هک ۸۰۰۰ کیف پول دیجیتالی بخاطر آسیب پذیری اکوسیستم سولانا

این بار، این یک پل بلاک چین نیست که به خطر افتاده، بلکه کل اکوسیستم سولانا است. سولانا یک شبکه مشابه اتریوم است و اغلب به عنوان قاتل اتریوم توصیف شده است. با این حال، شخصی شروع به تخلیه توکن‌ها از هزاران کیف پول کرده که تصور می‌شود بیش از ۸۰۰۰ کیف پول را تحت تاثیر قرار داده است.

فانتوم نیز در توییتر گفت: تحقیقات در حال انجام است. ما از نزدیک با سایر تیم‌ها کار می‌کنیم تا آسیب‌پذیری گزارش‌شده در اکوسیستم سولانا را مرتفع کنیم. در حال حاضر، تیم ما باور نمی‌کند که این یک مشکل خاص فانتوم باشد. به محض جمع آوری اطلاعات بیشتر، به روز رسانی را منتشر خواهیم کرد.


در ابتدا تصور می‌شد که فقط کیف پول فانتوم سولانا تحت تاثیر این هک قرار گرفته است، اما به نظر می‌رسد مشکل بسیار بزرگ‌تر است، زیرا متامسک (یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های رمزنگاری) نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

تابستان ۲۰۲۲ به دلیل هک‌های متوالی و سنگین، برای کاربران ارز‌های دیجیتال یک فصل کابوس وار بود که البته هنوز تمام نشده و همچنان ادامه دارد.

هک اکوسیستم سولانا

بیشتر بخوانید




منبع تحلیلگران صفحه WatcherGuru در توییتر، گزارش دادند: بیش از ۸۰۰۰ کیف پول سولانا قربانی هک شده‌اند و هر لحظه تعداد آن‌ها در حال افزایش است.

در این زمینه یکی از سخنگویان متامسک گفت: ما به طور فعال با تیم‌های کیف پول آسیب دیده در ارتباط هستیم تا در صورت نیاز به انجام کاری برای ایمن نگه داشتن کاربران، کمک کنیم.