هواگرد شرکت «ویرجین گلکتیک» برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ پرواز کرد

این پرواز اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ بود که طی آن، هواگرد از پایگاه فضایی آمریکا در نیومکزیکو به موهاوی پرواز کرد تا مجموعه‌ای از تغییر و ارتقاء را دریافت کند.

وی افزود: وی‌اس‌اس‌یونیتی به پایگاه فضایی آمریکا بازگشته است و اوه نیز احتمالاً به آن پیوست خواهد شد.

ویاماس اوه، یک بخش کلیدی از سختافزار گردشگری فضای ویرجین گلکتیک است. این هواگرد در طول پروازهای عملیاتی، هواگرد «وی‌اس‌اس‌یونیتی» (VSS Unity) با ۶ سرنشین را تا حدود ۱۵ هزار متر ارتفاع می‌کند. سپس، وی‌اس‌اس موتور خود را روشن می‌کند و راه خود را به سمت فضای زیر مداری در پیش می‌گیرد.

«کلی لاتیمر»(Kelly Latimer)، مدیر ارشد آزمایش پرواز ویرجین گلکتیک، گفت: پرواز روز چهارشنبه به آزمایش پایلون جدید کمک کرد. از کارهایی که ما انجام می‌دهیم، این است که آن را به گونه‌ای هواگرد مرتبط با آن، تا ارتفاع بالا ببریم و آن را در سرما خیس می‌کنیم تا مطمئن شویم که همه چیز در هیچ سردی کار نمی‌کند. سپس، قلابهایی را که معمولاً به هواگرد متصل می‌شوند، فعال می‌کنند و به جمع آوری داده‌های مربوط به عملکرد آنها می‌پردازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، هواگرد شرکت «ویرجین گلکتیک»(Virgin Galactic) برای اولین بار از ماموریت سال ۲۰۲۱ به رفت.
ویرجین گلکتیک در یک توییت کوتاه: این هواگرد که با نام «وی‌ام‌اس اوه»(VMS Eve) می‌شود، ۱۵ فوریه یک آزمایش پروازی را از «پایگاه هوایی و فضای موهاوی»(MHV) کالیفرنیا انجام داد. این پرواز بیش از ۲.۵ ساعت به طول انجام و به ارتفاع حدود ۱۲۶۵۰ متر رسید.

بخوان  هسته جامد داخلی زمین کاملا جامد نیست!

اولین پرواز آزمایشی هواگرد شرکت «ویرجین گلکتیک» پس از ماموریت سال ۲۰۲۱ انجام شد.

زمانی که این بررسی‌ها تمام می‌شوند، ویرجین گلکتیک احتمالاً از پروازهای فضایی سرنشیندار خواهد بود. نمایندگان ویرجین گلکتیک گفته‌اند که اولین پرواز آنها، یک ماموریت تحقیقاتی برای نیروی هوایی ایتالیا خواهد بود که در بهار سال جاری انجام می‌شود.

ویرجین گلکتیک مدت کوتاهی پس از آن پرواز اعلام کرد که قصد دارد اوه و یونیتی را ارتقاء دهد و هر دو وسیله نقلیه را برای مدتی از کار بیندازد. این کار شامل تعویض پایلون مرکزی اوه بود که یونیتی به آن متصل می‌شود.

لاتیمر در جلسه پرسش و پاسخ شرکت ویرجین گلکتیک، گفت: پس از این که بررسی‌های سیستم را در طول آزمایش آزمایشی انجام دادیم، اوه پروازی را انجام داد که ما آن را به نیومکزیکو می‌نامیم. گروه از دیدار مجدد اوه و یونیتی هیجان‌زده است و ما باید آزمایش‌های بیشتری را برای ترکیب این دو انجام دهیم.

انتهای پیام



منبع

این دو همراه تا امروز چهار پرواز فضایی از این دست را انجام دادند که آخرین آنها در ژوئیه ۲۰۲۱ بود. یونیتی در آن پرواز، چهار مسافر از جمله «ریچارد برانسون» (ریچارد برانسون)، رئیس و بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین را با خود به مرز نهایی برد.