یک صندلی به کپسول دراگون اضافه شد!

گفتنی است که به دلیل نشت مایع خنک کننده در MS-22، آن را تقریباً دو برابر می کند که در ابتدا برای برنامه ریزی برنامه ریزی شده بود، اسپری می شود.

موشک سایوز MS-22 در 15 دسامبر 2022 ظاهراً پس از اصابت یک ریز شهابسنگ یا فضای فضایی، مایع خنک کننده خود را از دست داد. این نشتی باعث می‌شود جریانی قابل مشاهده از پوسته‌ها از فضاپیما در جریان باشد که با لغو راهپیمایی فضای برنامه‌ریزی شده تا پایان دسامبر انجام شود. ناسا مدت کوتاهی پس از آن، فیلمی از این نشتی را به اشتراک بگذارید.

چیدمان جدید صندلی‌های اندرونس

انتهای پیام



منبع

ناسا اعلام کرده است که با موفقیت صندلی «فرانک روبیو» فضانورد ناسا را ​​از کپسول سایت MS-22 به کپسول دراگون اندورنس منتقل کرده است. این کپسول، فضانوردان اسپیس‌ایکس و ناسا را ​​طی ماموریت در حال انجام کرو-5(Crew-5) به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کرد.

کپسول اندرونس اسپیس‌ایکس در اکتبر سال گذشته با تنها چهار صندلی برای حمل چهار فضانورد به ایستگاه فضای بین‌المللی به فضای پرتاب شد. با این، کپسول‌های اسپیس‌ایکس برای حمل بار هفت‌خدمه طراحی شده‌اند، به این معناست که در صورت نیاز فضای لازم برای حمل فرانک روبیو را نیز دارد.

چه اتفاقی برای موشک سایوز MS-22 افتاد؟

در عین حال، کپسول MS-22 از زمان آغاز تهاجم روسیه به اولین فضانورد ناسا را ​​با یک موشک روسی به پرواز درآورد. فرانک روبیو در سپتامبر سال گذشته همراه با «سرگی پروکوپیف» و «دیمیتری پتلین» فضانوردان روس با MS-22 سفر کرد.

ناسا به دنبال نشت مایع خنک‌کننده در یک موشک روسی سایت‌های مرتبط با ایستگاه فضای بین‌المللی، کپسول «کرو دراگون اندورنس» شرکت اسپیس‌ایکس را که هم‌اکنون در مدار است، برای استفاده از اضطراری اصلاح می‌کند.

بخوان  آژانس فدرال آمریکا از اپراتور‌های موبایل تحقیق می‌کند

کپسول‌های فضایی در تصاویری که سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبورند این ایستگاه را ترک کنند، به ‌عنوان قایق نجات نیز عمل می‌کنند. این معناست که اگر اتفاق بدی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی رخ دهد، MS-22 همچنان می‌تواند وارد عمل شود.

ناسا در بیانیه خود نوشت: این تغییر با کاهش بار درون فضای MS-22 به فضانوردان روس در صورت بازگشت اضطراری به زمین، امکان حفاظت بیشتر می‌دهد.

ناسا این کپسول فضایی را به عنوان یک اقدام بالقوه اضطراری پس از اینکه موشک روسی سایت MS-22 ماه گذشته مایع خنک‌کننده خود را در مدار از دست داد، اصلاح کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا کپسول فضای کرو دراگون اندورنس(Crew Dragon Endurance) را که در حال حاضر به ایستگاه فضای بین‌المللی (ISS) متصل است، اصلاح کرد.

روسیه در حال حاضر برنامه‌ریزی برای پرتاب یک موشک سایوز بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین‌المللی در تاریخ 20 فوریه تا خدمه MS-22 را به زمین بازگرداند.

اطلاعیه ناسا نشان می‌دهد که این فضای کپسول اکنون دارای جای دیگری است که می‌تواند یک فضای بیشتری داشته باشد در ابتدا برای آن در نظر گرفته شده بود، حمل کند.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، حمل تا حد امکان کمتر فضانورد در فضاپیمای سایت ایمن‌تر خواهد بود، به همین دلیل ناسا یکی از صندلی‌ها را به کپسول دراگون اندورنس منتقل کرده است.

از دست دادن مایع خنک کننده به این معنی است که MS-22 برای حمل دو فضانورد روسیه و یک فضانورد ناسا که با این فضاپیما به سفر کرده بود، مناسب نبود و دیگر تنها در مواقع اضطراری می‌تواند باعث استفاده از زمین شود.

بخوان  ماموریت چین به ماه در یک انیمیشن ۱ دقیقه‌ای