دارو تهيه کند، که به‌نحو حيرت‌انگيزي توان درماني داروها را افزايش مي‌دهد. آرتاسیل 7001 بعنوان یک پوشش نهایی جهت سنگ های آنتیک ومصنوعی ، سطوح بتنی ، آجری مورد استفاده قرار می گیرد .

http://118amoozesh.irدر حقیقت اگر همه متریال ها و سیستم ها ساختار زیر بنایی خود را در مقیاس نانو ارائه دهند در آن هنگام همه ی واکنش ها به شکل بهینه و سریع انجام می گیرد. مواد در ابعاد نانومتری یک‌سری خاصیت پیدا می‌کند که برای متخصصان این حوزه بسیار جذاب است به‌طوری که مهندسان نانوفناوری از این تغییرات در حوزه‌های مختلف سبک زندگی استفاده می‌کنند. به گفته باقری مثلا در حوزه الکترونیک، متخصصان توانسته‌اند به‌واسطه فناوری نانو، ترانزیستور‌هایی را تولید کنند که ظرفیت پردازش بسیار بالاتری دارند. اگر نانوفناوری نبود الان کامپیوتر‌ها و گوشی‌های هوشمندی با این توان پردازش نداشتیم. گرچه علم و فناوری نانو مدرن کاملاً جدید است، اما مواد در مقیاس نانو قرن ها مورد استفاده قرار می گرفتند. ذرات طلا و نقره به اندازه جایگزین صدها سال پیش در شیشه های ویترای کلیساهای قرون وسطایی رنگ ایجاد کردند.

بخوان  فناوری نانو نانوتکنولوژی چیست؟ و کاربردهای نانو تکنولوژِی بایو وان_ تخصصی ترین وب سایت بیوتکنولوژی , مهندسی ژنتیک و زیست شناسی نوین کشور | 1biti

۲) دلايل اساسي ضرورت ورود کشور به عرصة نانوتکنولوژي