معمای ۵۰۰ ساله داوینچی حل شد

اکنون روشی برای توضیح حرکت نامنظم حباب‌هایی که در آب بالا می‌روند، توسط پروفسور میگوئل آنخل هرادا(Miguel Ángel Herrada) از دانشگاه سویل(Seville) و ینس جی. ایگرز(Jens G. Eggers) از دانشگاه بریستول(Bristol) پیدا شده است. این پژوهشگران ادعا می‌کنند که مطالعه جدید آنها را می‌توان در درک ذراتی که باید بین جامد و گاز انتقالی، مفید باشد، درک کنند.

فناوری‌های گسسته‌سازی عددی برای حل تناقض ۵۰۰ ساله حباب لئوناردو داوینچی استفاده کردند.

معمای ۵۰۰ ساله داوینچی حل شد

این مطالعه در مجله PNAS منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع

مواردی که در بیانیه مطبوعاتی پژوهشگران توضیح داده اند، هوا و آب در حباب با استفاده از تکنیک گستاسازی تعیین شده است که به آن ها اجازه می دهد حباب را شبیه سازی کنند و پایداری آن را بررسی کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شاید در مورد تناقض یا پارادوکس ۵۰۰ ساله حباب‌های هوای لئوناردو داوینچی شنیده باشید. او که روزی روی سطح آب شناور بود، مشاهده کرد که حباب‌ها به جای بالا آمدن به صورت مستقیم، به صورت مارپیچی و زیگزاگی به سطح آب می‌آیند که وی را به تعجب و تفکر واداشت.

گسته‌سازی در ریاضیات، روند انتقال توابع پیوسته، مدل‌ها، متغیرها و معادلات، جایگزین‌هایی در ریاضیات گسته است. این فرآیند معمولاً به عنوان اولین گام در مناسب سازی آن‌ها برای ارزیابی عددی و پیاده‌سازی روی رایانه‌های دیجیتال است.

میگوئل آنخل هرادا و ینس ایگرز که از فیزیک سیالات هستند، می‌گویند: حرکت حباب‌ها در آب برای توسعه‌ی پدیده‌های طبیعی، از صنایع شیمیایی ساخته شده تا محیط‌زیست، نقش محوری دارد. خیزش شناور حباب منفرد پارادایم بسیار مطالعه شده، هم از نظر تجربی و هم از نظر تئوری است، اما یک هوای خوب با وجود این تلاش‌ها و می‌توان در دستیابی به قدرت محاسباتی، امکان تطبیق آزمایش‌ها با شبیه‌سازی‌های شبیه‌سازی‌های شبیه‌سازی‌های هیدرودینامیکی برای یک حبابی تغییر کرد. شکل‌پذیری در آب وجود نداشت.

بخوان  روش‌هایی که به رشد استخوان کمک می‌کند

در نهایت، پژوهشگران نشان دادند که حباب‌ها زمانی بود که شعاع کروی آن‌ها از 0.926 میلی‌متر تجاوز می‌کند، از مسیر مستقیم بالا آمدن در آب خارج می‌شوند.

پژوهشگران مکانیزمی را در مورد ناپایداری مسیر حباب پیشنهاد کرده اند که در آن دوره حباب می شود، انحنای آن را تغییر می دهد و بر سرعت رو به بالای آن تأثیر می گذارد و در نتیجه حباب در مسیر حرکت خود تاب می خورد و به سمت قسمتی می رود که انحنای آن افزایش می یابد. یافته است، کج می شود. اما عدم مقاومت باعث می‌شود که حباب به موقعیت اولیه خود بازگردد و این چرخه دوره‌ای را ادامه دهد، زیرا سیال سریع‌تر حرکت می‌کند و سیال را در سطح نزدیک با انحنای زیاد کاهش می‌دهد.

روش گسته‌سازی عددی

آنها افزودند: این امر به‌ویژه در مورد مشاهدات جالبی که قبلا توسط لئوناردو داوینچی انجام شده بود، صادق است که حباب‌های هوای به اندازه کافی بزرگ به جای بالا رفتن در امتداد یک خط مستقیم، یک حرکت تناوبی انجام می‌دهند.