نگاه جیمز وب به یکی از درخشان‌ترین کهکشان‌های اولیه

در حالی که یافته‌های جدید به خودی قابل توجه هستند، این مشاهدات همچنین برای بررسی چگونگی شکل‌گیری کهکشان‌های بی‌حرکت‌های بزرگ در انتقال متوسط ​​به سرخی اهمیت دارند. این کهکشان‌ها در کیهان بسیار رایج هستند و با ساختاری که به آرامی در چرخش و عدم ستاره‌ها یا ستاره‌های اندرزاییک‌زایی می‌شوند.

با این حال، جیمز وب با استفاده از ابزار مادون قرمز میانی خود(MIRI) ساختار ستاره‌ای کهکشان GN2 را برای اولین بار مشخص می‌کند.

اولین سال تعیین سرعت تشکیل ستاره را در این کهکشان ۱۸۶۰ خورشیدی در سال تعیین کنند که در مقایسه با شش تا هفت خورشیدی جدید در کهکشان راه شیری در سال بسیار بیشتر است. این کهکشان با وسعت ۴۵ هزار و ۶۰۰ سال نوری دارای حرکت قابل مشاهده مطابق با یک صفحه چرخان سریع است.

تعداد زیادی برای خاص بودن کهکشان‌های باستانی مانند GN2 وجود دارد، اما در درجه اول آن‌ها به دلیل وجود حجم زیادی از غبار و گاز در یک فضای نسبتا محدود، تار و کدر هستند.

بر این اساس، نتیجه‌ها به این نتیجه رسیدند. با توجه به سن بسیار زیاد آن، احتمالاً پیش از این چنین بوده است.

تصور می‌شود که این کهکشان‌ها قدیمی‌تر از ماشین‌های مارپیچی فعال‌تر با ستاره‌زایی فعال هستند و محصولی هستند که می‌دهند و برهم کنش‌ها کهکشان‌های گرد و غباری ستاره‌ساز در جهان اولیه هستند که گازهای مولکولی نیاز به ایجاد ستاره از میان می‌برند و در عین حال چرخش‌هایشان را دارند. می‌دهند.

مشاهداتی که از کهکشان GN۲۰ انجام شده گواه این امر است.

بخوان  استفاده از ربات های دارای حس لامسه برای پوششی لباس ها

کهکشان GN۲۰، یکی از درخشان‌کشان‌های اولیه است که تنها در حدود ۱.۵ میلیارد سال از مه‌بانگ شکلی است که در غبار داغ پنهان بوده است. چه این کهکشان تا زمانی پنهان ماند که لوئیس کولینا(Luis Colina) و همکارانش در مرکز اختر زیست‌شناسی اسپانیا در مادرید، به تلسکوپی فضایی‌مز وب برای کنار زدن پرده‌هایی که این کهکشان را احاطه کرده بود، روی آوردند.

انتهای پیام



منبع

تلسکوپی فضای جیمز وب ساختار یک کهکشان باستانی را با جزئیات نمایان کرد.

نفوذ نور در شرایط بهتر به این گاز و غبار بسیار است، زیرا ابرهای گرد و غبار نور مرئی و فرابنفش را به راحتی می‌گیرند، در حالی که نور مادون قرمز راحت‌تر به آن‌ها سخت می‌کند. در مورد گرد و غباری ستاره ساز(DSFG) از کیهان اولیه، مانند GN۲۰، چالش دیگری وجود دارد. روند تشکیل ستاره‌های بسیار فعال در پشت غبارها، آن‌ها را گرم می‌کند، که باعث می‌شود نور مادون قرمز شود، بنابراین جزئیات در نور مادون قرمز را می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، کهکشان GN۲۰ بیش از ۱۲ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد که آن را به یکی از قدیمی‌ترین کهکشان‌ها تبدیل می‌کند که با چنین جزئیاتی دیده می‌شود.

تلسکوپی فضای جیمز وب به فناوری جدید ستاره‌های از قدیمی‌ترین کهکشان‌های شناخته‌شده در کیهان را با جزئیاتی که حتی در آن می‌توان چرخش دیسک اولیه مارپیچی را دید، نشان داد.