نمایش پرنده عمودپرواز ساکت هیوندای در نمایشگاه CES


شرکت هیوندای پرنده عمودپرواز و برخاست(eVTOL) آرام و ساکت خود را که قرار است در سال ۲۰۲۸ وارد بازار شود، در نمایشگاه CES در معرض دید عموم گذاشته شده است.

به گزارش ایسنا، شرکت سوپرنال(Supernal) که شرکت تابعه هیوندای موتور است، آخرین وسیله نقلیه الکتریکی عمودپرواز خود را در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ معرفی کرد.

این پرنده خلبان‌دار با قابلیت حمل چهار سرنشین با نام S-A2 یک جهش قابل توجه را در تلاش برای ایجاد سفرهای هوایی ایمن، کارآمد و مقرون به صرفه در مناطق شهری نشان می‌دهد.

به نقل از آی‌ای، پرنده S-A2 بر پایه قبلی خود موسوم به S-A1 که در CES ۲۰۲۰ معرفی شد، ساخته شد. این تاکسی پرنده با طراحی شیک خود برای سرعت گرفتن تا ۱۲۰ مایل در ساعت در ارتفاع ۱۵۰۰ فوتی و برای پاسخگویی به نیازهای حمل و نقل شهری و سفرهای مسافت کوتاه ۲۵ تا ۴۰ مایلی طراحی شده است.

در قلب این پرنده، یک چینش پیشرانه الکتریکی با هشت پروانه تمام چرخشی قرار دارد که برخاست و فرود آرام با صدای ۶۵ دسی‌بل و حتی حرکت افقی آرام‌تر با میزان صدای ۴۵ دسی‌بل را رقم می‌زند.

شرکت سوپرنال به ایمنی بدنه قوی S-A2، با استفاده از افزونه‌ها در سیستم‌های حیاتی و پایبندی به استانداردهای ایمنی هوانوردی تجاری جهانی مشهود است.

جیوون شی رئیس گروه هیوندای موتور و سیستم عامل سوپرنال می‌گوید: ما با استفاده از تیم با استعداد 600 نفر خود و گرد هم می‌آوریم مجموعه‌های فنی و تجاری گروه هیوندای و تامین‌کنندگان مورد اعتماد هوانوردی در سراسر جهان، آماده ارائه یک عصر جدید در پرواز هستیم. .

بخوان  ارتقای پلتفرم‌های ایرانی برای زائران اربعین

نمایش پرنده عمودپرواز ساکت هیوندای در نمایشگاه CES

ادغام زیبایی‌شناسی با مهندسی

پرنده S-A2 فراتر از مهارت فنی به دلیل طراحی زیبای یکپارچه و ترکیب عملکردی خود متمایز است. سوپرنال با طراحان خودرو در شرکت هیوندای همکاری کرده تا طراحی آن را با عملکردی فوق‌العاده ترکیب کند، چیزی که این شرکت معتقد است باید به اپراتورهای هوانوردی توجه کند و خواهد شد.

مواد و بخش‌های رنگی، بخش‌های خلبان و سرنشینان S-A2 را متمایز می‌کنند که با طراحی کلی یک خودرو طراحی شده‌اند. همچنین مواد جاذب انرژی که در چهارچوب صندلی‌ها ادغام شده‌اند و نور را تغییر می‌دهند، حس بزرگ‌تر شدن در کابین می‌دهند.

سوپرنال آینده‌ای را متصور می‌کند که در آن ماژول باتری این پرنده به راحتی با باتری‌های فناوری قابل جایگزین شدن است و از پایداری و طول عمر هواپیمای خود مطمئن می‌شود که می‌شود. ضمن اینکه فضای داخلی S-A2 نیز دارای درجه قابل توجهی از ماژولار خواهد بود.

بن دیاچون، مدیر ارشد فناوری سوپرنال می‌گوید: S-A2 برای استفاده کامل از پیشرفت‌های پیشرانه‌های الکتریکی در حال ظهور است که نسل بعدی هوانوردی را تعریف می‌کند. از اینجا، ما این مفهوم را به یک محصول تجاری انقلابی تبدیل می کند.

نمایش پرنده عمودپرواز ساکت هیوندای در نمایشگاه CES

فرصت‌ها و چالش‌ها

در حالی که سوپرنال طراحی چشمگیری برای S-A2 دارد، اما در سفر خود به سمت تجاری‌سازی با چالش‌هایی است که این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۲۸ به آن فائق آید. صنعت حمل و نقل هوایی، ظهور و سقوط استارت‌آپ‌های مختلف بوده است و برخی سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه با شکست‌خوردن‌اند.

در حالی که وابستگی سوپرنال به هیوندای مزیت منحصر به فرد را می توان در تولید آنبوه ایجاد می کند، همچنان یک مانع بزرگ است. در حالی که بسیاری از استارت‌آپ‌های نوظهور برای عبور از این مرحله تلاش کرده‌اند، سوپرنال همچنان به فناوری خود مطمئن است و مصمم است که نخورد.

بخوان  به‌روزرسانی‌های ادوبی برای فتوشاپ در iPad آینده امیدوارکننده‌ای را رقم می‌زند

انتهای پیام



منبع