نظریه تاریخ در مورد وجود آب در قمر مشتری

انتهای پیام



منبع

این پژوهش، در مجله «Geophysical Research Letters» به چاپ رسید.

همین اتفاق ممکن است برای هر بخش دیگری از منظومه شمسی رخ داده باشد. از جمله یکی از محتمل‌ترین مکان‌های دور از زمین برای این اتفاق، قمر یخی سیاره مشتری موسوم به «اروپا» (Europa) است.

این بررسی، جالب است زیرا می‌دهند که یک دنباله‌دار برای برقراری تماس با نتایج سطح زیرین سطح نمی‌تواند به پوسته یخی نفوذ کند. در واقع، این مدل نشان می‌دهد که اگر دنباله‌دار فقط از نیمی از یخ‌ها عبور کند، آب از ذوب برف در اثر برخورد، نهایتاً در اقیانوس فرو خواهد رفت.

این مدل در حال حاضر برای سایر اجرام یخی حاضر در منظومه شمسی اعمال خواهد شد که می‌شود اقیانوسی از آب را زیر پوسته‌های یخی خود پنهان کرده‌اند. از جمله قمرهای «تایتان»(Titan) که اخیرا «تلسکوپ فضایی جیمز وب» از آنها تصویربرداری کرده است و همچنین، قمر «انسلادوس»(Enceladus) سیاره زحل.

پژوهشگران «دانشگاه تگزاس در آستین» (UT Austin)، یک مدل رایانه‌ای را برای مشاهده آنچه از یک دنباله‌دار یا سیارک به پوسته یخی اروپا اتفاق می‌افتد، ابداع کردند.

نظریه تاریخ در مورد وجود آب در قمر مشتری

«مارک هسه» (Marc Hesse)، استاد دانشکده علوم زمین دانشگاه تگزاس در آستین و از پژوهشگران این پروژه گفت: این موضوع، احتمال وجود مواد شیمیایی برای زندگی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، یک نظریه حاکی از این است که اجزای تشکیل دهنده حیات ممکن است روی غبار سیاره ایجاد شود و سپس به عنوان بخشی از یک دنباله‌دار یا سیارک که به سطحی از آن برخورد می‌شود، به زمین منتقل می‌شود.

بخوان  آپدیت بعدی iOS 16 دو مشکل آزاردهنده آیفون 14 را برطرف خواهد کرد

پژوهشگران آمریکایی با کمک یک مدل رایانه‌ای، آنچه را که پس از برخورد یک دنباله‌دار یا سیارک به پوسته یخی قمر مشتری اتفاق می‌افتد، شبیه‌سازی کرده‌اند.