نمایش نسخه کپی بالگرد مریخی «نبوغ» روی زمین

اکسپلور جیپیال، یک رویداد است. بنابراین، برای دیدن جزئیات بعدی باید وب سایت آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا را بررسی کنید. همچنین، تورهای حضوری و مجازی به صورت رایگان در محل این رویداد می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، بازدیدکنندگان «آزمایشگاه پیش‌رانش جت»(JPL) ناسا در جنوب کالیفرنیا، طی تعطیلات آخر، پرواز نمونه‌های هفته را در اندازه واقعی بالگرد مریخی «نبوغ» (Ingenuity) مشاهده کردند.

نمایش نسخه کپی بالگرد مریخی «نبوغ» روی زمین

در هر حال، شرایط برای پروازهای زمینی کمی متفاوت بود. نخستين بار كه جو مريخ صدها نازك‌تر از جو زمين است و اين امر، طراحي دستگاهي با قابليت حفظ پرواز را براي مهندسان كندبرانگيزتر مي‌سازد. برای دستیابی به این هدف، تیغه‌های فیبر کربنی بالگرد نبوغ با سرعت ۲۵۰۰ دور در دقیقه می‌چرخند که بسیار سریعتر از حدود ۵۰۰ دور در دقیقه است که بالگردها در سیاره خودمان استفاده می‌کنند.

بالگرد نبوغ در آوریل ۲۰۲۱ تاریخ‌ساز شد زیرا اولین هواگردی بود که یک پرواز با قدرت و کنترل‌شده را در سیاره دیگری انجام داد. از آن زمان ۵۰، نبوغ بیش از پرواز را در مریخ داده و حتی با ثبت عکس‌های انجام شده هوایی، به مریخ‌نورد «استقامت» (Persance) ناسا کمک کرده است. این عکس‌ها برای کمک به گروه آزمایشگاه پیش‌رانش جت در برنامه‌ریزی مسیرهای ایمان و کارآمد در سطح مریخ کمک کرده‌اند.

آزمایشگاه پیش‌رانش جت، ویدیوی کوتاهی را در توییتر از رویداد اکسپلور جیپی‌ال به اشتراک بگذارید.

«آزمایشگاه پیش‌رانش جت» (JPL) ناسا در تعطیلات آخر هفته، رویدادی را برای نمایش نسخه کپی بالگرد مریخی «نبوغ» برگزار می‌کند و علاقه‌مندان از نزدیک با نحوه پرواز آن آشنا می‌شوند.

بخوان  پایان فصل طوفان‌های عظیم در مریخ

نمایش نسخه کپی بالگرد مریخی «نبوغ» روی زمین

بیش از ۲۰ هزار نفر در این رویداد که در پایگاه آزمایشگاه پیش‌رانش جت واقع در شمال لس‌آنجلس برگزار شد، شرکت کردند. بازدیدکنندگان می‌توانند اطلاعات بیشتری را درباره مأموریت‌های گذشته، حال و آزمایشگاه آینده پیش‌رانش جت کسب کنند، با پرسنل این آزمایشگاه حرف بزنند و درباره کار آنها بپرسند.

انتهای پیام



منبع

همچنین، عملیات آزمایشگاه پیش‌رانش جت، یک خلبان برای کنترل بالگرد در نزدیکی آن ایستاده بود اما بالگرد نبوغ واقعی پیش از استقرار سیستم‌های هدایت، ناوبری و کنترل سیستم داخلی، دستورالعمل‌های پرواز را از فاصله بیش از 100 میلیون مایل دریافت می‌کند تا از پرواز ایمان. مطمئن بودن.

نمایش بالگرد مریخ، بخشی از اولین رویداد «اکسپلور جی‌پی‌ال» (Explore JPL) چهار سال پس از آن بود که بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ باعث تعلیق آن شد. بازدیدکنندگان در این رویداد می‌بینند که یک دستگاه پهپاد مشابه به وزن چهار پوند و ارتفاع ۱۹ اینچ، پروازهای کوتاه را به همان شیوه‌هایی انجام می‌دهند که بالگرد نبوغ در مریخ انجام می‌شود.