نیروگاه فضای خورشیدی شاید برق ساکنان آینده ماه را تامین کند



آژانس فضایی اروپا به همراه یک شرکت سوئیسی موسوم به Astrostrom طرح مفهومی به نام «نیروگاه قمری زمین بزرگ» را برای ارائه چند مگاوات توان مایکروویو پیشنهاد کرده‌اند. این ایستگاه فضای انرژی خورشیدی پروانه‌ای شکل می‌تواند برق را برای سکونتگاه‌های ماه در آینده تامین کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، تصور کنید که خانواده شما از انرژی خورشیدی منتقل شده از فضای استفاده کند. ممکن است این اتفاق در آینده‌ی نزدیک رخ ندهد، اما این مفهوم پتانسیلی برای تحقق زمان‌های پیش رو ممکن است.

نیروگاههای خورشیدی بر فضا در سالهای متمادی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است.

آیا این فناوری می‌تواند انرژی خورشیدی را جذب کند و الکسیتری پاک را به زمین ارسال کند؟

صفحات خورشیدی مستقر در فضا، جذب مداوم نور خورشید به صورت بی حد و حصر و بدون محدودیت‌های ناشی از غروب خورشید را دارند. این ویژگی آنها را به یک منبع انرژی استثنایی و پایدار می‌کند.

بررسی‌ها به این فکر می‌کنند که آیا انرژی خورشیدی برای فضا می‌تواند برق ساکنان آینده‌ی کره ماه را نیز تامین کند یا خیر.

آژانس فضایی اروپا(ESA) به همراه یک شرکت سوئیسی به نام استرواستورم(Astrostrom) یک طرح مفهومی جدید به نام ایستگاه قمری زمین بزرگ(GE⊕-LPS) پیشنهاد کرده است. این مفهوم‌نگرانه می‌تواند برای تولید انرژی خورشیدی در نتیجه انبوه سودمند باشد و همچنین می‌تواند انرژی پاک را نه تنها برای زمینی‌ها، بلکه برای زیستگاه‌های آینده در کره ماه نیز فراهم کند.

یک نیروگاه پروانه‌ای شکل

این پروژه جدید بخشی از کمپین سکوی نوآوری فضای باز آژانس فضایی اروپا به نام «انرژی پاک – ایده‌های جدید برای انرژی از فضا» است.

بخوان  نقص امنیتی مک و iOS می تواند مکالمات Siri شما را آشکار کند – اما راه حلی وجود دارد

بر اساس اعلام آژانس فضایی اروپا، این نیروگاه پروانه‌ای شکل به احتمال زیاد دارای صفحات خورشیدی V شکل با آنتن‌های یکپارچه، مستقر در یک پیکربندی مارپیچی با استقرار و گسترش بیش از یک کیلومتر مربع خواهد بود.

از نظر تئوری، این ایستگاه می‌تواند چند مگاوات توان مایکروویو را به دریافت‌های صفحات خورشیدی در سطح ماه برآورد کند.

این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که این مفهوم می‌تواند ۲۳ مگاوات برق ثابت برای انجام عملیات‌های مختلف ماه را فراهم کند.

علاوه بر این، مفهوم مستلزم استفاده از منابع در دسترس ماهانه برای دریافت کمترین هزینه‌ها و حذف نیاز به انتقال مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها از زمین است.

این نیروگاه قمری با منابع ماه مانند و گوگرد بازیابی شده از سطح ماه برای تولید پیریت(پیریت) برای سلول‌های خورشیدی ساخته می‌شود.

در مقابل، ماهواره‌های انرژی خورشیدی در مقایسه با ماهواره‌هایی که مستقیماً از سیاره ما پرتاب می‌شوند، گزینه‌های عملی برای استقرار در مدار زمین‌ثابت هستند که از ماه پرتاب می‌شوند.

سانسور ویجندران، سرپرست «ابتکار مقدماتی» SOLARIS که زمینه را برای عملی شدن انرژی خورشیدی بر فضا برای تأمین نیازهای انرژی پاک روی زمین فراهم می‌کند، می‌گوید: پرتاب تعداد زیادی از ماهواره‌های انرژی خورشیدی در گیگاوات به دور از سطح زمین با مشکل مواجه هستند. مجموعه پرتاب و همچنین جوی قابل توجه خواهد بود.

وی افزود: اما زمانی که مفهومی مانند GE⊕-LPS فرآیندهای ساخت قطعات و مفهوم مونتاژ یک ماهواره انرژی خورشیدی در مدار ماه را برای اثبات می‌کند، می‌توان آن را برای تولید ماهواره‌های انرژی خورشیدی بیشتر از منابع ماه برای خدمت به زمین بهره‌برداری انجام داد.

بخوان  مایکروسافت می تواند تبلیغات بیشتری را در ویندوز 11 جمع کند - این بار در برنامه تنظیمات

این ایستگاه به عنوان ارتباط بین عملیات های زمین و ماه عمل می کند

یکی دیگر از جنبه‌های جذاب این ایده است که می‌تواند به کاوشگران انسانی در آینده اجازه دهد در این ایستگاه‌ها زندگی کنند.

این ایستگاه حدود ۶۱ هزار و ۳۵۰ کیلومتر از سطح ماه در نقطه لاگرانژ زمین-ماه فاصله خواهد داشت. مکان‌های لاگرانژ مکان‌های خاص در فضا هستند که اجسام مستقر در آن به حفظ ثابت و پایداری می‌پردازند.

در این مکان پیشنهادی، ایستگاه به عنوان ارتباط بین عملیات‌های زمین و ماه عمل خواهد کرد. برخی از ماژول‌های آن دارای قابلیت گرانش مصنوعی برای شبیه‌سازی شرایط زمین‌مانند برای سلامت فضانوردان آینده هستند.

ویجندران می‌گوید: برای افزایش انرژی پاک زمین، بسیاری از منابع را نیز می‌توان از جمله توسعه یک سیستم حمل و نقل، تولید، پردازش و پردازش‌ها در ماه و در مدارهایی که به تولید یک فضای داخلی می‌انجامید. .

اخیراً پژوهشگران موسسه فناوری کالیفرنیا(Caltech) به نقطه عطف قابل توجه در زمینه انتقال انرژی خورشیدی بر فضای رسیده‌اند. نمونه اولیه آنها برای اولین بار با موفقیت مقدار کمی برق را از فضا به زمین ارسال کرد.

انتهار مظراد دره سعال‌حایهههههههتهتهتهتهتهههههههههههههههههههههته د

با این وجود، این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود است و راه درازی در پیش دارد تا از یک خانه در این سیاره را تامین کند.

انتهای پیام



منبع