نقش فضای دیجیتال و پیشرفت تکنولوژی در سبک زندگی 1 بیتی

اگر مغز انسان نوعی کامپیوتر باشد، آنگاه کامپیوترها میتوانند هم باهوش باشند و هم آگاه که قادر خواهند بود به سؤالات فلسفی و عملی هوش مصنوعی پاسخ دهند. از آنجا که رایجترین نوع این تکنولوژی به اطلاعات و داده متکی است، با گذشت زمان و افزایش روشهای جمعآوری اطلاعات، هوش مصنوعی هم به پیشرفت خود ادامه میدهد و باید خودمان را برای ورود این تکنولوژی به زندگی روزمرهمان آماده کنیم. در سبک زندگی دیجیتالی از ابزارهای دیجیتالی به منظور ایجاد و گسترش ارتباطات، تبادل اطلاعات و سرعت بخشیدن و تسهیل فرآیندهای شغلی استفاده می شود. هدف ما در این مطالعه بررسی این مسئله بود که آیا مدلهای پیشرفتهی کنونی تولید متن، میتوانند جملاتی برای توصیف سناریوهای طبیعی در زندگی روزمره ارائه کنند یا صرفا چیزی را میگویند که به آنها یاد دادهایم؟ اگر شبکهی بین شما و سرور مورد نظر سریعتر یا کندتر باشد، نتیجهی تست میتواند از سرعت ارتباط اینترنتی شما بیشتر یا کمتر باشد (برای مثال سرورهای شرکت ارائه دهندهی اینترنت شما). هوش مصنوعی میتواند به کاهش احتمال تقلب در کارت اعتباری کمک کند. دستیارهای صوتی: حتی بدون دخالت مستقیم مدرس یا معلم، دانشآموز میتواند از طریق دستیاران صوتی به موارد آموزشی اضافی یا کمک درسی دسترسی پیدا کند.

پیدا است كه هر مسألهای را هم بخواهد حلّ كند باید در ابتدا آن را بهنحو مناسبی به نمادهای قابل فهم برای آن؛ یعنی صفر و یك، ترجمه كرد. مسئله ای همچون ترجمه ماشینی به عنوان “هوش مصنوعی کامل” در نظر گرفته می شود. توسعه روز افزون هوش مصنوعی فوق العاده است و توانمندی های آن در هر زمینه ای پرسش و هشداری اساسی را برای متخصصان فناوری و عموم مردم ایجاد می کند. در آینده میتوان داروها را دقیقا مطابق با ژنوم هر فرد تنظیم کرد. از زمان توسعه کامپیوتر دیجیتال در دهه ۱۹۴۰، توسعهدهندگان به این نتیجه رسیدهاند که کامپیوترها را میتوان برای انجام کارهای بسیار پیچیده (مانند کشف برهانهای قضایای ریاضی یا بازی شطرنج) با مهارت زیادی برنامهریزی کرد. بازی های رایانه ای ، رایانه های شطرنج باز و انواع ربات ها نمونه هایی هستند که از خود هوش مصنوعی نشان می دهند.

هر تصویر تازهای که پیش روی این هوش مصنوعی قرار دهید، ماشین به حافظه خود مراجعه کرده و محتویات آن را تشخیص میدهد و با «یادگیری بر پایه تجربه»، تصاویر جدید را نامگذاری و با گذشت زمان دقت آن هم افزایش پیدا میکند. هر نوعی از هوش مصنوعی برای اهداف متفاوتی ساخته میشود و به همین دلیل است که موجودیتهای مختلف هوش مصنوعی با هم تفاوت دارند. «در هر ذرهای از ذرات عالم میل به کمال و میل به غایت هست و اصلاً نظام هستی، نظام رساندن اشیاء به غایات خود و نظام رساندن عاشقها به معشوقهای خود است»(مجموعه آثار، ج8، ص403). در میان ساکنان 6 میلیارد و 855 میلیون نفری دنیای بزرگ ما اما تنها تعدادی از آنها هستند که قدرت یا بهتر است بگوییم نفوذ بیشتری داشته و به این دلیل هم معمولا در جایگاه رهبران، سیاستمداران یا غولهای صنعت و تجارت قرار دارند. یکی از مهمترین فاکتورهای تجارت الکترونیک به این امر بستگی دارد که کاربران نیازهای خود را جستجو کنند و توانایی پیداکردن آن را داشته باشند. طبق تعریف، آنها قابلیتهای محدودی دارند، مانند توصیه یک محصول به یک کاربر تجارت الکترونیک یا پیش بینی آب و هوا. از آنجا که هوش مصنوعی قرار است عملکرد مغز انسان را شبیهسازی کند، میزان یک سیستم هوش مصنوعی در شبیهسازی قابلیتهای مغز انسان، معیار خوبی برای دستهبندی این تکنولوژی به شمار میرود.

بنابراین، چالش، یکی از طراحی های این مکانیزم است – تعریف مکانیزمی برای تکامل سیستم های هوش مصنوعی تحت یک سیستم کنترل و تعادل و دادن توابع سودمندی به سیستم تا آن را در برابر این تغییرات دوستانه نگه دارد. نکته دیگر در مورد iOS، کنترل سخت افزار و نرم افزار، با هماهنگی بالا با یکدیگر است. کمتر از یک دهه پس از شکستن رمز دستگاه رمزنگاری نازی انیگما و کمک به نیروهای متحدین برای پیروزی در جنگ جهانی دوم، آلان تورینگ تاریخ را بار دیگر با طرح یک سؤال ساده تغییر داد: «آیا ماشینها توان فکر کردن دارند؟ با توجه به بر روی تمرکزش انجام وظایف خاص، در دهه گذشته با پیشرفتهای زیادی همراه بوده است و منافع اجتماعی و تأثیرات اقتصادی قابل توجهی را رقم زده است. با پیشرفت تکنولوژی و سرمایه گذاریهای مختلف متخصصین بالاخره توانستند در اواخر دهه ۱۹۸۰ کامپیوترهایی مجهز به سیستم خبره را طراحی کنند. ASI به عنوان نوعی پیشرفت منطقی از AGI در نظر گرفته میشود. در حالی که هوش مصنوعی احساسی یک حوزه فعال و در حال پیشرفت است، اما برای تحقق هوش مصنوعی نظریه ذهن، دیگر زیرمجموعههای هوش مصنوعی هم باید پیشرفت کنند. خودآگاهی در هوش مصنوعی از یک طرف به محققان انسانی متکی است که مقدمات آگاهی را درک کنند و از طرف دیگر یاد بگیرند که چگونه آن را تکرار کنند تا بتوان آن را در ماشینها بکار گرفت.

بخوان  با تاریخچه هوش مصنوعی چقدر آشنا هستید؟ 1 بیتی

گروهی از دانشمندان هوش مصنوعی كه رویكرد مدل مغزی را دنبال می كنند، شكلی از مدارهای الكترونیكی را طراحی كرده اند كه تاحدودی شبیه شبكه مغز انسان است ، در این ساختار هر گروه به تنهایی خود یك پردازنده (CPU) است ولی رایانه های معمولی تنها توانایی داشتن بیش از چند CPU را به صورت هم زمان ندارند. شاید این ماشینها بسیار هوشمند به نظر برسند اما حقیقت این است که حتی از ابتدائیترین سطوح هوش انسانی هم سادهتر عمل میکنند. ازآنجاییکه آنها با درجه بالایی از دقت عمل میکنند، نسبت به روشهای سنتی حالت تهاجمی کمتری دارند که موجب کاهش زمان سپری کردن بیماران در بیمارستان در دوران نقاهت میشود. آیا میدانستید که شرکتها از نرم افزارهای هوشمند برای تسهیل فرآیند استخدام استفاده میکنند؟ وسعت و پیچیدگی غرفه برخی از شرکتها بسیار گیجکننده است در حالی که شرکتهای کوچکتر به جای حضور در غرفه، تنها یک میز را به خود اختصاص دادهاند.

محاسبات کوانتومی در حال حاضر تا حد زیادی به آزمایشگاهها محدود شدهاست، اما ما میتوانیم اولین رایانه کوانتومی تجاری و بلوغ تکنولوژی جدید را در همین دوران و کمتر از ده سایت 1biti سال آینده ببینیم. زنان بیشتر به سراغ رشته های هنری و علوم اجتماعی می روند و کمتر در رشته های علوم طبیعی و مهندسی وارد می شوند. مدتی بعد، تنسنت با استفاده از روش های جدید مانند تبلیغات و دریافت هزینه از کاربران برای خدمات بیشتر، خدمات ارزش افزوده و ثبت برند و لوگوی پنگوئن QQ، درآمد خود را افزایش داد. ایلان ماسک در دوره دکترای دانشگاه استنفورد برای تحصیل در فیزیک انرژی ثبت نام کرد که پس از دو روز تحصیل در این دانشگاه، تصمیم به ترک تحصیل گرفت و شرکت Zip2 که شرکتی برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها است را تاسیس کرد. روندی که اکنون جهان در رابطه با توسعه رباتها با قابلیت فعالیت خودکار و حرکت و انجام یکسری کارها به جای انسان پیشرو گرفته هست نشان دهنده موضوعی در رابطه با همپوشانی بین علم و هوش مصنوعی و رباتیک هست.

زمانی که چند کاربر به طور مشترک از یک سرویس اینترنت استفاده میکنند، احتمال دارد همزمان با انجام تست سرعت، دستگاه دیگری در حال استفاده از اینترنت باشد. یادگیری عمیق نوعی یادگیری ماشین است که ورودیها را از طریق یک معماری شبکه عصبی الهام گرفته از محیط زیست، تحلیل میکند. من به شکلی ساده تنها از طریق پیامرسان وایبر برای آن ها پیام می فرستم». همچنین اهمیت هوش مصنوعی در تحلیل داده ها و در علم داده روزبهروز افزایش پیدا میکند. از آنجاییکه میزان دادهها روزبه روز در حال افزایش است و با اصطلاحی به نام بیگ دیتا روبرو هستیم. بیماران میتوانند علائم حیاتی خود را وارد کرده و میزان نیاز به مراقبتهای پزشکی خود را ارزیابی نمایند. اگر هوش مصنوعی نبود برنامههای مسیریاب چطور میتوانستند مسیر بهینه، موانع جاده، تراکم ترافیک را متوجه شوند؟

اگر همه ما اجازه دهیم هوش مصنوعی خودش را بسازد و تدریس کند، آنگاه AIs باید محیطهای آموزشی خودش را نیز ایجاد کند-مدارس و کتب درسی، و همچنین برنامههای درسی. این کار با استفاده از برنامههای بینایی کامپیوتر، رباتیک و یادگیری ماشین انجام میشود. برای مثال اگر سوالی داشته باشند و با استفاده از برنامه به پاسخ آن نرسند، ممکن است آن برنامه جذابیت خود را برای فرد از دست بدهد. کلون میگوید: «احتمالا راههای مختلفی برای باهوش بودن وجود دارد.» یکی از چیزهایی که من را در مورد هوش مصنوعی هیجانزده میکند این است که ما ممکن است با دیدن اینکه چه تغییری ممکن است، به طور کلیتر به اطلاعات دست یابیم. Google: این شرکت در فهرست امسال در جایگاه چهارم قرار گرفته است؛ در حالی که این جایگاه نسبت به فهرست سال 2009 هیچ تغییری نکرده است. بااینحال، محدود کردن عمدی جهانبینی یک ماشین واکنشی، هیچ نوع معیاری برای کاهش هزینه نیست و در عوض به این معنی است که این نوع هوش مصنوعی قابلاعتمادتر خواهد بود چراکه هر بار به همان روش قبلی به محرکهای مشابه واکنش نشان میدهد. هر چرخشی بهعنوان واقعیت خود، جدا از هر حرکت دیگری که از قبل انجامشده بود، تلقی میشد.

بخوان  گروه تکنولوژی پرتوشناسی رادیولوژی دانشکده پیراپزشکیمعاونت آموزشی | 1biti

این صوریسازی پیچیدگی الگوریتم، پیچیدگی و کاهش پذیری مسئله را تعریف میکند که اجازه تعریف کلاسهای همارزی را میدهد. عاملهای حل مسئله از بازنمایی اتمی استفاده میکنند. استفاده از سنسورهای سطح جاده یا دوربین های نظارتی که در فضاهای پارک گنجانده شده است، به شهرها این امکان را می دهد که نقشه ترافیکی و فضاهای پارک موجود در زمان واقعی ایجاد کنند و همچنین به رانندگان در پیدا کردن فضای پارک خالی کمک کرده و در وقت خود صرفه جویی کنند. یک ماشین واکنشی نمیتواند یک حافظه را ذخیره کند و درنتیجه نمیتواند به تجربیات گذشته برای اطلاعرسانی تصمیمگیری در زمان واقعی تکیه کند. هنگام استفاده از هوش مصنوعی حافظه محدود در یادگیری ماشین، شش مرحله باید دنبال شود: دادههای آموزشی باید ایجاد شود، مدل یادگیری ماشین باید ایجاد شود، مدل باید قادر به پیشبینی باشد، مدل باید قادر به دریافت بازخورد انسانی یا محیطی باشد که بازخورد باید بهعنوان داده ذخیره شود، و این مراحل باید بهعنوان یک چرخه تکرار شوند. این استانداردِ دوگانه درمورد آنیکی وِردِ سیلیکونوَلی هم صادق است: آیا همیشه دلتان میخواسته که «بهتر شکست بخورید»، آیا دنبال این هستید که «سریعتر شکست بخورید»؟

2. سایت Udemy و Coursera: اگر دنبال کورس خاصی هستید، میتونید از این دو تا وبسایت هم استفاده کنید. حالا کلون با تیمی در OpenAI کار میکند که روباتهایی را توسعه دادهاست که یاد گرفتهاند در سال ۲۰۱۸ در یک محیط مجازی پنهان شوند و به دنبال آن باشند. کامپیوتر حرکات احتمالی آتی حریف خود را دنبال نمیکرد یا سعی نمیکرد مهرههای خود را در موقعیت بهتری قرار دهد. زیرا که هوش مصنوعی یکی از مهمترین فنآوریهای استفاده شده در موضوع رباتیک محسوب میشود و همین امر باعث شده است که امروزه شاهد وجود خودروهایی با قابلیت خودران و یا وجود رباتهایی با قابلیت تحویل کالا و سرویس دهی به مشتریان در رستورانها در دنیای پیرامون خود باشیم.

AlphaGo نیز قادر به ارزیابی حرکتهای آینده نیست، اما برای ارزیابی پیشرفتهای بازی کنونی به شبکه عصبی خود متکی است و این باعث میشود برتری نسبی نسبت به Deep Blue در یک بازی پیچیدهتر بهدست بیاورد. Deep Blue فقط میتوانست مهرههای روی صفحه شطرنج را شناسایی کند و بداند که هر کدام از آنها بر اساس قوانین شطرنج چگونه حرکت میکنند، موقعیت فعلی هر مهره را تصدیق کند و منطقیترین حرکت را در آن لحظه تعیین کند. زمانیکه دیپ بلو در شطرنج گری کاسپاروف را شکست داد، ماشین هوشمندانه عمل می کرد. دیپ بلو فقط میتوانست مهرههای روی صفحه شطرنج را شناسایی کند و بداند که هر کدام از آنها بر اساس قوانین شطرنج چگونه حرکت میکنند، موقعیت فعلی هر مهره را تصدیق کند و منطقیترین حرکت را در آن لحظه تعیین کند. خودآگاه: این دسته مرحله نهایی هوش مصنوعی بوده که فعلاً فقط در حد یک نظریه است. درک جهان بهطور مستقیم به این معنی است که ماشینهای واکنشگر فقط برای انجام تعداد محدودی از وظایف تخصصی طراحیشدهاند. ماشینها با استفاده از هوش مصنوعی توانایی درک پدیدهها را پیدا کرده و یکسری اهداف مشخص را محقق میکنند.

آیا هوش مصنوعی به کسب و کارها کمک میکند؟ آیا کسی که ریاضیات ضعیفی داره میتونه در یادگیری هوش مصنوعی موفق باشه؟ یادگیری ماشینی جزء مهمی از علم داده است. از دید آنها آیندهای شبیه آنچه در فیلم ترمیناتور به تصویر کشیده شده است دههها با واقعیت فاصله دارد. ساخت این نوع هوش مصنوعی، که دههها و شاید قرنها با آن فاصله داریم، هدف نهایی محققان هوش مصنوعی است و علاوه بر قدرت درک برانگیختن احساسات دیگران، خودش نیز دارای نیاز، باور و امیال خاص خود است. یک رویکرد برای درک این فرایند، مطالعه رفتار از طریق مشاهده مستقیم یا مشاهده طبیعی است. دستگاه iKuddle ، سال گذشته از طریق کمپین Kickstarter توانست یک میلیون دلار سرمایه جمعآوری کند.درک احساسات حیوانها با Inupathy: شرکت ژاپنی Langualess، گجتی طراحی کرده که Inupathy نام دارد و انواع مختلفی از حیوانات میتوانند آن را بپوشند. هوش مصنوعی در درمان: بسیاری از مراکز و سازمانهای درمانی در عرضه خدمات خود از هوش مصنوعی استفاده میکنند؛ برای مثال سازمانی به نام Cambio Health Care یک سیستم پشتیبانی از تصمیمات درمانی را برای جلوگیری از سکته راهاندازی کرده است و این سیستم در صورت خطر سکته قلبی به پزشک هشدار میدهد.

بخوان  بهترین سایت‌های اخبار تکنولوژی و فناوری smurchs Site | 1biti

محصولات، خدمات و قابلیتهای جدید قابلتوجهی که توسط هوش مصنوعی قابل انجام هستند، شامل وسایل نقلیه اتوماتیک، تشخیصهای پزشکی خودکار، ورودی صوتی برای تعامل انسان و کامپیوتر، ترکیب خودکار دادهها و تصمیمگیری پیشرفته هستند. از تشخیص تومورهای مغزی گرفته تا تصمیم گیری در مورد اینکه کدام درمان سرطان برای یک فرد بهتر جواب می دهد، هوش مصنوعی انقلابی در تشخیصهای پزشکی بهوجود خواهد آورد. این هوش از طریق بینایی کامپیوتری و شبکههای عصبی کانولوشنال میتواند اسکنهای MRI را برای بررسی تومورها و سایر تومورهای بدخیم، با سرعتی بسیار سریعتر از رادیولوژیستها و درصد خطای پایین بخواند. درواقع (AGI) یک ماشین باهوش عمومی است و مانند یک انسان، میتواند از این هوش برای حل هر مشکلی استفاده کند. درواقع Narrow AL، به سطحی از فناوری اشاره دارد که امروزه Artificial intelligence به آن رسیده است. هوش مصنوعی خودآگاه نوعی از هوش مصنوعی است که همانند مغز انسان به خودآگاهی رسیده است.

هوش مصنوعی دادههایی را از حسگرهای مختلف داخل خودرو و فضای ابری جمعآوری میکند و با تحلیل آن میتواند رانندگی انسان را شبیهسازی کند. مایکروسافت طی پروژهای در تلاش برای توسعه ماشینی با نام «هانوور» است که هدف آن به خاطر سپردن مقالات مرتبط با سرطان و کمک به پیشبینی ترکیب مناسبتری از داروها برای یک بیمار خاص محسوب میشود. همه علاقهمندان به حوزه موبایل حتما نام کنگره جهانی موبایل را شنیدهاند. در چند سال گذشته مؤسسات مالی جهانی به استفاده از این فناوری برای پشتیبانی و خدمات به مشتری، تشخیص تقلب، مدیریت ریسک و انطباق راهحلها شروع کردهاند. به نظر می رسد با رونمایی از نسل جدید تلفن های هوشمند در شش ماه دوم 2017 میلادی، تقاضای طلا در بخش فناوری و تکنولوژی با افزایش بیشتری روبرو شود. در این بخش پاورپوینت شبکه های عصبی مصنوعی قرار داده شده است. به عنوان مثال در سال 2015 تشخیص گفتار گوگل یک جهش چشمگیر 49 درصدی را از طریق LSTM آموزش دیده توسط CTC تجربه کرد، که هم اکنون از طریق google voice در دسترس میلیاردها استفاده کننده ی تلفن های هوشمند است. اما شبکه بلاکچین با مشکلاتی از جمله مقیاسپذیری، کدهای خطا، امنیت و حملات 51 درصدی روبهرو است. سیری، کورتانا و دستیار صوتی گوگل از جمله مشهورترین موارد این نوع هوش مصنوعی هستند که امکان پاسخگویی به سوالات، ترجمه و اجرای برخی دستورات را دارند.

الجی یخچالهای جدیدی در این نمایشگاه معرفی کرده که مجهز به تکنولوژی UV هستند و میتوانند 9/ 99 درصد باکتریها را از بین ببرند. دانشگاه کمبریج: ششمین دانشگاه برتر تکنولوژی دنیا در واقع دومین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان دنیا بعد از آکسفورد است. این حوزه، یکی از زیر شاخههای پردازش زبان طبیعی و فناوری های هوش مصنوعی محسوب میشود و با مفهوم «درک مطلب ماشینی» (Machine Reading Comprehension) سر و کار دارد. این مفهوم بر اساس پیشفرض روانشناختی درک این موضوع است که موجودات زنده دیگر افکار و احساساتی دارند که بر رفتار شخص تأثیر میگذارند. یکی از دلایل پیشرفت فوقالعاده انسان در حوزه هوش مصنوعی، پیشرفت در دیگر حوزههای تکنولوژی است و جهان و بهویژه تکنولوژی، از زمان پیدایش این مفهوم تا به امروز بارها متحول شده است. معماری مدولار، طراحی محاسباتی، معماری پارامتریک و در نهایت هوش مصنوعی ۴ قدم فوقالعاده پر جزئیات و پیچیده اما کم سرعت در تحول و گذار معماری است. فیسبوک برای تایید چهره از هوش مصنوعی استفاده میکند و در این روند، یادگیری عمیق با استفاده از شبکههای عصبی خود جزئیات تصویر را استخراج میکنند. این شبکههای عصبی برای شبیهسازی رفتار مغز انسان تلاش میکنند و سپس به «یادگیری» از حجم عظیم داده میپردازند.