هوش مصنوعی یک رمان کامل را در عرض ۱ دقیقه می‌خواند

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک می‌گوید که حجم اطلاعاتی را که هوش مصنوعی مولدش به نام «کلود» (Claude) قادر به پردازش آنهاست افزایش یاقته و اکنون این هوش مصنوعی از محدود 90 هزار تومان افزایش یافته است که معادل 75 هزار کلمه و معادل است. یک رمان کامل است.

آنتروپیک می‌گوید این قابلیت برای کسب و کارها کمک می‌کند تا به سرعت صورت حساب‌های مالی و تحقیقاتی را بررسی و خلاصه کنند، بخش‌های قانونی را ارزیابی کنند و خطرات و استدلال‌ها را در اسناد شناسایی کنند.

شرکت آنتروپیک(Anthropic) می‌گوید که هوش مصنوعی اش موسوم» اکنون «می‌تواند یک کتاب کامل را در کمتر از یک دقیقه بخواند».

برای استفاده از این ابزار مصنوعی بهتر است بگویید که کلود اکنون می‌تواند «وداع با اسلحه» اثر ارنست همینگوی(۷۴۲۴۰ کلمه)، «فرانکنشتاین» مری شلی (۷۴۸۰۰ کلمه) و «ماجراهای تام سایر» اثر مارک تواین (۶۹۰۰۰ کلمه) ) را به راحتی در کمتر از یک دقیقه بخواند و اطلاعات آن را تجزیه و تحلیل کند.

توکنها واحدهای اساسی متنی یا کدی هستند که یک هوش مصنوعی برای پردازش و تولید زبان استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی‌های مولد مانند کلود هنوز با تعداد «توکن‌هایی» که می‌توانند پردازش کنند، می‌شوند.

انتهای پیام



منبع

اکنون کلود قابلیت پردازشی بسیار عالی از همه‌ی دارد. به گفته‌ی شرکت آنتروپیک، آن‌ها کتاب گتسبی بزرگ را در حین آزمایش بر روی این هوش مصنوعی بارگذاری کردند و یک خط را تغییر دادند. کلود در عرض ۲۲ ثانیه بخش تغییر یافته‌های کتاب را تشخیص دهد.

بخوان  مبارزه با سرطان به کمک بقایای ویروسهای قدیمی

اقداماتی که شرکت مصنوعی OpenAI را در صفحه خود توضیح می‌دهد، می‌توانم به عنوان تکه‌هایی از کلمات در نظر بگیرم. هوش مصنوعی را برای پردازش خرد می کند و همیشه از ابتدا تا انتهای هر کلمه خرد نمی شود، زیرا فاصله ها و کاراکترهای دیگر در آن گنجانده شده است. در حال حاضر، مدل استاندارد چت‌ جی‌پی‌تی‌۴ قادر به پردازش ۸۰۰۰ توکن است، در حالی که نسخه‌ای که توسعه یافته است، می‌تواند ۳۲ هزار توکن را پردازش کند. این شرکت چت‌باتی است که به صورت عمومی در دسترس است، حدود ۴۰۰۰ توکنی دارد.