واکنش نماینده مجلس به اختلالهای اینترنت: وزارت ارتباطات در اجرای تکالیفش ناتوان است 1 بیتی

با رواج اینترنت و پیشرفت تکنولوژی که آموزش دادن به افراد آسانتر و نیازی به صرف هزینه های سنگین بر دوش دولت قرار نمی گیرد، استفاده از این تکنولوژی و ابزار های جدیدتر برای انتقال دادن دانش مطرح شده اند وبا توجه و نیازاساسی به این نوع آموزش ها در جامعه کنونی ، ابزار ها و روش ها و استاندارد هایی برای آموزش الکترونیک طرحی شداند و هر روزپیشرفت جدیدتری در این زمینه پا به عرصه می گذارد.در واقع آموزش الکترونیکی استفاده از ابزار های انتقال اطلاعات به صورت الکترونیکی( مثل اینترنت،تلویزیون،رادیو )برای انتقال اطلاعات و دانش است.در جهان امروز تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در تمام زوایای مختلف زندگی بشری تاثیر داشته و نتایج تحقیق نشان می دهد که میان سطوح ابعاد فناوری اطلاعات شامل دسترسی سریع و آسان به انبوهی از اطلاعات، سرعت انتقال و کاهش هزینه ها با استفاده از آموزش الکترونیک تفاوت معنی داری وجود دارد.

از آنجاییکه IP فقط یک delivery فراهم میآورد، لایه انتقال اولین لایه پشته TCP/IP برای ارائه امنیت و اطمینان است. از آنجاییکه پشتهIP بین لایههای Application (کاربردی) و (انتقال) Transport هیچ لایه دیگری ندارد، لایه کاربردی Application میبایست هر پروتکلی را مانند پروتکل لایه نشست (session) و نمایش (presentation) در OSI عمل میکنند در بگیرد. از آنجاییکه تلاش برای پیشرفت پروتکل IETF به لایه بندی محض ربطی ندارد، برخی از پروتکلهای آن ممکن است برای مدل OSI متناسب باشند. از آنجایی که سعی برای پیشرفت پروتکل IETF به لایه بندی محض ربطی ندارد، بعضی از پروتکلهای آن ممکن است برای مدل OSI متناسب باشند. درحالیکه بعضی از برنامههای کاربردی پروتکل OSI مانند X.۴۰۰ نیز با همدیگرجمع شدهاند، نیاز نیست که یک پشته پروتکل TCP/IP برای هماهنگکردن آنها بالای لایه انتقال باشد. در ادامه توضیحی از هر لایه در پشته رشته IP آمدهاست. علاقهمندانی که قصد دارند هوش مصنوعی را برای تحقیقات دانشگاهی یاد بگیرند، اغلب کسانی هستند که در دانشگاه این رشته را انتخاب کردهاند و در کنار یادگیری دانشگاهی آن، به پژوهش و تدوین مقاله میپردازند. برخی از پروتکلهای حمل شده توسط IP مانند ICMP (مورد استفاده برای اطلاعات تشخیص انتقال راجع به انتقالات IP), IGNP (مورد استفاده برای مدیریت دادههای multicast در IP) در بالای IP لایه بندی شدهاند اما توابع لایه داخلی شبکه را انجام میدهند، که یک ناهمسازی بین اینترنت و پشته IP و مدل OSI را ایجاد کردهاند.

معمولاً برنامه نویسان کاربردی مسئول پروتکلهای ۵ لایهای (لایه کاربردی) هستند در حالیکه پروتکلهای ۳و۴ لایهای سرویسهایی هستند که توسط پشته TCP/IP در سیستمعامل مهیا شدهاند. هنگامیکه این کار انجام میشود دادههای لایه ارتباطی دادههای کاربردی را مطرح میکنند و نتایج به پشته IP برای انتقال واقعی بازمیگردند. درخواست پروتکل اینترنت(و پشته پروتکل متناظر) و این مدل لایه بندی قبل از نصب شدن مدل OSI استفاده میشد، و از آن به بعد، در کلاس هاوکتابها به دفعات زیادی مدل TCP/IP با مدل OSI مقایسه میشدند؛ که اغلب به سردرگمی منتج میشد. این فرم مدل مرجع OSI و اسناد مربوط به آن را دچار آسیب میکند، اما IETF از یک مدل رسمی استفاده نمیکند و این محدودیت را ندارد و در توضیحات David D.clark آمده که”ما به حکومت، رئیسجمهور و رایگیری اعتقاد نداریم، ما موافق نظام و قانون اجرایی هستیم. 2. قانون قدرت Robustness :” درآنچه که تو قبول میکنی آزادباش و به آنچه که تومی فرستی محتاط باش. از آنجا دادهها به سمت لایههای پایینتر پروتکل لایه انتقال میروند.

دوم، ایجاد کردن نوعی نمایندگی مجازی از طریق گسترش تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در بین وزارتخانه­ کشور و نمایندگیهای مستقر سایت 1biti در خارج (همان،47). در سال ۱۹۴۲، این پیش زمینه ها باعث شد تا ایزاک آسیموف “قوانین سه گانه رباتیک” که بسیار سختگیرانه بودند را در داستان هایش به کار گیرد تا از ایجاد آسیب توسط آن ها و یا آشوب علیه خالقشان جلوگیری کند. لایه فیزیکی همچنین دامنه بسیاری از شبکه سختافزاری مانند LAN، و توپولوژی WAN و تکنولوژی بیسیم (Wireless) را نیز دربرمی گیرد. لایه ارتباط میتواند ابتدای لایه فیزیکی که متشکل از اجزای شبکه فیزیکی واقعی هستند نیز مرتبط شود. پروتکلهای بالای انتقال مانندRPC نیز میتوانند اطمینان را فراهم آورند. درحالیکه برخی از برنامههای کاربردی پروتکل OSI مانند X۴۰۰ نیز با یکدیگر جمع شدهاند، نیاز نیست که یک پشته پروتکل TCP/IP برای یکپارچه کردن آنها بالای لایه انتقال باشد.

بخوان  چرا به اینترنت نیاز دارید

دادههای ارسال شده روی شبکه درون لایه کاربردی هنگامیکه در پروتکل لایه کاربردی جاگیری شدند عبور میکنند. Artificial intelligence در زندگی و خانه نیز میتواند بسیار مفید و کاربردی باشد؛ زیرا وسایل زیادی در خانهها وجود دارد که میتوان بهکمک این فناوری آنها را کنترل کرد. با توجه به آنکه در سالهای اخیر خودروهای برقی و الکتریکی تحت تأثیر نگرانیهای زیست محیطی در خصوص افزایش گرمایش زمین، گازهای گلخانهای و سمی و همچنین آلودگی هوا در کلانشهرها و مشکلات متعددی که برای محیط زیست، اکوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد میکند، از توجه خاصی برخوردار شدهاند و دولتهای متعددی در جهان نیز تصمیم گرفتهاند که با ارائه طرحهای تشویقی به شرکتهای تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. اترنت، Token ring, SCSI، هابها، تکرارکنندهها، کابلها و ارتباط دهندهها وسایل اینترنتی استانداردی هستند که روی لایه فیزیکی تابع بندی شدهاند. الکترونیکهای دیجیتالی و آنالوگ غیرقابل برنامهنویسی معمولاً به جای لایه فیزیکی، استفاده میشوند که از یک چیپ مدار مجتمع خاض (ASIC) برای هر واسط رادیویی یا دیگر استانداردهای فیزیکی استفاده میکنند. لایه فیزیکی مسئول کد کردن و ارسال دادهها روی واسط ارتباطی شبکهاست و با دادهها در فرم بیتهایی که از لایه فیزیکی وسیله ارسالکننده (منبع) هستند و در لایه فیزیکی و دستگاه مقصد دریافت میشوند کار میکند.

در یک شبکه عمیق عصبی که بهمنظور شناسایی سگها طراحی شده، لایههای سطوح پایینتر بهمنظور تشخیص رنگ مورد استفاده قرار میگیرد، در حالی که لایههای سطوح بالاتر بهمنظور تشخیص شکل و حالت چشمها یا موی بدن سگها استفاده میشوند. لایه ارتباط داده از متدی که برای حرکت بستهها از لایه شبکه روی دو میزبان مختلف که در واقع واقعاً بخشی از پروتکلهای شبکه نیستند، استفاده میکند، چونIP میتواند روی یک گستره ار لایههای ارتباطی مختلف اجرا شود. در واقع رشد تکنولوژی در هر جایی با ماشینی کردن بسیاری از کارها در کنار ایجاد رفاه و آسایش، صرفهجویی در وقت و دهها تأثیر مثبت غیرقابل انکار دیگری که دارد، متأسفانه باعث بیکار شدن تعداد زیادی از افراد هر جامعهای میشود.

لایهها در ادامه توضیح ازهرلایه در پشته رشته IP آمدهاست. در پایانه دریافتی دادهها دوباره به پشته stack میآیند (یکبار برای مسیر یابی و بار دوم برای VPN). میلیاردها بار دانلود و صد ها میلیون کاربر را به خود جلب کرده است. «ژوزف هوآنگ» مدیرعامل شتابدهنده StartX، در این مورد معتقد است: «در سال آینده میلادی باید منتظر ورود دستگاههای پزشکی و نوآوریهایی در حوزه بیوتکنولوژی باشیم که بتوانند به کمک تکنولوژیهایی مانند یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، راهگشا باشند و توجه کارشناسان را به خودشان جلب کنند. ایران ماهواره «خیام» را به کمک روسیه به فضا فرستاد و این انگار خوشایند غربیها نبوده است. در حقیقت شبیهسازی هوش انسانی در ماشینهایی است که میتواند برای یادگیری رفتارهای انسانی و تقلید آنها برنامهریزی شوند. ابر هوش مصنوعی علاوه بر تقلید هوش جند وجهی انسان، به دلیل حافظه بیشتر، پردازش سریع تر دادهها، تجزیه و تحلیل اطلاعات با سرعت بالاتر و هم چنین قابلیت های تصمیم گیری می تواند در تمامی کارها بهتر از انسانها عمل کند. یادگیری عمیق در شبکه های عصبی مصنوعی با لایه های زیاد، بسیاری از زیر شاخه های هوش مصنوعی را دگرگون کرده است، زیر شاخه هایی هم چون: بینایی کامپیوتری، بازشناسی گفتار، پردازش زبان طبیعی و …

این امر میتواند توابع ارتباط دادهها را مانند اضافه کردن یکheader بسته به منظور آماده کردن آن برای انتقال انجام دهد سپس واقعاً فرم را روی واسط فیزیکی منتقل کند. لایه دسترسی شبکه: این لایه هم پروتکلهای (مانند لایه پیوندداده OSI) استفاده شده برای دسترسی میانجی برای وسیلههای به اشتراک گذاشته را، و هم پروتکلهای فیزیکی وتکنولوژیهای لازم برای ارتباطات از HOSTهای جداگانه برای یک رسانه توصیف میکند. متاسفانه در حال حاضر نشانههایی از روی مضر تکنولوژی به چشم میخورد و استفاده ناصحیح از تلفن همراه، اپلیکیشنها، شبکههای اجتماعی و حتی بازیهای رایانهای افزایش پیدا کرده است. برنامه استونی الکترونیکی که توسط دولت راه اندازی شده، شهروندان این کشور را با سیستم های کاملاً الکترونیکی در زمینه انتخابات، بهداشت و بانکداری و حتی اقامت و شهروندی الکترونیک آشنا کرده اند که به افراد غیرشهروند نیز اجازه می دهد برای اقامت مجازی ثبت نام کنند که امکان دسترسی به مزایایی مانند کارت شناسایی، خدمات بانکی، فرآیند پرداخت الکترونیک و توانایی ثبت شرکت را فراهم می سازد. تمام پروتکلهای مسیریابی مانند OSPT وRPT نیز بخشی از لایه شبکه هستند. لایه اینترنت یاشبکه :این لایه آدرسهای IP را با بسیاری از برنامههای مسیریابی برای جهتیابی بستهها از یک آدرس IP به دیگری را مشخص میکند.

بخوان  دستگاه فشار خون +انواع دستگاه ها، معرفی بهترین ها دارودراگ

ارسال پیام END-TO-END یا کاربردهای ارتباطی در لایه انتقال میتوانند جور دیگری نیز گروهبندی شوند :.۱ اتصال گرا مانند TCP ۲. از آنجایی که پشتهIP بین لایههای کاربردی و انتقال هچ لایه دیگری ندارد، لایه کاربردی باید هر پروتکلی را مانند پروتکل لایه اجلاس و نمایش در OSI عمل میکنند در بگیرد. اطمینان در حین کشف خطا با استفاده از یک الگوریتم ضعیفchecksum صورت میگیرد.UDP بهطور نمونه برای کاربردهایی مانند رسانههای (audio,video,voice رویIp و…) استفاده میشود که رسیدن همزمان مهمتر از اطمینان و امنیت است یا برای کاربردهای پرسش و پاسخ ساده مانند جستجوهایDNS در جاهایی که سرریزی به سبب یک ارتباط مطمئن از روی عدم تناسب بزرگ است استفاده میشود. در سیستم های کنترلی که از یادگیری بر اساس پاداش دهی تراکمی استفاده می کنند، یادگیری تقویتی یک تکنیک ایده آل می باشد. بهطور مثالTCP یک پروتکل اتصالگر است که موضوعهای مطمئن بیشماری را برای فراهم آوردن یک رشته بایت مطمئن و ایمن آدرس دهی میکند: داده in order میرسند. SCTP جدیدتر نیز یک مکانیزم انتقالی مطمئن و امن و اتصالگراست -رشته پیام گراست نه رشته بایت گرا مانند TCP – و جریانهای چندگانهای را روی یک ارتباط منفرد تسهیم میکند؛ و همچنین پشتیبانی چند فضا را (multi-homing) نیز در مواردی که یک پایانه ارتباطی میتواند توسط چندین آدرسIP بیان شود.

این پروتکلها میتوانند IP پایین اما بالای سیستم ارتباط موجود بررسی میشود، درحالیکه از لغات و اصطلاحات فنی استفاده نمیکند، ولی یک زیر شبکه است که به آسانی مطابق یک مدل OSI گسترش داده شدهاست، یعنی سازمان داخلی لایه شبکه. از این رو میتوان با مقایسه­ی مقدار t محاسبه شده برای ضریب هر مسیر با مقدار بحرانی 96/1 تایید یا عدم تایید فرضیه پژوهشی را بررسی کرد. حتی هنگامی که لایه بررسی شدهاست، و اسناد معماری ردهبندی شدهاست-مدل معماری جداگانهای مانندISO۷۴۹۸ وجود ندارد، لایههای تعریف شده کمتر و بی دقت تری را نسبت به مدل OSI رایج است؛ بنابراین برای پروتکلهای جهان واقعی یک مدل متناسب تر تهیه میکند. این تجرید همچنین به لایههای بالاتر اجازه میدهد که سرویسهایی را که لایههای پایینتر نمیتوانند انتخاب کنندو یا تهیه کنندرا فراهم میکند و دوباره، مدل مرجعی OSI اصلی برای شامل شدن سرویسهای بدون ارتباط (OSIRM CL)توسعه یافتند.

بدین منظور، از یک سوکت (Socket) به منظور مشخص نمودن یک برنامه خاص، استفاده میگردد. اما دانشمندان دانشگاه میشیگان ممکن است با استفاده از توان خود قلب، مشکل باتری این دستگاه را حل کنند. در ابتدا مجموعهای از مثالها را به سیستم نشان میدهیم و زمانی که اشتباه میشود، روش برچسب گذاری دادهها را تغییر میدهیم تا سیستم بداند که اشتباه کرده است. برای شبکههای خیلی بزرگ هردو روش PPP یعنی خطوطT-Carrier یا E-Carrier تقویتکننده فرم، ATM یا بسته روی (POS) SONET/SDM اغلب استفاده میشوند. لایه کاربردی بیشتر توسط برنامهها برای ارتباطات شبکه استفاده میشود. روترها و سوئیچها این لایه را بکار نمیگیرند اما برنامههای کاربردی بین راه در در پهنای باند این کار را میکنند، همانطور که پروتکل RSVP (پروتکل ذخیره منابع) انجام میدهد.

در روشی مشابه، IONL یک ساختمان برای «قابلیتهای همگرایی وابسته به زیر شبکه» مانند ARP و RARP را فراهم آوردهاست. لایه انتقال این سرویس ارتباط برنامههای کاربردی به یکدیگر را در حین استفاده از پورتها فراهم آوردهاست. اما عیب اصلی استفاده از هوش مصنوعی این است که بهکارگیری سیستمهای هوشمند هزینهای هنگفت برای سازمانها یا کسبوکارها خواهد داشت. اکثر کشورهای آسیایی در سالهای اخیر ، شاهد توسعه سریع در کاربرد میکروکامپیوترها در سیستمهای دولتی بوده اند . زبان R توسط متخصصین آمار برای محاسبات آماری توسعه یافته است. همچنین به باور او توسعه با تربیت نیروی انسانی سروکار دارد و نه کالاهای مادی و بنابراین فرایندی تکاملی و تدریجی است نه یکباره. قادر به تفکر و عمل منطقی و انسانی.

بخوان  یوفونی؛ نسل جدید صندلی های هواپیما 1 بیتی

این همکاری بین تکنولوژی و علوم طبیعی توسط شگفتیهایی مشاهده شده است که به صورت احساس و محاسبه در فضای خارجی به جریان افتاده است.باید کاربردهای صنعتی را به این تعامل متقابل افزود، مگر اینکه این طرحها در درجة اول یا در مرحلة اول از طریق تعامل برجسته نشده باشد. با اینکه در زندگی روزمره با هوش مصنوعی سر و کار داریم اما شاید درک بعضی مفاهیم آن سخت و یا شبیه به هم باشند. پروتکلهایIETF میتوانند پشت سر هم کاربرد داشته باشند چون توسط تونل زدن پروتکلهایی مانند GRE توضیح داده میشوند در حالیکه اسنادبیسیک OSI با تونل زدن ارتباطی ندارند بعضی مفاهیم تونل زدن هنوز هم در توسعههای معماری OSI وجود دارند. لایه نشست تقریباً به پایانه مجازی Telnet که بخشی از متن براساس پروتکلهایی مانند پروتکلهای کاربردی مدل HTTP و SMTP TCP/IP هستند مرتبط میشود؛ و نیز با شمارش پورت UDP و TCP که بخشی از لایه انتقال در مدل TCP/IP است مطرح میشود. پورت TCP/UDP پورت مشخصهای برای یک برنامه و در یک کامپیوتر خاص است. کپسول بندی و جاگیری خاص آن به اهداف لایه بندی بی ارتباط است. دادهها از برنامه در یک قالب خاص برنامه عبور میکنند سپس در یک پروتکل لایه انتقال جاگیری میشوند.

برای مثال، IP برای این طراحی نشده بود که قابل اطمینان باشد و یکی از بهترین پروتکلهای پاسخگویdelivery است؛ و به این معنی است که به هر حال همه لایههای انتقال برای فراهم آوردن قابلیت اطمینان و درجه باید انتخاب شوند. در همه پروتکلهای شبکه IP وظیفه اساسی گرفتن بستههای دادهای را از منبع به مقصد انجام میدهد. جهان واقعی برای دیوار آتش، مترجمهای آدرس شبکه، حافظههای پنهانی محتوای وب و قدرت تغییرات وچنین چیزها نیاز دارد و همه آنهاروی این قانون تأثیر میگذارند. هم TCP و هم UDP شان متمایز میشوند توسط یک سری قانون خاص پورتهای شناخته و معروف با برنامههای کاربردی مخصوصی در ارتباط هستند. برای نمونه پروتکل کاربردی سیستم نایل شبکه (NFS) روی پروتکل نمایش داده خارجی (XDR) اجرا میشود و روی یک پروتکل با لایه نشست کار میکند و فراخوان رویه راه دور (RPC) را صدا میزند (Remote Procedure Call).RPCمخابرات را بهطور مطمئن ذخیره میکند، پس میتواند با امنیت روی پروتکل UDP اجرا شود. برای مثال پروتکل کاربردی سیستم نایل شبکه (NFS) روی پروتکل نمایش داده خارجی (XDR) اجرا میشود و روی یک پروتکل با لایه اجلاس کار میکند و فراخوان رویه راه دور (RPC) را صدا میزند. اما زیر پروتکلهای کاربردی عمل میکند. همانگونه که برایتان نوشته ایم، در ماه آگوست شرکت هولدینگی تاسیس شد به نام آلفابت و گوگل از این پس به عنوان زیر مجموعه آلفابت به کار خواهد پرداخت.

دو نوع از رایجترین پروتکلهای لایه پایینی TCP و UDP هستند. لایه اجلاس تقریباً به پایانه مجازی Telnet که بخشی از متن براساس پروتکلهایی مانند پروتکلهای کاربردی مدل HTTP و SMTP TCP/IP هستند مرتبط میشود؛ و نیز با شمارش پورت UDP و TCP که بخشی از لایه انتقال در مدل TCP/IP است مطرح میشود. آدرس IP موجود در سوکت، امکان آدرس دهی کامپیوتر مقصد را فراهم و پورت مربوطه، برنامهای را که دادهها برای آن ارسال میگردد را مشخص مینماید. 1. برای ارتباط دسترسی چندگانه با سیستمهای آدرس دهی خودشان (مثل اترنت) یک پروتکل نگاشت آدرس نیاز است. به طور کلی در یک جمله میتوان گفت که هوش مصنوعی، شبیهسازی پردازشهای مغز انسان توسط ماشین و به طور خاص، با استفاده از سیستمهای کامپیوتری است. این فرایندها شامل یادگیری (کسب اطلاعات و قوانین استفاده از اطلاعات) ، استدلال (استفاده از قوانین برای رسیدن به نتیجه گیری تقریبی یا قطعی) و خود تصحیح است. نتیجه این میشود که هرگاه شما قصد خرید چنین لوازمی داشتید، ذهنتان بطور خودکار در اکوسیستم محدود اپل به دنبال مورد مناسب میگردد و محصولات رقیب در سایه قرار خواهند گرفت.