نسل جدید ماهواره‌های استارلینک به فضا رفت

این ماهواره‌های گزارش‌های جدید قدرتمندتر می‌شوند و قادرند به طور مستقیم بدون نیاز به هر گونه واسطه به تلفن‌های همراه هوشمند اینترنت برسانند.

انتهای پیام



منبع

این پرتاب شصتمین پرتاب اسپیس‌ایکس در سال گذشته بوده و تقریباً دو برابر بیشتر از رکورد سال گذشته با ۳۱ پرتاب است.

در ادامه می‌توانید فیلم پرتاب این موشک را تماشا کنید.

به گزارش ایسنا، این پرتاب امروز در ساعت 4:34 صبح به وقت منظقه زمانی شرقی(13:04 به وقت ایران) صورت گرفت و طی آن مجموعه ای از ماهواره های نسل جدید شرکت استارلینک سوار بر موشک فالکون ۹ به فضا رفتند. اسپیس ایکس پیش از این در بیانیه‌ای توضیح داد که مجوز پرتاب این ماهواره‌ها را دریافت کرده و اکنون با پرتاب ماهواره‌های بیشتر قادر به افزایش توان شبکه خود است. با این وجود، این کمیسیون ارتباطات فدرال مجوز پرتاب گروه تازه‌ای از ماهواره‌های اینترنتی را به مدار زمین صادر کرده اما مجوز صادر شده برای پرتاب تعداد کمی از ماهواره‌ها صادر می‌شود و این شرکت چندین درخواست صدور مجوز برای پرتاب ۳۰ هزار ماهواره را دارد.

نسل دوم ماهواره‌های اینترنتی استارلینک که به گفته‌ی ایلان ماسک در اینترنت بی‌واسطه به تلفن‌های همراه برسانند به مدار پرتاب شدند.

دقایقی پس از پرتاب مرحله اول موشک فالکون ۹ که پیش از این تجربه ۱۰ پرتاب دیگر نیز با موفقیت بر روی سکوی شناوری در اقیانوس اطلس فرود آمد تا برای ماموریت‌های دیگر بازیابی شود.

تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲، شرکت اسپیس‌ایکس بیش از ۲۳۰۰ ماهواره استارلینک را به مدار پرتاب کرده و بیش از ۵۰۰ هزار کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

بخوان  تبدیل تلفن همراه به میکروسکوپ فلورسنت با ۵۰ دلار